2015-11-07, 22:14
Bannlyst
Blev ngot fel p datorn s att jag inte kom in p den lngre. Jag blev tillslut tvungen att radera allt genom att starta med cmd+R.
Men nu kan jag inte installera om Den.

Nr jag klickar p "installera om Mac OS X" s str det - den hr skivan r inte formaterad som Mac OS X Extenden (journalfrd). Du kan anvnda skivverktyg till att aktivera journalfring eller formatera om hrddisken.

Som jag frsttt det s kommer jag behva lgga Mac OS X p ett USB frn en annan dator sen frska installera det genom USB?

Men den enda andra dator jag har tillnglig r en PC.
Jag har kpt OS X via appstore p telefonen sedan ftt koder grejer via mailen p pdf.
Men ingen aning hur jag ska kunna ppna detta p min PC och sen lgga ver det p ett USB.
Citera
2015-11-07, 22:33
Medlem
Rassas avatar
Nr du raderar disken s kan du vlja filsystem. Kanske har du valt fel, starta om igen med Cmd-R och formartera om md Skivverktyg. Kolla s att du vljer Mac OS X extended (journalfr) som filsystem.
Citera
2015-11-07, 22:51
Medlem
Mste man inte ha skiva som windows?
Citera
2015-11-08, 17:07
Medlem
Har jag frsttt rtt att du ska installera OS X p en pc?
Citera
2015-12-04, 07:17
Medlem
zixls avatar
P en del macar (ganska mnga) s kan man installera direkt frn internet och d fr man den som var med frn brjan. Detta kan man gra p min om disken r helt tom, typ ny disk eller totalt rensad disk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in