Måste vara mitt första "riktiga" spel som jag fick i present. Little Big Adventure 2. Fast lyckades aldrig klara det, nu förtiden om man kör fast, blir det lätt att man fuskar med google
Måste vara mitt första "riktiga" spel som jag fick i present. Little Big Adventure 2. Fast lyckades aldrig klara det, nu förtiden om man kör fast, blir det lätt att man fuskar med google
Jag lyckades klara det utan att fuskam tog mig kanske 1 år det är ett riktigt bra spel.
Hearts Of Iron II & Doomsday. Utan tvekan, går inte att tröttna på. Runner-up blir en hel drös med spel; Goldeneye till N64, Cossacks, Company Of Heroes, Super Mario World till SNES, Rome Total War och Sudden Strike.
PC: Half Life 1/2, Duke Nukem 3D, C&C, GTA1, Quake 1 & 2,
Playstation: Silent Hill, Resident Evil, Gran Turismo 2
Playstation 2: Silent Hill 2, GTA serien, Gran Turismo 3 & 4
Sega Saturn: Sega Rally
Sega Dreamcast: Virtua Tennis
Nintendo64: Goldeneye
NES: Mario serien & Hostage
Amiga: Moonstone, Speedball 2, Supercars 2, Oil Imperium.... finns ju oändligt med titlar här
Warcraft 3: The Frozen Throne är och förblir mitt favoritspel. Sedan det kom för snart 5 år sedan har jag spelat det dagligen. Nu på senare tid har det blivit mindre, men jag spelar det fortfarande med vänner då och då (på LAN är det en favorit, då spelar vi nästan bara warcraft). Inget annat spel har varat så länge för mig. Vissa spel kan man efter år bli sugen på och plocka fram, men Warcraft 3 skivan har suttit i konstant sedan jag skaffade det och även om det inte blir matcher dagligen så sysslar jag ändå med någonting wc3 relaterat varje vecka.
Warcraft 3 är inte bara ett strategispel, utan en mix av strategispel och rollspel. Istället för enorma, ansiktslösa horder av trupper så styr man en mindre trupp soldater ledda av ett par starka hjältar. Detta gör att Warcraft 3 känns mycket mer personligt än andra strategispel, som till exempel Starcraft (som också är bra men på andra sätt), och vilken hjälte man tar påverkar ens strategi lika mycket som ens trupper. Men bra strategier är inte det enda som krävs i en match, man måste även ha snabba fingrar, flytta om sina trupper så att de gör dödar så många som möjligt samtidigt som så få dör som möjligt. En strid kan bli väldigt hektisk, och det är få saker som känns bättre än att möta en armé av ungefär likadan styrka för att sedan krossa fienden medan man själv har väldigt lite förluster.
Men det är en sak som gör att Warcraft 3 håller så länge. Det är den otroligt fantastiska World Editor, som man gör egna banor med. Sjukt enkel att använda och väldigt lite begränsningar. Vill du göra egna trupper eller hjältar? Går att ordna. Egna magier? Enkelt fixat. Vill du gå göra en bana med en genre som inte har något med wc3's RPG/RTS hybrid att göra, till exempel racingspel? Det går också (till en viss gräns). Att modda till Warcraft 3 är något av de mest tillfredställande jag vet - en enkel bana kan ta minuter att göra medan komplicerade verk kan ta månader av hårt arbete.
När man kör online på Battle.net (som är ännu en anledning till att WC3 äger) finns en jäkla massa hemmagjorda banor att spela. Till exempel DotA, som nog de flesta känner till. Även om man någon gång tröttnar på vanliga matcher så tröttnar man inte på Warcraft, för att det finns så otroligt mycket annat att spela: singleplayer kampanjer, rollspel i single och multiplayer, tower defense, dota och dess kloner, filmer gjorda med world editor (vissa är helt otroliga och visar verkligen vad world editor går för), ja listan går vidare. Spelade till och med ett ganska hyfsat fotbollsspel en gång.
