2012-11-08, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Om det är så att Sean Connery håller på att bli senildement, är det trist för oss som älskar honom som skådespelare, och för honom själv givetvis en personlig tragedi, som för alla människor som blir dementa på ålderns höst...

...däremot kan man leva LÄNGE och vara senildement, så det är ju inte direkt något direkt dödshot mot Connery på det sättet. Om cancern är "under kontroll" (d.v.s. den har inte kommit tillbaka än iaf) så kan han säkert bli 85 år också, även om han är dement. Det troliga är att något annat hinner inträffa som tar livet av dem, än att han dör i demens.

Det är jävligt sällan man hör det uttrycket; "Dö i demens" faktiskt. Men självklart kan det förstöra hans aktiva liv vad gäller möjlighet till lycka, vilket på lång sikt kan försämra hans liv, men inte drastiskt.
Nja, det finns ett par exempel som nämnts i tråden på folk som dött i demens. Frank Sinatra var ett sådant fall. Fast risken finns ju att det i Connerys fall inte alls är demes (om det nu är något sådant alls) utan åldersalzheimers, vilket ofta först avskrivs som simpel demens. Dock har ju Connery en rad andra hälsokrämpor som hans slåss mot, bland annat ett svagt hjärta. Jag hoppas verkligen orginal-007 är kvar bland oss ett tag till och att han gör åtminstone någon/några filmer till innan det är dags att kasta in. I sammanhanget får man också tillägga att man knappt ser någon av de tidigare 007-agenterna i någonting längre så man kan ju undra hur det är med deras hälsa? Jag tänker mest på Roger Moore och George Lazenby, och till viss del Timothy Dalton. Pierce Brosnan verkar dock vara i god hälsa om än åldrad, men med en totalt vingklippt skådiskarriär. Har alltid tyckt det varit häftigt att alla 007 fortfarande är i livet även så här 50 år senare, men efter att ha sett senaste bilderna på Connery tror jag dessvärre att denna noveltet inte kommer att fortleva särskilt länge till.
2012-11-08, 18:05
Medlem
Sir_Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nja, det finns ett par exempel som nämnts i tråden på folk som dött i demens. Frank Sinatra var ett sådant fall. Fast risken finns ju att det i Connerys fall inte alls är demes (om det nu är något sådant alls) utan åldersalzheimers, vilket ofta först avskrivs som simpel demens. Dock har ju Connery en rad andra hälsokrämpor som hans slåss mot, bland annat ett svagt hjärta. Jag hoppas verkligen orginal-007 är kvar bland oss ett tag till och att han gör åtminstone någon/några filmer till innan det är dags att kasta in. I sammanhanget får man också tillägga att man knappt ser någon av de tidigare 007-agenterna i någonting längre så man kan ju undra hur det är med deras hälsa? Jag tänker mest på Roger Moore och George Lazenby, och till viss del Timothy Dalton. Pierce Brosnan verkar dock vara i god hälsa om än åldrad, men med en totalt vingklippt skådiskarriär. Har alltid tyckt det varit häftigt att alla 007 fortfarande är i livet även så här 50 år senare, men efter att ha sett senaste bilderna på Connery tror jag dessvärre att denna noveltet inte kommer att fortleva särskilt länge till.

5 dagar sen...
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...d-villain.html

Om han känner att han skulle orka spela Bondskurk är det nog okej med hans hälsa än så länge...
Senaste film var "A Princess for Christmas" 2011 och har ryktas till två kommande filmer.
http://www.imdb.com/name/nm0000549/

EDIT: Lazenby är med i kommande filmen "A Winter Rose"
http://www.imdb.com/name/nm0493872/

Dalton har ju gjort en del röstskådespel senaste åren
http://www.imdb.com/name/nm0001096/

Sean Connery är inte helt pensionerad än, röstskådespelade senast i år
http://www.imdb.com/title/tt1552111/
(dock är det ju ingen garant för att hälsan är bra. Marlon Brando gjorde väl något uppdrag som röstskådespelare samma år han gick bort? Tror det var i Gudfadern-spelet)

Brosnan har även han ett antal filmer på G
http://www.imdb.com/name/nm0000112/
Senast redigerad av Sir_K 2012-11-08 kl. 18:13.
2012-11-08, 18:50
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Att Loket har fått en stroke kom INTE som en överraskning. Känner en person som känner Loket, skall höra mig för där hur illa det står till med den gamle TV-profilen.

Det var väl i mars i år som jag kunde delge er informationen att Loket inte kan promenera 3 km i lugn takt utan att behöva sitta ner och flåsa? Nå, är man så klen (och dessutom nu fyllt 70) så ligger man givetvis pissigt till.

Tror Loket nu kan joina Hasse A, Prinsessan Lilian, Charlie Sheen och de andra på denna tråd som ligger risigt till. En stroke är inget man viftar undan med en axelryckning. Loket har antagligen som mest kanske 3-5 år kvar, inte mer. I värsta fall stryker han med redan inom 1 års tid.

Fast att inte kunna promenera 3 km utan att behöva sitta ner och flåsa är knappast något ovanligt bland 70-åringar.

Vad gäller dementa finns det ett annat problem de har svårt att hålla hygienen om man inte vet hur man tvättar sig eller hur man går på toaletten är det inte lätt att hålla hygienen vilket påverkar hälsan särskilt för en äldre person.
2012-11-08, 20:10
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Att Loket har fått en stroke kom INTE som en överraskning. Känner en person som känner Loket, skall höra mig för där hur illa det står till med den gamle TV-profilen.

Det var väl i mars i år som jag kunde delge er informationen att Loket inte kan promenera 3 km i lugn takt utan att behöva sitta ner och flåsa? Nå, är man så klen (och dessutom nu fyllt 70) så ligger man givetvis pissigt till.

Tror Loket nu kan joina Hasse A, Prinsessan Lilian, Charlie Sheen och de andra på denna tråd som ligger risigt till. En stroke är inget man viftar undan med en axelryckning. Loket har antagligen som mest kanske 3-5 år kvar, inte mer. I värsta fall stryker han med redan inom 1 års tid.

Har han drabbats av ytterligare en stroke? Han drabbades av en i våras men den har han ju återhämtat sig helt ifrån.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5334233
2012-11-08, 20:11
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Har han drabbats av ytterligare en stroke? Han drabbades av en i våras men den har han ju återhämtat sig helt ifrån.

Det verkar som om du blandat ihop saker och ting.
2012-11-08, 21:44
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Det verkar som om du blandat ihop saker och ting.

Sannolikheten att Loket skulle ha drabbats av en stroke och kvällslasket inte skulle ha slagit upp det, är lika med noll. I såna fall är dom väldigt pålitliga.
2012-11-09, 07:43
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Nej vad som har hänt är att först nu kommer det fram att han inte bara drabbades av en TIA utan fick en större stroke på sjukhuset där han till och med hade kunnat dö om han inte hade varit på sjukhus.
2012-11-09, 09:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Finns det någon svensk kändis som är äldre än Birgitta Valberg? Hon är född 1916 och platsar således in i denna tråd.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/us...cle15736694.ab

Det beror väl på vad du räknar som "kändis". Om det är känd a'la Micke Persbrandt eller Lill-Babs så tror jag inte det. Sätter man ribban lite lägre så finns det nog åtminstone några stycken. Vi har t ex en olympisk guldmedaljör - William Grut (modern femkamp, London 1948) - som är född 1914.

Den äldste nu levande verkligt kända person jag kan komma är gamle VPK-ledaren C H Hermansson (född 1917)
2012-11-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nej vad som har hänt är att först nu kommer det fram att han inte bara drabbades av en TIA utan fick en större stroke på sjukhuset där han till och med hade kunnat dö om han inte hade varit på sjukhus.
Mmm jo, det styrker mina tidigare påståenden om att kändisars tillstånd ofta är värre än vad som först rapporterats, för om det inte är någonting så brukar det heller inte vara så mycket värt att rapportera.

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Det beror väl på vad du räknar som "kändis". Om det är känd a'la Micke Persbrandt eller Lill-Babs så tror jag inte det. Sätter man ribban lite lägre så finns det nog åtminstone några stycken. Vi har t ex en olympisk guldmedaljör - William Grut (modern femkamp, London 1948) - som är född 1914.

Den äldste nu levande verkligt kända person jag kan komma är gamle VPK-ledaren C H Hermansson (född 1917)
Jo Hermansson ja, men grejen är att hans "kändisskap" inte sträcker sig så långt bak i tiden. Hans tid i rampljuset var väl på 60-talet, och från den tiden finns det fortfarande många kändisar kvar. Från 30- och 40-talet finns det däremot inte många svenska kulturpersonligheter kvar.

Doyle Brunson ligger illa till. Cancer för fjärde gången.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15746059.ab
Senast redigerad av scrollock 2012-11-09 kl. 11:38.
2012-11-09, 12:20
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Mmm jo, det styrker mina tidigare påståenden om att kändisars tillstånd ofta är värre än vad som först rapporterats, för om det inte är någonting så brukar det heller inte vara så mycket värt att rapportera.

Det styrker ingenting! Det handlar om att vi i Sverige har en sekretess som fungerar rätt bra. Loket är en kändis som efter sitt avhopp från Bingolotto inte synts så mycket, han har även varit förtegen om sitt privatliv. Det finns en tråd som avhandlar det.
Du har andra kändisar som gärna talar ut i pressen om sina sjukdomar. Loket är inte en av dem.

Du gillar konspirationsteorier men om du hade bemödat dig att skrapa lite på ytan, ta fram fakta och tänka logiskt så hade du sett att sakernas tillstånd oftast är rätt okomplicerade.

Trevlig helg!
2012-11-09, 13:37
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Det styrker ingenting! Det handlar om att vi i Sverige har en sekretess som fungerar rätt bra. Loket är en kändis som efter sitt avhopp från Bingolotto inte synts så mycket, han har även varit förtegen om sitt privatliv. Det finns en tråd som avhandlar det.
Du har andra kändisar som gärna talar ut i pressen om sina sjukdomar. Loket är inte en av dem.

Du gillar konspirationsteorier men om du hade bemödat dig att skrapa lite på ytan, ta fram fakta och tänka logiskt så hade du sett att sakernas tillstånd oftast är rätt okomplicerade.

Trevlig helg!

Lokets privatliv gör att han ligger ännu mer i riskzonen. Förutom risken för olika sjukdomar finns risken att han bli påkörd av någon bil när han går runt på nätterna särskilt nu när han är gammal och trött och dessutom finns risken att bli mördad av någon kille han har raggat upp.
2012-11-09, 13:42
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:

Jo Hermansson ja, men grejen är att hans "kändisskap" inte sträcker sig så långt bak i tiden. Hans tid i rampljuset var väl på 60-talet, och från den tiden finns det fortfarande många kändisar kvar. Från 30- och 40-talet finns det däremot inte många svenska kulturpersonligheter kvar.

Doyle Brunson ligger illa till. Cancer för fjärde gången.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15746059.ab

Ja visst är det så. Oftast när man läser om att en kändis går under behandling för cancer får man inom två år höra att de har avlidit i en längre tids sjukdom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in