2015-11-09, 11:23
Medlem
TigerFromSwedens avatar
Se ovan!
Citera
2015-11-09, 11:24
Citat:
Ursprungligen postat av TigerFromSweden
Se ovan!

Forex tar mynt, dock mot en avgift.
Citera
2015-11-09, 12:24
Medlem
Det brukar gå bra, att mata maskinen vid kassan i de flesta Coop- och Ica-butiker, och be att få sedlar. Du kan ju undvika en kassa med kö.
Citera
2015-11-09, 14:58
Medlem
frank_pes avatar
Har för mig att en del banker har insättningsapparat för mynt, finns också mynträknare / växlare på färjor till utlandet t.ex Danmarksbåten där det finns spelmaskiner.
Citera
2015-11-09, 16:29
Medlem
TigerFromSwedens avatar
Fan, ingen matbutik ville ta emot dem, ej heller forex. Får väl låta dem stå... Eller slänga fram 50kr- rullarna i mataffären nästa gång.
Citera
2015-11-09, 16:33
Medlem
Fråga EU-migranterna.
Förutom det som redan har nämnts så vet jag att stadsbiblioteket(om du bor i en större stad) har myntmaskin.
Citera
2015-11-09, 17:48
Medlem
gniff754s avatar
Kolla annars med någon restaurang som säljer dagens, inte ovanligt att de har priser som slutar på 9 eller 7 och att de därför behöver många enkronor som växel.
Citera
2015-11-09, 20:46
Medlem
TigerFromSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Fråga EU-migranterna.
Förutom det som redan har nämnts så vet jag att stadsbiblioteket(om du bor i en större stad) har myntmaskin.
Gav faktiskt några enkronor till en tiggare idag. Visst är jag en god människa?

Citat:
Ursprungligen postat av gniff754
Kolla annars med någon restaurang som säljer dagens, inte ovanligt att de har priser som slutar på 9 eller 7 och att de därför behöver många enkronor som växel.
Får försöka, men fan, känns lite pinsamt. Fan att inga banker tar emot kontanter längre.
Citera
2015-11-22, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dagis-Dropout
Fråga EU-migranterna.
tror du dom har sedlar i utbyte då eller?
Citera
2016-10-19, 12:07
Medlem
E338s avatar
Bump*

Börjar serriöst bli lite frustrerad.

har ca 3000 kr i mynt här hemma nu, just varit ner på stan och ingen är villig att ta emot dom, inte ens handelsbanken där jag är kund.

Kollade på myntkartan.se som jag antar kommer från riksbanken, där ska ju alla ställen som tar emot mynten finnas men inte ens bankerna som står med där tar ju det.

Lokala icabutiken hade en maskin men där skulle du vara kund plus att dom tog 15%.

helt sjukt enligt mig att det ska vara så svårt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in