Warcraft 3 är för mig tidslöst och tveklöst mitt absoluta favoritspel genom tiderna, alltid.
Warcraft 3: The Frozen Throne är och förblir mitt favoritspel. Sedan det kom för snart 5 år sedan har jag spelat det dagligen. Nu på senare tid har det blivit mindre, men jag spelar det fortfarande med vänner då och då (på LAN är det en favorit, då spelar vi nästan bara warcraft). Inget annat spel har varat så länge för mig. Vissa spel kan man efter år bli sugen på och plocka fram, men Warcraft 3 skivan har suttit i konstant sedan jag skaffade det och även om det inte blir matcher dagligen så sysslar jag ändå med någonting wc3 relaterat varje vecka.
Warcraft 3 är inte bara ett strategispel, utan en mix av strategispel och rollspel. Istället för enorma, ansiktslösa horder av trupper så styr man en mindre trupp soldater ledda av ett par starka hjältar. Detta gör att Warcraft 3 känns mycket mer personligt än andra strategispel, som till exempel Starcraft (som också är bra men på andra sätt), och vilken hjälte man tar påverkar ens strategi lika mycket som ens trupper. Men bra strategier är inte det enda som krävs i en match, man måste även ha snabba fingrar, flytta om sina trupper så att de gör dödar så många som möjligt samtidigt som så få dör som möjligt. En strid kan bli väldigt hektisk, och det är få saker som känns bättre än att möta en armé av ungefär likadan styrka för att sedan krossa fienden medan man själv har väldigt lite förluster.
Men det är en sak som gör att Warcraft 3 håller så länge. Det är den otroligt fantastiska World Editor, som man gör egna banor med. Sjukt enkel att använda och väldigt lite begränsningar. Vill du göra egna trupper eller hjältar? Går att ordna. Egna magier? Enkelt fixat. Vill du gå göra en bana med en genre som inte har något med wc3's RPG/RTS hybrid att göra, till exempel racingspel? Det går också (till en viss gräns). Att modda till Warcraft 3 är något av de mest tillfredställande jag vet - en enkel bana kan ta minuter att göra medan komplicerade verk kan ta månader av hårt arbete.
När man kör online på Battle.net (som är ännu en anledning till att WC3 äger) finns en jäkla massa hemmagjorda banor att spela. Till exempel DotA, som nog de flesta känner till. Även om man någon gång tröttnar på vanliga matcher så tröttnar man inte på Warcraft, för att det finns så otroligt mycket annat att spela: singleplayer kampanjer, rollspel i single och multiplayer, tower defense, dota och dess kloner, filmer gjorda med world editor (vissa är helt otroliga och visar verkligen vad world editor går för), ja listan går vidare. Spelade till och med ett ganska hyfsat fotbollsspel en gång.
Warcraft 3 är för mig tidslöst och tveklöst mitt absoluta favoritspel genom tiderna, alltid.
Håller med dig till 100 %. Warcraft 3 kommer alltid vara spelbart och roligt, det är tidlöst helt enkelt. Spelkänslan är på topp!
PC: Quake 3 Arena, Diablo 2, GTA 2, Red Alert 2, Heroes of Might and Magic 3, Doom.
Playstation 1: Resident Evil 2+3, Dino Crisis 1+2, Alundra, THPS 2.
Playstation 2: God of War 1+2, Resident Evil 4, GTA-serien, GT4.
Megadrive: Sonic The Hedgehog-serien.
Counter Strike: Source - Det spelet som jag egentligen aldrig tröttnat på utan bara inte haft tid till. Spelar det inte längre, men när jag gjorde det så fanns det ingen återvändo.
Grand Theft Auto - Utan tvekan det bästa spelen som gjorts. (Gta3, VC, SanAn)
Call of Duty - Första spelet, andra spelet och fjärde spelet är i eliten också