2010-10-25, 18:53
Medlem
SvenBures avatar
CS och Zelda-Serien helt klart.
Citera
2010-10-25, 18:55
Medlem
Leksingens avatar
runescape
Citera
2010-10-25, 20:42
Medlem
GFLs avatar
Diablo2/LoD / Warcraft 2 och Super mario bros 3 och super mario world troligen.
Citera
2010-10-25, 22:22
Medlem
Norlins avatar
Final fantasy 7. Ja, jag ställer mig i fanboyledet här då jag tycker det spelet är helt oslagbart sett till storyn.

Star Wars: Knights of the Old Republic. Riktigt bra story även här men en härlig, om ändå något intetsägande.

Team Fortress 2. Gett mig oerhört många speltimmar och gör så fortfarande. Det absolut roligaste FPSet jag lirat.
Citera
2010-10-27, 00:16
Medlem
Oboros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mp87
World of warcraft samt Starcraft 2 bör dela förstaplatsen..

MW2 om dom inte hade gett upp det helt efter release...

Man får ju räkna med nutidens mått mätt, tycker jag. Dom flesta gamla spelen är tyvärr roligare i minnet...

Jag vet inget om SC2 men WoW är ett värdelöst spel som bara är bra för dom som är beroende.

När man väl slutat vara beroende av WoW så försöker man glömma skitet för gott, till skillnad från spel som diablo 2.
Citera
2010-10-27, 01:36
Medlem
KentLangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro
Jag vet inget om SC2 men WoW är ett värdelöst spel som bara är bra för dom som är beroende.

När man väl slutat vara beroende av WoW så försöker man glömma skitet för gott, till skillnad från spel som diablo 2.

Håller med att WoW är värdelöst men Diablo 2 är också ett jävla lamt spel faktiskt. Det är Counter-Strike, Zelda och alla andra spel ni rabblar upp i den här tråden också.

Själv är jag osäker. Det finns gott om lama spel som jag gillar lite grann. Tror att Supreme Commander verkar vara det bästa hittills dock. Bortser man från det otroligt dåliga prestandan så har man ett riktigt coolt RTS som man kan hugga tänderna i.
Citera
2010-10-27, 08:22
Medlem
Mycket svår fråga att svara på. Bästa spelet kan jag inte argumentera emot, WoW, då det har gett mig omättligt många timmars speltid under de senaste 6 åren.

Innan WoW som då tog de mesta tiden så har vi på restrerande platser:

Starcraft, hitta ett bättre RTS går inte.

Finns så många spel som man har spelat och för min del går det inte att rangordna...

Total annhilation
Red Alert
command and conquer serier
Time splitters
Quake
Halo
Diablo 2
m.m
Citera
2010-10-27, 09:19
Medlem
Final Fantasy 7!!
Sen så kanske ni minns Soldier of Fortune? Det spelet satte en ny standard inom FPS helt klart! ;-)

Dom borde ta tummen ur arslet och göra ett nytt SoF. Med crytek motorn eller dyl. Just för att? MASSOR med blod
Citera
2010-10-27, 12:09
Medlem
MrQkens avatar
WoW måste vara de roligaste och bästa spelet jag spelat. Starcraft kommer direkt efter
Citera
2010-10-27, 15:47
Medlem
Sokans avatar
WoW är för bra. Det har tagit mycket av min tid. Som tur vad har jag slutat!
Citera
2010-11-12, 11:37
Medlem
Heligsomfans avatar
total annihilation inom realtid strategi.
Det var i särklass det absolut bästa som fanns när det gällde variation på enheter.
Du hade allt möjligt både på land i havet och i luften.
Bara grejen att det fanns pansarvagnar som kunnde åka på havsbotten så man var tvungen att lägga pansarhinder på stränderna var ju sjukt kul.
Det var länge sedan och visst det fanns andra spel med bättre story. Men det här gillade jag alltid.
Citera
2010-11-12, 11:49
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oboro

Suck, just det för den enda anledningen någon spelar WoW är för att de är beroende. WoW var under sina första år enligt mig den bästa spelupplevelsen man kan ha, detta gäller möjligtvis för något av de tidigare spelen i genren också. Anledningen till att man spelade så mycket då var för att det inte bara fanns så otroligt mycket att göra men för att det var så förbannat roligt, speciellt om man spelade i en hardcoreguild som jag gjorde då. Man hade en sån sammanhållning och man samarbetade mot ett gemensamt mål som tog en otroligt lång tid att nå.

Under åren har de implemerat mer och mer grejer som man kan ska göra varje dag för att utveckla sin karaktär och lagt in fler saker som "gör en beroende".

I min umgängeskrets finns det säkert 40-50 personer som spelat WoW mycket och ingen av dessa har haft ett problem att sluta. När de var trötta på spelet och inte kändeatt det var värt tiden sliutade de och det inklusive mig. Låter det som jag beskriver ett beroende? Idiot. Visst kan man bli beroende men vi snackar inte om nikotin precis.

De spelet jag har haft mest kul med var WoW, men just nu är Starcraft 2 helt fantastiskt.
När det gäller single-player så hade jag väldigt kul med Baldur's Gate-spelen när de kom ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in