2015-11-07, 22:52
Medlem
Jag har precis byggt en liten mikrotjänst, http://närgårbussen.se/ och då sidan har nada content vet jag att det blir svårt att komma högt upp i Googles sökmotor.

Hur skulle ni rekommendera att man marknadsför en sån här tjänst för att försöka driva lite trafik? Facebook är det enda jag kommer att tänka på.
Citera
2015-11-07, 22:57
Medlem
knasen79s avatar
Annonser i lokaltidningen och på Konsum, lappar i tvättstugan, flygblad, klotter, dörrknackning, spam, ...
Citera
2015-11-07, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Annonser i lokaltidningen och på Konsum, lappar i tvättstugan, flygblad, klotter, dörrknackning, spam, ...

Konstruktivt.
Citera
2015-11-07, 23:01
Medlem
Protectrons avatar
Dela med dig till dina vänner, hyr annonsplats på välbesökta sidor t.ex Facebook och andra sociala medier

OT: Jag gjorde en snabb titt på din källkod och det ser väldigt bra ut, jag skulle hemskt gärna vilja se över din PHP kod om du inte har något emot det.
Citera
2015-11-07, 23:01
Medlem
knasen79s avatar
Vet du vad en mikrotjänst är egentligen?
Citera
2015-11-07, 23:10
Medlem
Tråkig design men sidan verkar funka riktigt bra

Jag hade nog satsat allt på Facebook tills du får upp besöksantalet. Sen kanske man kan betala för annonser på bussarna och de stora busstationerna.

Alternativt sälja tjänsten till någon hemsida som redan har t.ex all tågtrafik/ annan trafikinformation på sin sida och slippa all huvudvärks som marknadsföring kan ge.
Citera
2015-11-07, 23:14
Medlem
Protectrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gutz
Tråkig design men sidan verkar funka riktigt bra

Jag hade nog satsat allt på Facebook tills du får upp besöksantalet. Sen kanske man kan betala för annonser på bussarna och de stora busstationerna.

Alternativt sälja tjänsten till någon hemsida som redan har t.ex all tågtrafik/ annan trafikinformation på sin sida och slippa all huvudvärks som marknadsföring kan ge.

Jag antar att sidan är optimerad för att visas bra på alla handhållna enheter, inte datorer och liknande.
Citera
2015-11-07, 23:30
Medlem
Brain Damages avatar
Tja, det här var ju en början på marknadsföringen. Jag har redan bokmärkt den.

Har du en FB-sida? Om inte, skapa en. Dela i alla grupper du är med i där det inte är helt åt helvete OT. När du börjar få lite likes på sidan, köp placeringar. Kostar nästan inget men har visat sig effektivt för mina sidor iaf.

Utvecklingstips, lite större typsnitt i fälten där man söker tack. Har en HTC ONE och ser knappt vad som står där. Fantastisk sökfunktion dock, långt bättre än SL:s dito!
Citera
2015-11-08, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Tja, det här var ju en början på marknadsföringen. Jag har redan bokmärkt den.

Har du en FB-sida? Om inte, skapa en. Dela i alla grupper du är med i där det inte är helt åt helvete OT. När du börjar få lite likes på sidan, köp placeringar. Kostar nästan inget men har visat sig effektivt för mina sidor iaf.

Utvecklingstips, lite större typsnitt i fälten där man söker tack. Har en HTC ONE och ser knappt vad som står där. Fantastisk sökfunktion dock, långt bättre än SL:s dito!

Tack för all feedback! Jag ska definitvt hugga tag i allt du nämnde, även storleksökningen för mobilt.
Citera
2015-11-08, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Vet du vad en mikrotjänst är egentligen?

Inte bara TS, utan många andra här har nog missat det begreppet. Om TSs tjänst är del i något större eller tillhandahåller ett api kan det förstås vara en mikrotjänst.

Sök på "micro service" så hittar ni information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in