2008-01-12, 18:22
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Nån måste man ju gissa på. Droppade ett par namn bara. Fast han har ju klarat sig ett bra tag hittills, så man vet ju aldrig.

För övrigt anser jag att Les Paul ska bli minst 100 år.
Jo, ser nu att Kemiske Alis avrättning är uppskjuten på obestämd framtid pga. att USA inte lämnar ut honom så längre det råde tjafs om verkställandet av domen (det är Presidenten och Premiärministerns som är anti- respektive pro-dödsstraff).

Charlton Heston (som nämnts tidigare) är en annan som jag mycket väl skulle kunna tänka mig. Hans Alzheimer är nu väldigt långt skriden och han är nog nu i samma skick som Ronald Reagan var den sista tiden.

En annan som hänger löst måste nog vara Margaret Thatcher. Hom är väldigt skröplig och även dement. Är inte säker på om hon också har Alzheimer, men det har tidigare sagts att hon visst ska vara sjuk.

Även Hertingen av Edinburgh har vacklande hälsa. Återigen rör det sig om ännu en hjärtpatient, och det återstår att se om han klarar ännu ett år. Källa: http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_...inburgh#Health

Norman Wisdom är för övrigt döende i vaskulär demens.

Arthur C. Clarke, den sista kvarvarande av de "tre stora" inom Sci-Fi kommer nog att kasta in handduken snart, men jag är osäker på om det blir i år. Han verkar ha stått pall hittllis.

Instämmer dock till fullo om Les Paul! Hoppas han klarar många långa år till!

Återstår att se om den många gånger tidigare dödsförklarad Gudfaderskådisen Abe Vigoda klarar sig det här året också. Om inte så lär ni bli underrättade via den här sidan: http://www.abevigoda.com/
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-01-12 kl. 18:29.
2008-01-12, 18:36
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Att vissa ens tar med Clint Eastwood i diskussionen är
förbryllande. Jag kan här och nu sätta en tusenlapp på
att gubben lever minst 15 år till.

Kirk Douglas vågar jag sätta en sisådär 50 000
att han dör iår.

• Kirk Douglas
  • Ariel Sharon
  • Suharto
  • Fidel Castro
  • "Kemiska Ali"
  • Charlton Heston
Kommer att dö iår. Inget snack om saken.

Fast Kirk Douglas är väl inte sjukare någon av de andra som omnämnts på listan? Tycker han ser hyfsat ok ut var att vara så gammal, samt återhämtat sig från stroke för en ca 10 år sedan som slog ut det mesta av hans funktioner. Tänk på att han fick lära sig gå och tala igen, så jag tycker nog han visar på ganska god hälsa när allting kommer omkring.
2008-01-12, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Fast Kirk Douglas är väl inte sjukare någon av de andra som omnämnts på listan? Tycker han ser hyfsat ok ut var att vara så gammal, samt återhämtat sig från stroke för en ca 10 år sedan som slog ut det mesta av hans funktioner. Tänk på att han fick lära sig gå och tala igen, så jag tycker nog han visar på ganska god hälsa när allting kommer omkring.

Givetivis har du helt rätt i det du säger. Han ser rätt kry ut för
att vara 92 år. Och han har återhämtat sig bra efter den där stroken
han fick. MEN, det behöver inte betyda någonting.

Det hela har nog med att göra att jag och min far en förkärlek till Kirk.
Vi brukar sitta och skratta åt Kirk när vi ser han i filmer och undra
när han kommer att dö.

Kirk Douglas 3 oktober 2007
2008-01-12, 18:59
Medlem
RallyHarrys avatar
Sif Ruud? Henne har det varit tyst om ett jävla tag. Född 1916. 92 år i år. Senaste artikeln på nätet jag hittade om henne är från 2000:

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0008/30/ruud.html
Senast redigerad av RallyHarry 2008-01-12 kl. 19:03.
2008-01-12, 19:01
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Givetivis har du helt rätt i det du säger. Han ser rätt kry ut för
att vara 92 år. Och han har återhämtat sig bra efter den där stroken
han fick. MEN, det behöver inte betyda någonting.

Det hela har nog med att göra att jag och min far en förkärlek till Kirk.
Vi brukar sitta och skratta åt Kirk när vi ser han i filmer och undra
när han kommer att dö.

