2009-09-10, 13:56
Medlem
milkmannenknas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Förtjänar är väl lite att ta i... men ok, man kanske delvis har sig själv att skylla.

Zenon1 har en bra poäng.
2009-09-10, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Ok, nu menar jag förstås inte att det är sunt att peta i sig anabola, jag ogillar starkt sånt fusk och skit. Men att minska på mängden kvinnliga könshormoner är faktiskt en fördel som används på sjukhusen för att minska risken för återfall i bc. Så just i hennes fall bör det inte vara någon nackdel.
Vad jag menade var förstås i första hand att hon tränar, förmodligen har ätit sunt samt har en helvetes järnvilja. Vilket enligt vissa hälsogurus ska vara en bidragande orsak till hur man bekämpar cancer (jag är dock tveksam, gillar inte hur man lägger skuldkänslor på oss som levt svenssonliv och får cancer ändå).

Jag "hör" direkt att du inte har en susning om vad du "pratar" om. Det man ibland ger till bröstcancerpatienter är Tamoxifen (Nolvadex), det Ludmilla har petat i sig är bl a nandrolon (Deca Durabolin), ryssar (Dianabol) och Winstrol. Alla dessa "prepp" kan ha en cancerutlösande faktor som långtidsbiverkning (om man har predisposition för just den cancerformen och vilket Ludmilla sannolikt har), och NEJ de minskar inte andelen östrogen i kroppen, tvärtom ökar östrogenet när överskottstestot aromatiserar.

mvh
2009-09-10, 19:46
Medlem
Bronkzs avatar
Mel brooks lär fan trilla av pinn snart.
2009-09-10, 19:50
Medlem
pekkapowers avatar
Per Oscarsson! Honom har man ju inte sett på några år, han ligger väl med svår pungröta i något statligt vårdhem. Synd ty han var en sjuhelsikes skön skådis
2009-09-10, 19:51
Medlem
pekkapowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Inom 10 år får jag feeling på att Ingvar Kamprad, Mike Tyson, Michael Jackson, Leif "loket" Olsson och Ingvar Oldsberg alla kommer vara döda.

Förlåt om jag gick Offtopic men kom ihåg var ni läste det först.

Michael Jackson var ju en skicklig gissning
2009-09-10, 19:56
Medlem
Pocatellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pekkapower
Per Oscarsson! Honom har man ju inte sett på några år, han ligger väl med svår pungröta i något statligt vårdhem. Synd ty han var en sjuhelsikes skön skådis

Per Oscarsson är ju med i Flickan som lekte med elden som har premiär nästa vecka...
2009-09-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pekkapower

Har kompisar som sett honom flera gånger senaste tiden på olika ställen runt om i trakterna kring där han bor i Skaraborg, och enligt dom ser han ut ungefär som han alltid gjort. Jag tror det e seg gubbe som har goda odds att överleva de flesta i hans årgång faktiskt.
2009-09-10, 22:21
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
Jag "hör" direkt att du inte har en susning om vad du "pratar" om. Det man ibland ger till bröstcancerpatienter är Tamoxifen (Nolvadex), det Ludmilla har petat i sig är bl a nandrolon (Deca Durabolin), ryssar (Dianabol) och Winstrol. Alla dessa "prepp" kan ha en cancerutlösande faktor som långtidsbiverkning (om man har predisposition för just den cancerformen och vilket Ludmilla sannolikt har), och NEJ de minskar inte andelen östrogen i kroppen, tvärtom ökar östrogenet när överskottstestot aromatiserar.

mvh
Jaså inte? Konstigt, med alla timmar jag spenderade på biblan och framför datorn för att få reda på mer om min sjukdom. Men du har väl pratat med din anabolalangare, så du vet såklart allt...

Själv får jag Arimidex, det är inte primärt för att hålla undan östrogenet, det ska egentligen till Zoladexsprutor för det, men i mitt fall räcker det med Arimidex för att hålla östrogenet borta. Tamoxifen håller inte heller undan östrogener, men hindrar dem från att tas upp av kroppen. Sen finns det Femal, som fungerar ungefär som Arimidex.

