Blev något fel på datorn så att jag inte kom in på den längre. Jag blev tillslut tvungen att radera allt genom att starta med cmd+R.
Men nu kan jag inte installera om Den.
När jag klickar på "installera om Mac OS X" så står det - den här skivan är inte formaterad som Mac OS X Extenden (journalförd). Du kan använda skivverktyg till att aktivera journalföring eller formatera om hårddisken.
Som jag förstått det så kommer jag behöva lägga Mac OS X på ett USB från en annan dator sen försöka installera det genom USB?
Men den enda andra dator jag har tillänglig är en PC.
Jag har köpt OS X via appstore på telefonen sedan fått koder å grejer via mailen på pdf.
Men ingen aning hur jag ska kunna öppna detta på min PC och sen lägga över det på ett USB.
När du raderar disken så kan du välja filsystem. Kanske har du valt fel, starta om igen med Cmd-R och formartera om md Skivverktyg. Kolla så att du väljer Mac OS X extended (journalför) som filsystem.
På en del macar (ganska många) så kan man installera direkt från internet och då får man den som var med från början. Detta kan man göra på min om disken är helt tom, typ ny disk eller totalt rensad disk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!