Kirk Douglas 3 oktober 2007
Fast han verkar ju fortfarande vara rätt aktiv. Förvisso är han inte med i filmer längre, men han medverkade i ett program för så sent som den 7 december: http://www.imdb.com/title/tt1153135/
2008-01-12, 19:02
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallyHarry
Sif Ruud? Henne har det varit tyst om ett jävla tag. Född 1916.
Ja, senast jag hörde något om henne var i Robert Gustafsson-stinkaren "Att stjäla en tjuv". Inte undra på att hon gick under jorden efter den kalkonrökaren!

Vickket jäkla sätt att avsluta en karriär på!
2008-01-12, 19:55
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Charlton Heston (som nämnts tidigare) är en annan som jag mycket väl skulle kunna tänka mig. Hans Alzheimer är nu väldigt långt skriden och han är nog nu i samma skick som Ronald Reagan var den sista tiden.

En annan som hänger löst måste nog vara Margaret Thatcher. Hom är väldigt skröplig och även dement. Är inte säker på om hon också har Alzheimer, men det har tidigare sagts att hon visst ska vara sjuk.
...
Norman Wisdom är för övrigt döende i vaskulär demens.
Med god vård kan dementa patienter överleva (sig själva) i många år, speciellt om de har god fysik, som Ronald Reagan bevisade. Är lite osäker på om det gäller Maggie Thatcher, och vet inget om Norman Wisdom, men den vältränade Heston kan nog hänga med ett år till. Ingo - som nämndes i ett annat inlägg - är väl däremot en lågoddsare, eftersom hans fysik torde vara rätt slut (för fet).
2008-01-12, 20:20
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Tror stenhårt på att Mona Muslim kommer dö. Det ironiska i det hela är att det kommer vara en svartmusking som livet av henne.
Alla svenska politiker som hittlls nämnts verkar enbart vara önsketänkande. Är mer intressant ifall det finns en reel hotbild mot dessa eller andra politiker/personligheter. Exempelvis tror jag att Mulla Omar är illa ute om han grips av USA.

På samma sätt tror jag Presidentkandidat John Edwards fru är illa ute trots att det gäller någon som inte är så gammal, men hon har ju å andra sidan cancer.

Sedan är det klart att det finns gott om andra lågoddsare, varav en är den Gamle Naziförbrytaren Erich Priebke. Frågan är om de skall hinna släppa ut honom ur fängelse innan hans ande hinner lämna cellen?

Ifall de inte redan är döda så är två andra stora kända Nazister riktiga lågoddsare, Alois Brunner (Himmlers högra hand) och Aribert Heim (Österrikes svar på Joseph Mengele).
2008-01-12, 21:12
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bauerczx
Leif G.W. Persson.. han tror jag på iaf
Såg honom rasta sin taxjävel i Solna för några veckor sen och han såg ut att vara vid synneligen god vigör, men sen är jag varken läkare eller Saidas okände son.
2008-01-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokfaan
Såg honom rasta sin taxjävel i Solna för några veckor sen och han såg ut att vara vid synneligen god vigör, men sen är jag varken läkare eller Saidas okände son.

Hehe, brukar själv se han gå lite halv stabbigt och se ut som han brukar

2008-01-12, 21:22
Medlem
Babemagnets avatar
Seriöst så tror jag att det är dåligt gissat raktigenom. jag menar Mulla Omar! Han kommer överleva oss alla. De enda kvalicifierande gissningarna iom so far är:
Peter Harrysson
Hasse Alfredsson

Och en kille som jag stötte på på Upper East Side i förrgör; Andy Rooney. Gammal favvis och klar som fan där uppe, men oj oj.
2008-01-12, 21:26
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babemagnet
Seriöst så tror jag att det är dåligt gissat raktigenom. jag menar Mulla Omar! Han kommer överleva oss alla. De enda kvalicifierande gissningarna iom so far är:
Peter Harrysson
Hasse Alfredsson

Och en kille som jag stötte på på Upper East Side i förrgör; Andy Rooney. Gammal favvis och klar som fan där uppe, men oj oj.
Hee hee... tror jag också, men jag menade bara att *om* USA får fast Mulla Omar så lär de inte bjuda in honom till Grand Hotel om man säger så .

Du träffade Andy Rooney? Berätta mer! Hur verkade han vara hälsomässigt? Han har överlevt de flesta gamla CBS rävarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in