Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-08, 04:04
  #1
Medlem
Imirons avatar
Trots att SD har hela massmedia, alla andra politiska partier och en åsiktskorridor emot sig så har de fortsatt växa. Varför och hur sätter vi stopp för det? Vad tycker ni själva?

Topic är alltså hur SD ska bekämpas. Jag är medveten om att många på forumet inte vill att SD ska bekämpas, men det är inte topic. Om du råkar vara SD-sympatisör kan du ju ändå ta en titt på förslagen och säga om du tror att det hade fått dig att rösta annorlunda?

Här är mitt förslag:
Citera
2015-11-08, 04:15
  #2
Avstängd
Arkhamists avatar
Det absolut bästa för att motarbeta SD är ett partiförbud. Förbjud dem rakt av genom att koppla samman dem med asylbränderna och dra nån terrorismvals. Det går att åstadkomma hyfsat omedelbart.

Problemet är att SD-väljarna, i nuläget 20-25% av befolkningen, inte kommer att rycka på axlarna och gå tillbaka till sossarna igen. Vi kommer att se en kraftig radikalisering. Många människor tappar det sista hopp de hade om demokratin och går, på ren engelska, apeshit. 25% av den svenska valmanskåren är lite över 1,8 miljoner. Vad händer om 1-2% av dessa radikaliseras ut på nationalistkanten? Fixar Sverige 20-30.000 arga unga män som marscherar mot Stockholm? En nystartad variant av Svenskarnas Parti hade kommit in i riksdagen 2018. Vill du det?

Vad tokvänstern inte inser är att det är SD som är den verkliga stoppklossen för betydligt mer högerradikala alternativ. Radikaler av alla schatteringar röstar SD oavsett om de håller med dem eller ej eftersom SD redan "är inne i systemet". Försvinner den delen, så...

Ja, ni väljer själva.
Citera
2015-11-08, 04:17
  #3
Medlem
Tja stoppar man totalt den gränslösa invandringen av lycksökare så torde man ju slå ut hela deras valgrund. Tyvärr så har massmedia och ljugit så till den milda grad att det är svårt att ändra de etniska svenskarnas ståndpunkt numera. Tex arbetsförmedlingen som skall rapportera eftergymnasial utbildning. Invällarna som kommer hit nu är i majoritet från analfabet länder. Eritrea,Afganistan. Samt Syrien , sistnämda toppar listan med 4 årig grundskola och koran skola på det... Koran skola är tämligen värdelöst på svenska arbetsmarknaden och är ( den höga utbildning de som kommer har nu) När pengarna ej räcker till för att ge svenska pensionärer vård går tyvärr SD ej att stoppa. Då dessa är de svenska pensionärernas barn och skattebetalarna som betalar för kalaset.... Flum pelle
Citera
2015-11-08, 04:23
  #4
Moderator
sm910difs avatar
Mycket av vad du anser ska undvikas, går ju att sammanfatta med att SD ska inte behandlas osakligt. Kanske är det en bättre strategi, men med tanke på hur många år man intensivt använt sina osakligheter borde vi i alla fall se en viss skiktning: De potentiella SD-väljare som ser igenom den typen av argumentation har redan tagit steget över till SD, medan de som tvivlar eller stoppas att ta steget av sådan argumentation inte tagit steget.

Att nu byta fot och bli saklig i sin framställning av partiet, torde därför ge en begränsad vinst vad gäller de som önskar pröva partiet på medveten och intellektuellt hederlig grund men en stor förlust av alla de man lyckats hålla borta från partiet.
__________________
Senast redigerad av sm910dif 2015-11-08 kl. 04:25.
Citera
2015-11-08, 04:24
  #5
Medlem
RDM90s avatar
Orkade inte läsa igenom dina förslag så ber om ursäkt ifall du tog upp det men jag ser ingen anledning att bekämpa just SD. De är ett parti och de får existera. Det som ska "bekämpas" är att få folk att sluta rösta på SD pga missnöje, är man missnöjd med befintlig politik så röstar man blankt.

Prata med människorna och visa att invandrarna inte är roten till allt ont. Och att rösta på SD (med tanke på deras övriga partipolitik) kommer göra Sverige mer illa än vad invandringen gör idag.

Vet inte vad det är som gör att vissa kokar inombords för att folk sitter och tigger runt varje hörn. Hur kan du bli så arg för att någon annan ber om en eller två kronor? Och framförallt när du kan bara gå vidare utan att ens behöva titta på hen.
Citera
2015-11-08, 04:35
  #6
Medlem
MrDeeds1966s avatar
[quote=Imiron|55314296]Trots att SD har hela massmedia, alla andra politiska partier och en åsiktskorridor emot sig så har de fortsatt växa. Varför och hur sätter vi stopp för det? Vad tycker ni själva?

