2008-02-21, 13:55
Medlem
saftad_burks avatar
Måste som alltid svara Terranigma på den här frågan!
Sen finns ju Chrono Trigger, Zelda: Majoras Mask(Som jag drömde en dröm om idag, känner mig lite väl nörd!), Final Fantasy V och VI är guld värda dom med.
Breath of fire serien är bra om man inte har något emot rollspel med allvarlig story och komisk gameplay, har bara spelat dom tre första men dom är jävligt spelvärda allihopa, förutom ettan.Det var något som gick snett med det...

Allihopa är såklart till Snes, förutom Zelda och Bof 3!

Edit: Det bästa av dom allihopa är såklart Terranigma.
Citera
2008-02-24, 00:52
Medlem
På frågan vilket som är det bästa spelet någonsin så tvekar jag inte med mitt svar en enda sekund.

Grim Fandango
, Ohyggligt bra spel som jag bara kans skriva positivt om. Den underbara stämningsfulla musiken, mångfalden av välskrivna karaktärer, de vackra miljöerna, den välskrivna storyn som verkligen drar till sig min uppmärksamhet.

Grim fandango är ett spel som trots att det följer en bestämd story aldrig blir utnött. Jag kan fortfarande varva spelet och känna samma glädje som jag gjorde första gången. Det finns många andra spel som nästan kommer upp i samma nivå, Super mario world, super mario 3, GoldenEye 64, m.m. Men Grim Fandango kommer alltid vara nummer ett för mig.
Citera
2008-02-27, 00:16
Medlem
ofcorpses avatar
Quake och Final Fantasy spelen håller måttet, Q3 ftw, håller klass än
Citera
2008-02-27, 14:27
Medlem
Drunkpunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäckahäst
Inte Minish Cap.
Håller med slutade spela det direkt efter jag hittade mössan

Annars finns ju:
Street Fighter 2
World of Warcraft
Super Mario 64
Zelda Ocarina of Time
Mega Man 2

Fanns ett spel som var exakt som Contra fast man var robotar till NES, var skit kul. Speciellt när man lärde sig fusket så man fick oändligt med liv

Vill också minnas att Paperboy till NES var skit kul

och nu kommer jag på att det bara var 1 man skulle nominera
Citera
2008-04-04, 07:53
Medlem
COUNTER STRIKE SOURCE!!!
Citera
2008-04-04, 08:18
Medlem
LexSuperiors avatar
Fallout 1&2: Det post-apokalyptiska temat i samklang med en bra story och en extrem frihet innebar att Lexsuperior blev turnbased-fetischist.

No one lives forever: Kanske den mest stämmningsfyllda (med undantag från HL) singleplayer-shootern som kommit hitills.

Civililization
: Den här serien av spel är kärlek grabbar, vi tar det en gång till: kärlek.

Hearts of iron 2: äckligt komplicerat och historiskt välgjort var namnet.

Lesuire suit larry: bara för att nämna ett par klassiker i äventyrsgenren
Citera
2008-04-04, 12:19
Medlem
Grumbledocks avatar
Secret of Mama
Halo 3
Halo 1
Army of Two
Super smash bros melee
Mario kart 64
Citera
2008-04-04, 13:51
Bannlyst
Mario Kart 64 - Finns det roligare "bilspel"? Helt klart en favorit inom Nintendogenren.

Portal - Ett väldigt roligt spel, vet inte vad det faller under för genre, FP(T), Första Persons Tänkande?

Counter Strike 1.6 - Detta spel förtjärar faktiskt också lite beröm, lirade det för massa år sen, hann aldrig bli bra på det. Kul om man kommer i kontakt med "rätt" folk, finns en del roliga och trevliga public-servrar.

Counter Strike Source - Det samma gäller detta spel som för gamla CS, träffar man rätt server och trivs, så är det otroligt underhållande.
Citera
2008-04-04, 15:36
Medlem
specialeffekts avatar
Diablo II
Starcraft
Half-Life
Zelda: Ocarina of Time/A link to the past
Pokemon red/blue
Freelancer (!)
Age of Empires

Och många fler jag inte kommer på just nu.
Citera
2008-04-04, 15:55
Medlem
Dope-Es avatar
Shenmue och Shenmue II.
Citera
2008-04-04, 16:14
Medlem
SparTyres avatar
Världens bästa spel: Zelda: Ocarina of Time.
Finns inget bättre, storslaget när det kom och inget spel jag spelat kommer upp i dess nivå.

Annars är saftad_burk inne på rätt spår när det gäller bra spel, kan lägga till några som Illusion of Gaia, Soul Blazer, Lufia I & II.
Citera
2008-04-04, 17:03
Medlem
DrSpankels avatar
Jag begriper seriöst inte hur folk kan nämna counter-strike
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in