Kvinnliga könshormoner i stora mängder ökar risken för bröstcancer. Hur det är med anabolgrisar till män som stoppar i sig extra testosteron och äter cancermedicin för att slippa bitchtits och dessa medels påverkan på en manskropp skiter jag i. Det gäller faktiskt varken Ludmila eller mig.

Edit: F ö håller man på att fasa ut behandlingen med Tamoxifen eftersom den visat sig inte vara lika effektiv som Arimidex och Femal. Tamoxifen börjar bli föråldrat.
Senast redigerad av Tjohilda 2009-09-10 kl. 22:24.
2009-09-10, 22:29
Medlem
Ratads avatar
När sköne killen Per Oscarsson dör tycker jag vi lägger ner Sverige! Vi har då ingen anledning att existera som nation. Vi ringer till vår ÖB och landsfadern Fredrik och ber dom ta ett nedläggningsbeslut eftersom Sverige inte behövs utan Per. Kinserna får oss som horor som bonus till SAAB-köpet.

Skönt att Owe Thörnqvist fortfarande verkar vara på topp!
2009-09-13, 08:34
Medlem
Zenon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Skönt att Owe Thörnqvist fortfarande verkar vara på topp!
Ja, toppen kan ju som vi vet ligga ganska långt ner Nu ska jag, i sann Sonny-anda, spå in i framtiden och försöka förutsäga vilka celebriteter som står på tur att lämna den jordiska tillvaron.
Först har vi ju naturligtvis Patrik Swayze. Här vet ju alla hur det ligger till och han borde vara död inom två-tre veckor.
Vi har ingen lika tydlig tvåa. Men en lågoddsare är ju John Forsythe, skådespelaren som gjorde Blake Carrington i Dynastin. Han är fyllda 91 och är (eller har möjligen varit) cancersjuk. Han ligger långt fram och torde vara död inom ett år.
Vi har tidigare varit inne på ultra-seniorerna Sif Ruud, Martin Ljung, Sickan Carlsson och Anna-Lisa Ericsson. Här tror jag att Martin går först, Sickan därefter, Sif därefter och slutligen Anna-Lisa. Inom tre år är de alla borta.
Lena Nyman går lite tidigare, gissningsvis 2011. Hasse Alfredson går gissningsvis 2010, liksom Erland Josephson. Staffan Westerberg är borta inom fyra år.
Nu har jag inte nämnt skådespelerskan Ingrid Luterkort (född 1910), som gjorde den gamla skolfröken i "Klassfesten". Hon är så gammal så det känns nästan löjligt att ta upp henne. Men jag är tveksam till om hon får uppleva sin hundraårsdag.
2009-09-13, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Jaså inte? Konstigt, med alla timmar jag spenderade på biblan och framför datorn för att få reda på mer om min sjukdom. Men du har väl pratat med din anabolalangare, så du vet såklart allt...

Själv får jag Arimidex, det är inte primärt för att hålla undan östrogenet, det ska egentligen till Zoladexsprutor för det, men i mitt fall räcker det med Arimidex för att hålla östrogenet borta. Tamoxifen håller inte heller undan östrogener, men hindrar dem från att tas upp av kroppen. Sen finns det Femal, som fungerar ungefär som Arimidex.

Kvinnliga könshormoner i stora mängder ökar risken för bröstcancer. Hur det är med anabolgrisar till män som stoppar i sig extra testosteron och äter cancermedicin för att slippa bitchtits och dessa medels påverkan på en manskropp skiter jag i. Det gäller faktiskt varken Ludmila eller mig.

Edit: F ö håller man på att fasa ut behandlingen med Tamoxifen eftersom den visat sig inte vara lika effektiv som Arimidex och Femal. Tamoxifen börjar bli föråldrat.

Jag vill inte fortsätta polemiken här med dig (offtopic om inte annat), men du har fel i mycket av det du skrivit. Vill dock bestämt dementera dina antydningar om "anabola" och langare angående mig, tycker det är lågt att bara slänga ur sig sånt utan belägg.
Tack för mig här.
2009-09-13, 19:03
Medlem
BrainDisorders avatar
Skickligt av snubben att gissa på MJ.

Jag vill också gissa, jag gissar på att Steve-O snart kommer knapra ett piller för mycket eller sätta en sista spruta, alternativt dricka några cl mer än vad kroppen står pall för. Han verkar ju inte göra mycket annat än att droga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in