Topic är alltså hur SD ska bekämpas. Jag är medveten om att många på forumet inte vill att SD ska bekämpas, men det är inte topic. Om du råkar vara SD-sympatisör kan du ju ändå ta en titt på förslagen och säga om du tror att det hade fått dig att rösta annorlunda?



Varför är du rädd för SD?
Citera
2015-11-08, 04:39
  #7
Avstängd
GatorGs avatar
[quote=MrDeeds1966|55314372]
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Trots att SD har hela massmedia, alla andra politiska partier och en åsiktskorridor emot sig så har de fortsatt växa. Varför och hur sätter vi stopp för det? Vad tycker ni själva?

Topic är alltså hur SD ska bekämpas. Jag är medveten om att många på forumet inte vill att SD ska bekämpas, men det är inte topic. Om du råkar vara SD-sympatisör kan du ju ändå ta en titt på förslagen och säga om du tror att det hade fått dig att rösta annorlunda?



Varför är du rädd för SD?

Vill du förklara varför du vill bekämpa ett demokratiskt parti som kommit in i riksdagen och enligt alla OU fortsätter att växa med raketfart. Det skulle liksom förklara din frågeställning.
Citera
2015-11-08, 04:40
  #8
Medlem
smellyproofs avatar
Vill man bekämpa SD får man tackla problemen som SD har monopol på.

* Göra så att invandringen blir lönsam och inte en kostnad
* Göra så att integrationen kan fungera och invandrare kan bli lika inkluderade, trevliga och kompetente som gemene svennebanan.
* Bekämpa hotet från islamismen och hot från muslimer mot minoriteter
* Ta bort segerationen av gettoområden.
* Minska kriminaliteten, minska de växande våldet i takt med invandringen



SD har ju den lätta lösningen. Minska invandringen. Ska man bekämpa SD måste man vara ett geni och kunna hitta och genomföra "peace and love" lösningen på dessa problem. Det verkar omöjligt med andra ord...
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2015-11-08 kl. 04:44.
Citera
2015-11-08, 05:01
  #9
Medlem
svallerbyttans avatar
Vi kan väl börja med att konstatera att ljusmanifestationer och sånt trams inte funkar. Det enda som hjälper är att ta efter deras politik. Dvs sluta upp med att försöka vara en humanitär stormakt och rikta om resurserna till den egna befolkningen igen.
Citera
2015-11-08, 05:08
  #10
Medlem
Imirons avatar
[quote=GatorG|55314384]
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeeds1966

Vill du förklara varför du vill bekämpa ett demokratiskt parti som kommit in i riksdagen och enligt alla OU fortsätter att växa med raketfart. Det skulle liksom förklara din frågeställning.
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeeds1966

Varför är du rädd för SD?
Citat:
Ursprungligen postat av GatorG
Varför ska man ens bekämpa ett demokratiskt parti, är du en hjärndöd vänsterfascist?

Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Klart han är...
Det är inget odemokratiskt med att försöka driva opinionen mot ett parti. Om ni dessutom läser mina förslag föreslår jag inga odemokratiska maktmedel, det vore ovärdigt och om de inte genomförs fullt ut (vilket skulle medföra att Sverige slutade vara en demokrati) så vore det troligen kontraproduktivt. Men herrarna kanske menar att man inte får försöka få folk att sluta rösta på säg Miljöpartiet, då miljöpartiet är ett demokratiskt valt parti? Om det får er att känna er mindre kränkta ska jag påtala att jag avskyr MP.

Vad jag har emot SD är egentligen inte topic, men det kan väl sammanfattas i att jag upplever att stora delar inom partiet, om inte bland väljarna, inte delar min människosyn. Jimme Åkesson är mycket skicklig och väldigt putsad, men hos personer som bröderna Ekeroth och Björn Söder ser man vad som döljer sig. Vidare visar de inga lösningar på rådande integrationsproblem, bara invandringsproblem, och integrationsproblemen finns kvar även om vi minskar inflödet. Slutligen är SD i praktiken högst ryssvänligt, jag vill inte ha något parti i regering som är lierat med det största externa säkerhetshotet mot Sverige.

På frågan om jag är vänsterfascist så kan jag påtala att min avatar inte är ironisk.
Citera
2015-11-08, 05:11
  #11
Medlem
Imirons avatar
Nu har det gått en timme så kan inte redigera trådstarten, men det som menas med "bekämpa" är att driva demokratisk opinion mot partiet, som jag misstänker att många SD:are säkert gärna gör mot säg MP.
Citera
2015-11-08, 05:12
  #12
Avstängd
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Nu har det gått en timme så kan inte redigera trådstarten, men det som menas med "bekämpa" är att driva demokratisk opinion mot partiet, som jag misstänker att många SD:are säkert gärna gör mot säg MP.
Nevertheless... Bemöt gärna min andrapost vari jag förklarar vad som hade hänt om SD hade bekämpats. Är ärligt talat intresserad av dina tankar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback