Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Billy Idol, Slash, Duff och Nikki Sixx bara för att nämna några som varit på andra sidan och sagt hallå.
Billy Idol har väl dels överdoserat och varit illa ute i en mc-krasch samt ramlade i hop med hjärtstillestånd om jag inte missminner mig.
Slash hjärta stannade och fick kickstartas, han lever idag med en inopererad pacemaker, el liknande.
Nikki Sixx har överdoserat och blivit återupplivad i sista stund. Betraktades väl t.o.m som död en stund.
Duff Mc Kagan svävade mellan liv och död sedan han drogat sönder sin bukspottskörtel.
Alla lever väl hyfsat nyktra liv numera. Osäker på herr Idol dock.
Jag tror vi kan hitta rätt många fler.
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Hans Wiktorsson (Arne i Kurt Olsson) blev ju nästan ihjälkörd av en spårvagn för drygt 20 år sedan, blev förvisso sjukpensionär sedan, men sett till att han nästan dog kanske han ändå har det rätt bra?
Jerry Lee Lewis hade väl några turer på sjukhuset på 80-talet där hans chanser sågs som små att överleva, men än idag lever och turnerar han.....
Var förresten inte Jan Rippe rätt illa ute med någon hjärtåkomma för några år sedan, han verkar ju ha repat sig och verkar må bra idag.
Jan Rippe kom nog aldrig riktigt så långt. Men en annan som definitivt klarar kriteriet är komikerlegendaren
Jerry Lewis, som faktiskt
dog i hjärtattack 1982, i alla fall i ett par minuter, men som kom tillbaka och sedan gjorde bl.a.
King of Comedy med Robert DeNiro året därpå.
En annan jag kom att tänka på var Ukrainas förre president
Viktor Jusjtjenko, som förgiftades av dioxin i ett lönnmordsförsök, men överlevde detta, dock svårt ärrad i ansiktet efter bukspottkörtelinflammationen som uppstod i samband med förgiftningen.
Många av de andra nämnen som nämts är av någon anledning de som tagit knarköverdoser. Kanske lättare att "komma tillbaka" från döden om det handlat om sådant än om det varit en "naturlig" sjukdom så att säga, alternativt våldsam olycka.