Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Skönt att Owe Thörnqvist fortfarande verkar vara på topp!
Ja, toppen kan ju som vi vet ligga ganska långt ner

Nu ska jag, i sann Sonny-anda, spå in i framtiden och försöka förutsäga vilka celebriteter som står på tur att lämna den jordiska tillvaron.
Först har vi ju naturligtvis Patrik Swayze. Här vet ju alla hur det ligger till och han borde vara död inom två-tre veckor.
Vi har ingen lika tydlig tvåa. Men en lågoddsare är ju John Forsythe, skådespelaren som gjorde Blake Carrington i Dynastin. Han är fyllda 91 och är (eller har möjligen varit) cancersjuk. Han ligger långt fram och torde vara död inom ett år.
Vi har tidigare varit inne på ultra-seniorerna Sif Ruud, Martin Ljung, Sickan Carlsson och Anna-Lisa Ericsson. Här tror jag att Martin går först, Sickan därefter, Sif därefter och slutligen Anna-Lisa. Inom tre år är de alla borta.
Lena Nyman går lite tidigare, gissningsvis 2011. Hasse Alfredson går gissningsvis 2010, liksom Erland Josephson. Staffan Westerberg är borta inom fyra år.
Nu har jag inte nämnt skådespelerskan Ingrid Luterkort (född 1910), som gjorde den gamla skolfröken i "Klassfesten". Hon är så gammal så det känns nästan löjligt att ta upp henne. Men jag är tveksam till om hon får uppleva sin hundraårsdag.