Utmärkta råd har du fått i trådarna ovan!
Från min tid i vitvaro branchen kan jag tipsa om två andra orsaker jag var med om på Elux. maskiner.
Inte vanligt förekommande men är ovan tips ej tillräckligt kan det möjligen vara detta.
1: "vingarna" på avloppspumpen lossnat från axlen tex pga den arbetat mot blockerande föremål, vid koll genom öppen renslucka/nålfälla snurrar vingarna, men vid belastning (tvättvatten) slirar vingarna bara = Byte av avloppspump.
2: strumpor tagit sig emellan trumman och bälgen och sedan fastnat i slangen som går ner till avloppspumpen/nålfällan, eftersom slangen är för smal når aldrig strumpan nålfällan, så man ser den inte när man öppnar nålfällan, en del vatten rinner igenom men över tiden blir det mindre och mindre.
= Koppla i från maskinen från el,vatten avlopp, dra ut den, tömma den på vatten via nödluckan.
Lägga den på rygg (vissa modeller) andra får man lossa en massa plåtar. samt sedan känna på slangen mellan trumman och avloppspumpen, som regel känns det att den är blockerad, lossa slangen och rensa.