2009-03-17, 22:03
Medlem
Limma skinkbits avatar
Vad hände med Jonas Eek på Västnytt? ...Avlidit "efter en tids sjukdom", är allt som står i notiserna. När gjorde han sin sista nyhetsuppläsning?
2009-03-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Vad hände med Jonas Eek på Västnytt? ...Avlidit "efter en tids sjukdom", är allt som står i notiserna. När gjorde han sin sista nyhetsuppläsning?

Han gjorde sin sista sändning i oktober 2008 läste jag någonstans, kommer tyvärr ej ihåg var så jag kan ej länka.

Jag kommer faktiskt att sakna honom. Han gjorde ett otroligt proffsigt och genuint sympatiskt intryck, allt från små ickenyheter som lokala stationer får lägga in i bland när det blir nyhetstorka till stora katastrofer skötte han på ett sätt som var tydligt och med, som jag tycker en nyhetsuppläsare ska ha, en förmåga att anpassa språket och tonläget efter nyhetens allvar eller glädje som få andra har.

God natt Jonas och lycka till!
Senast redigerad av Hewkan 2009-03-17 kl. 22:59.
2009-03-17, 22:52
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hewkan
Han gjorde sin sista sändning i oktober 2008 läste jag någonstans, kommer tyvärr ej ihåg var så jag kan ej länka.

Jag kommer faktiskt att sakna honom. Han gjorde ett otroligt proffsigt intryck, allt från små ickenyheter som lokala stationer får lägga in i bland när det blir nyhetstorka till stora katastrofer skötte han på ett sätt som var tydligt och med, som jag tycker en nyhetsuppläsare ska ha, en förmåga att anpassa språket och tonläget efter nyhetens allvar eller glädje som få andra har.

Jag gillade också honom, han gav ett äkta trevligt intryck, en person som man säkert skulle ha trivts ihop med. Tycker alltid det är tråkigt när människor dör såpas nära sin pension.
2009-03-18, 00:26
Bannlyst
Nån nämnde Stephen Hawking. En annan "överlevare" i ALS är Jason Becker från gruppen Cacophony. Tror inte han ligger för döden, men prognosen för den sjukdomen är inget vidare.

http://www.myspace.com/jasonelibecker
2009-03-18, 16:41
Medlem
ReNus avatar
Märklig olycka som Natasha Richardson råkade utför. Hon gick skrattandes ifrån olyckan, fick huvudvärk en timme senare. Och nu? Hjärndöd. Märkligt.
Hon är förövrigt gift med Liam Neeson och dotter till Vanessa Redgrave, alltså del av den kända Redgrave-dynastin.

Senaste: http://women.timesonline.co.uk/tol/l...cle5927970.ece

.
2009-03-18, 18:23
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu
Märklig olycka som Natasha Richardson råkade utför. Hon gick skrattandes ifrån olyckan, fick huvudvärk en timme senare. Och nu? Hjärndöd. Märkligt.
Uppgifterna varierar ju. En balanserad beskrivning finns hos NYTimes:
http://www.nytimes.com/2009/03/19/us...dson.html?_r=1
Jag håller tummarna för att hon repar sig.
2009-03-18, 18:29
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Uppgifterna varierar ju. En balanserad beskrivning finns hos NYTimes:
http://www.nytimes.com/2009/03/19/us...dson.html?_r=1
Jag håller tummarna för att hon repar sig.

Du har rätt i att uppgifterna kring hennes nuvarande tillstånd varierar, men det verkar relativt klart hur olyckan, och timmarna efter olyckan, såg ut. Och det är fortfarande märkligt, eller? Hon måste ha haft en jävla otur.

.
2009-03-18, 18:40
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Du har rätt i att uppgifterna kring hennes nuvarande tillstånd varierar, men det verkar relativt klart hur olyckan, och timmarna efter olyckan, såg ut. Och det är fortfarande märkligt, eller? Hon måste ha haft en jävla otur.
Nä, sånt händer ibland när man slår huvudet. Om inte det omedelbara traumat gör den drabbade indisponerad, så kan det ändå finnas underliggande skador som slår igenom först senare. I Richardsons fall talas det om blödning i skallen, alltså mellan hjärnan och kraniet. Om den var långsam kan det ha tagit en tid - det har talats om en timme - innan hon fick några symptom.

Ovanligt, ja. Märkligt, nej. Åtminstone finns ingen anledning att dra upp några konspirationsteorier. I alla fall inte än...
2009-03-18, 18:57
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Nä, sånt händer ibland när man slår huvudet. Om inte det omedelbara traumat gör den drabbade indisponerad, så kan det ändå finnas underliggande skador som slår igenom först senare. I Richardsons fall talas det om blödning i skallen, alltså mellan hjärnan och kraniet. Om den var långsam kan det ha tagit en tid - det har talats om en timme - innan hon fick några symptom.

Ovanligt, ja. Märkligt, nej. Åtminstone finns ingen anledning att dra upp några konspirationsteorier. I alla fall inte än...

Hehe, jag menade inte att låta några konspirationsteorier slinka in i "debatten". Konstaterade bara det är jävligt att bli så pass skadad genom en smäll på huvudet. Hur många gånger har man själv inte slagit i huvudet i skidbacken, utan hjälm?

För övrigt: Hon är ganska fräsch!

.
2009-03-19, 03:17
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Hehe, jag menade inte att låta några konspirationsteorier slinka in i "debatten". Konstaterade bara det är jävligt att bli så pass skadad genom en smäll på huvudet. Hur många gånger har man själv inte slagit i huvudet i skidbacken, utan hjälm?

För övrigt: Hon är ganska fräsch!

.

nu är hon inte så fräsch(om du inte är från västmanland och kanske jobbar som kyrkogårdsarbetare...
hon har tyvärr dött...

väldigt mäkligt...

man ska använda hjälm i skidbacken... bara mesar och amatörer kör utan...
2009-03-19, 04:34
Medlem
ReNus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
nu är hon inte så fräsch(om du inte är från västmanland och kanske jobbar som kyrkogårdsarbetare...
hon har tyvärr dött...

väldigt mäkligt...

man ska använda hjälm i skidbacken... bara mesar och amatörer kör utan...

Tråkigt. Helvete.

.
2009-03-19, 12:42
Medlem
Vobblers avatar
Ny (?) bild på Patrick Swayze, han ser inte pigg ut nu.

http://www.expressen.se/noje/1.14987...patrick-swayze

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in