Blev ngot fel p datorn s att jag inte kom in p den lngre. Jag blev tillslut tvungen att radera allt genom att starta med cmd+R.
Men nu kan jag inte installera om Den.
Nr jag klickar p "installera om Mac OS X" s str det - den hr skivan r inte formaterad som Mac OS X Extenden (journalfrd). Du kan anvnda skivverktyg till att aktivera journalfring eller formatera om hrddisken.
Som jag frsttt det s kommer jag behva lgga Mac OS X p ett USB frn en annan dator sen frska installera det genom USB?
Men den enda andra dator jag har tillnglig r en PC.
Jag har kpt OS X via appstore p telefonen sedan ftt koder grejer via mailen p pdf.
Men ingen aning hur jag ska kunna ppna detta p min PC och sen lgga ver det p ett USB.
Nr du raderar disken s kan du vlja filsystem. Kanske har du valt fel, starta om igen med Cmd-R och formartera om md Skivverktyg. Kolla s att du vljer Mac OS X extended (journalfr) som filsystem.
P en del macar (ganska mnga) s kan man installera direkt frn internet och d fr man den som var med frn brjan. Detta kan man gra p min om disken r helt tom, typ ny disk eller totalt rensad disk.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!