2015-11-08, 13:11
Medlem
brevlunds avatar
Tjena, jag har kollat lite på lövblås till trädgården och funnit att bensinmodellserna för runt 1000-2000 kr ligger på 700-800w, medans elversionerna för under tusingen mkt väl kan vara på 2.8kw.

Borde inte då de eldrivna gå utav helvete? Verkar som om det inte skiljer så mycket i upplevd effekt. Är det ett enormt fuskande med elmotorers märkström eller vad är det?
Citera
2015-11-10, 11:31
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevlund
Tjena, jag har kollat lite på lövblås till trädgården och funnit att bensinmodellserna för runt 1000-2000 kr ligger på 700-800w, medans elversionerna för under tusingen mkt väl kan vara på 2.8kw.

Borde inte då de eldrivna gå utav helvete? Verkar som om det inte skiljer så mycket i upplevd effekt. Är det ett enormt fuskande med elmotorers märkström eller vad är det?
Har aldrig testat en elektrisk lövblås men rent generellt så är eldrivna maskiner ett helvete att använda. Att släpa på den där sladden som fastnar runt träd hela tiden samt ligger i vägen hur du än gör är ett satyg. Pratar utav erfarenheter av gräsklippare samt häcksax. Ett annat problem med en sådan lövblås du nämner är effekten.
Många eluttag har bara 10A säkring och då kan du inte använda en sådan maskin utan att proppen går. Köp en bensinare istället och du kommer inte att ångra dig.
Citera
2015-11-10, 19:45
Medlem
brevlunds avatar
Ja det du säger är precis det jag tänkt. Men jag undrar fortfarande om elverktygen är så starka som de säger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in