2009-07-09, 14:21
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Vad har du fått det ifrån? Det finns ingen direkt koppling till hjärtinfarkt. Det är är dock ett obehagligt tillstånd som man gör klokast i att medicinera mot. Man kan ha det i många år utan att veta om det.

Hur som helst är det dödligt. Ja man kan leva i flera år med obotlig cancer med för den delen. En hjärtsjuk gammal alkoholist har inte många år kvar att leva. Han kanske är död redan nu.

http://www.hjart-lungfonden.se/sv/Sy...och-elchocker/

Citat:

Hjärtflimmer kan alltid behandlas med elchock. Ofta hjälper det, men inte alltid. Elchocken i sig är inte farlig.

Kammarflimmer leder alltid till döden om man inte lyckas häva det. Förmaksflimmer kan man leva med, men det ökar risken för att en blodpropp flyger i väg från hjärtat till hjärnan eller något annat känsligt ställe.
Professor Anders Waldenström
2009-07-17, 15:59
Medlem
Juleskums avatar
Hur är det med Sten A Olsson? Gubben är ju född 1916!
2009-07-17, 16:01
Medlem
Avsiktarens avatar
Nu har Ingvar Oldsberg lagts in igen då han vägrat ta medicin. Det är bara en tidsfråga innan han får en propp och dör.
2009-07-17, 17:02
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nu har Ingvar Oldsberg lagts in igen då han vägrat ta medicin. Det är bara en tidsfråga innan han får en propp och dör.

Svårt att säga, men det ser inte helt bra ut för framtiden. Har får nog välja bort sponken för en tid annars kan det gå illa.
2009-07-17, 20:23
Medlem
zebagos avatar
Synd om Ingvar O skulle gå bort får jag säga, det är väll så (om jag har förstått rätt) att folk ofta väljer mellan alkohol eller tabletter. Eftersom att det kanske inte är det bästa för hälsan att blanda dessa.
2009-07-18, 22:27
Medlem
Avsiktarens avatar
Anita Ekberg har insjuknat:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5531765.ab

77 år gammal ganska tjock kan det vara hjärtat. Det är åtminstone oroväckande. Tycks vara som att hon inte har lång tid kvar.
2009-07-19, 20:15
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Anita Ekberg har insjuknat:

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5531765.ab

77 år gammal ganska tjock kan det vara hjärtat. Det är åtminstone oroväckande. Tycks vara som att hon inte har lång tid kvar.

Liten blodpropp i hjärnan. När man börjar få sådana så lever man inte länge till. Max två år, men vanligtvis bara ett halvår kanske.
2009-07-19, 20:56
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Liten blodpropp i hjärnan. När man börjar få sådana så lever man inte länge till. Max två år, men vanligtvis bara ett halvår kanske.

Jo jag läste det. Det börjar gå utför.
2009-07-22, 13:33
Medlem
Joseph Wiseman aka Dr No har nog sikkert inte mycket tid kvar....hans fru dog og han er nog ganska deppig vil jag tro.
2009-07-29, 21:17
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Vilka...

Björn Eriksson, avgående landshövding i Östergötland.
Ser rejält nergången ut, trots att han är född -45.
Mogen för Sankte Pers omsorg inom närtid.

'Jag kan ha fel, men jag tror inte det'
2009-07-30, 12:36
Medlem
Tullamores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Björn Eriksson, avgående landshövding i Östergötland.
Ser rejält nergången ut, trots att han är född -45.
Mogen för Sankte Pers omsorg inom närtid.

'Jag kan ha fel, men jag tror inte det'
Han är nog bara lite nersupen.
2009-07-31, 16:50
Medlem
EddieShredders avatar
Hör ni mods är det inte dags att ändra headlinen till "ligger FÖR döden", vilket är det korrekta ordvalet i sammanhaget, eller har ni tagit semester?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in