Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-23, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Och nu är den gamla skitgubben död.
Jag kommer inte att sörja hans bortfälle iaf.

JAS tycks vara ett dött koncept på flera sätt.
2010-04-24, 00:17
Medlem
Grantzs avatar
Bret Michaels verkar inte må så himla bra.
http://www.people.com/people/article/0,,20363506,00.html
2010-04-24, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Sharon är i permanent vegetativt tillstånd (eller vad det nu heter).
Jo men hur länge kan han hålla på så där? Man borde väl tänka sig att ett så inaktivt liv som han lever vid hans ålder så borde han vissna/ruttna bort på ett eller annat sätt. Kan inte tänka mig att det är bra för blodcirkulationen att ligga på det sättet, och även om de proppar honom full med Varan så lär väl det lida till några andra biverkningar efter långt användande? Fru Von Bülow låg låg förvisso ganska länge men hon var ju å andra sidan betydligt yngre och i bättre fysiskt skick är Sharon är, då Sharon tydligen ocks har ett medförr hjärtfel (vilket var orsaken till att han fick medicinen som försatte honom i permandet koma).
2010-04-24, 00:44
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Jo, jag får faktiskt instämma i din skepsis. Är man så långt gången i Alzheimers att man med nöd och näppe förstår när de säger att ens svärbrorsonsbarn ska gifta sig så håller jag det föga troligt att man i nästa andetag är ute och flänger på Östermalms frisörsalonger. I den mån hon får någon hårvård alls så lär det ske på Sophiahemmet där hon är inlagd. Skulle nog tro att hon är ganska så permanent sängbunden vid det här laget, bara i något snäppet bättre skick än Ariel Sharon.

På tal om Sharon, hur är det med honom nuförtiden? Har varit väldigt tyst. Och de andra som nämnts här i tråden, som Dennis Hopper och Hasse Alfredson med fler?

Men lägg av, även om du har har alzheimer så kan du gå till frissan. Man kan faktiskt bo på ett boende och kan röra sig utanför det. Och du behöver inte ha en susning om någonting du kan fortfarande vara mobil.
2010-04-24, 00:46
Medlem
m68s avatar
Citat:
Jo men hur länge kan han hålla på så där? Man borde väl tänka sig att ett så inaktivt liv som han lever vid hans ålder så borde han vissna/ruttna bort på ett eller annat sätt. Kan inte tänka mig att det är bra för blodcirkulationen att ligga på det sättet, och även om de proppar honom full med Varan så lär väl det lida till några andra biverkningar efter långt användande? Fru Von Bülow låg låg förvisso ganska länge men hon var ju å andra sidan betydligt yngre och i bättre fysiskt skick är Sharon är, då Sharon tydligen ocks har ett medförr hjärtfel (vilket var orsaken till att han fick medicinen som försatte honom i permandet koma).
Vi får väl hoppas att du inte är en läkare, då vore det skrämmande. Du har ju inte en susning om vad du pratar om.
2010-04-24, 00:49
Medlem
BlaZeeds avatar
Carl P Herslow
2010-04-24, 00:59
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:

Sönerna stämde ju läkarna. Gissningsvis skulle familjens godkännande att dra ut sladden ligga dem i fatet i tvisten med läkarna, ett slags godkännande att det kört. Kanske är grönsaken familjens mjölkko. Gissningsvis. Hur som helst borde Sharon skickas till Sabra eller Shatila för bästa vård och omsorg av volontärer bland civilbefolkningen.
2010-04-24, 06:09
Medlem
Airwolfs avatar
Citat:

Enligt den här artikeln har Sharons hjärna storleken av en grapefrukt och kommer aldrig mer kunna tänka eller bli medveten. Han väger bara 50 kilo. Men sönerna vägrar bestämt att sluta sondmata honom och låta honom dö (han andas själv)
http://www.smh.com.au/world/four-years-on-sharon-still-comatose-and-without-a-clear-legacy-20100105-lsb7.html
2010-04-24, 09:36
Medlem
Götgatans avatar
Brett Michaels.
2010-04-24, 09:52
Medlem
rambergsjesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götgatan
Brett Michaels.

Ja jäklar, vill minnas det är rätt hög dödlighet på det där.

http://www.metalsludge.tv/home/index.php?option=com_content&task=view&id=2050&Ite mid=42
2010-04-24, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Men lägg av, även om du har har alzheimer så kan du gå till frissan. Man kan faktiskt bo på ett boende och kan röra sig utanför det. Och du behöver inte ha en susning om någonting du kan fortfarande vara mobil.
I hennes fall ska sjukdomen vara ett avancerat slutstadium, jämförbart med hur det var med Ronald Reagan eller Charlton Heston, och de var ingalunda aktiva eller satte ens sin fot utanför sitt hus. Lägg därtill på att hon är 95-år gammal, skröplig och sängbunden efter att ha brutit höften. Skulle hon behöva frissan skulle hon med all sannolikhet få den hjälpen i en av sjukhusets frisersalonger (det brukar innas sådana på sjukhus som har långvård). Prinsessan Lilian ska enligt flera uppgifter vara helt immobil, varför jag ställde mig skeptisk till uppgifterna.
2010-04-24, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Götgatan
Brett Michaels.
Shit, ja honom verkar det kört för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in