Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag vet inget om SC2 men WoW är ett värdelöst spel som bara är bra för dom som är beroende.
När man väl slutat vara beroende av WoW så försöker man glömma skitet för gott, till skillnad från spel som diablo 2.
Suck, just det för den enda anledningen någon spelar WoW är för att de är beroende. WoW var under sina första år enligt mig den bästa spelupplevelsen man kan ha, detta gäller möjligtvis för något av de tidigare spelen i genren också. Anledningen till att man spelade så mycket då var för att det inte bara fanns så otroligt mycket att göra men för att det var så förbannat roligt, speciellt om man spelade i en hardcoreguild som jag gjorde då. Man hade en sån sammanhållning och man samarbetade mot ett gemensamt mål som tog en otroligt lång tid att nå.
Under åren har de implemerat mer och mer grejer som man kan ska göra varje dag för att utveckla sin karaktär och lagt in fler saker som "gör en beroende".
I min umgängeskrets finns det säkert 40-50 personer som spelat WoW mycket och ingen av dessa har haft ett problem att sluta. När de var trötta på spelet och inte kändeatt det var värt tiden sliutade de och det inklusive mig. Låter det som jag beskriver ett beroende? Idiot. Visst kan man bli beroende men vi snackar inte om nikotin precis.
De spelet jag har haft mest kul med var WoW, men just nu är Starcraft 2 helt fantastiskt.
När det gäller single-player så hade jag väldigt kul med Baldur's Gate-spelen när de kom ut.