Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-07, 18:18
Medlem
Parkours avatar
184:- /mån i 50 år (Till pensionen) blir 110.400:-
Får ni dessutom en genomsnittlig sparränta ifrån t.e.x aktiefonder så har ni istället 1 368 235:-

Just saying
Citera
2015-11-07, 18:24
Medlem
brocalypses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjutusen
Säker på det, ett tag ändrade dom ju så att det gällde även datorer men ändrade sedan tillbaka, det senaste jag hörde var att det gällde all utrustning med Koaxial/antennuttag .... TV DVD VCR osv.

Missade att dom fick avslag av högsta förvaltningsdomstolen. Men ja du ska inte behöva betals till radiotjänst då.
Citera
2015-11-07, 18:26
Medlem
brocalypses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
184:- /mån i 50 år (Till pensionen) blir 110.400:-
Får ni dessutom en genomsnittlig sparränta ifrån t.e.x aktiefonder så har ni istället 1 368 235:-

Just saying

Vad baserar du detta på?
Citera
2015-11-07, 18:28
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brocalypse
Vad baserar du detta på?

184:- / mån är vad man betalar i tv-avgift.
Jag ville bara visa att man kan förvandla dom 184:- till en miljon på 50 år.

Edit: Räknat på en 8% årlig ränta. Vilket indexfonder har slagit med råge långsiktigt historiskt sett.
Citera
2015-11-07, 19:10
Medlem
Sixblades avatar
Det är ju många som har hoppat av den senaste tiden. Själv har jag ingen tv men betalade ändå för jag hade för mig att SVT och SR var objektiva, vilket dom senaste åren visat sig vara helt fel. Bara en massa fostrande inslag och snyfthistorier.

Jag skiter i vad dom visar men jag KRÄVER att det ska vara objektivt, och med det i åtanke så har jag slutat betala.
Citera
2015-11-07, 19:53
Medlem
Lydans avatar
Självklart kostar det mer när alla program ska textas i arabiska och program som stödjer invandringslinjen ska produceras.

Man måste ju även fortsätta skapa gaypropaganda, Skavlan-hat, Hitler-propaganda och se till så att "hen" sprids i större serier så som Bron. Sen vet jag inte vad vänsterextremisterna med Expo i spetsen tar betalt för att ha sina "experter" som bestämmer vem som får prata eller inte i deras samhällsprogram och valbevakningar.

Rent seriemässigt från utlandet tycker jag dock att de gör ett bättre jobb nuförtiden. Mr Robot blev jag väldigt förvånad över att de tog in. Fantastisk serie.

Personligen tycker jag att de som betalar radiolicens är lite naiva, men jag berömmer fortfarande deras vilja att tro på det nuvarande samhället.
Citera
2015-11-07, 20:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Jag hoppas att de drar licensen från skatten i framtiden, då kommer du inte undan.

Dom som inte har en teve ska inte betala!!
Citera
2015-11-07, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stjutusen
Så då ska alla även dom som inte har någon TV få betala eller hur menar du?

Själv har jag betalat TV-avgiften i ca 15 år trots att jag som senaste sex åren inte haft mina apparater inkopplade på Tvnätet, vansinne!

Det ända jag använder mina TV´s till är streaming från div apparater data och tvspel.
ja men du som andra verkar inte förstå. Man ska betala sin licens även om du har tv urkopplad i din källare. FÖR DU BETALAR INTE FÖR ATT DU TITTAR PÅ TV. du betalar för att du äger en och då spelar det ingen roll om den står i vardagsrummet i din källare eller i din mammas anus, du äger en tv.
Citera
2015-11-07, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9ekompaniet
ja men du som andra verkar inte förstå. Man ska betala sin licens även om du har tv urkopplad i din källare. FÖR DU BETALAR INTE FÖR ATT DU TITTAR PÅ TV. du betalar för att du äger en och då spelar det ingen roll om den står i vardagsrummet i din källare eller i din mammas anus, du äger en tv.

DU verkar inte förstå vad jag skriver, läs igen och återkom.

Och för din egen skull inte med ett sådär imbecillt inlägg igen!
Citera
2015-11-07, 20:26
Medlem
A.Ericssons avatar
Den som betalar skiten får ju skylla sig själv. Ger hellre pengar till en zigenare.
Citera
2015-11-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Pengarna är slut på kontot för public service, det så kallade rundradiokontot och samtidigt förutspås antal betalande minska i år.

Om alla betalade tv-licens så skulle inte denna höjning behövas.

https://sv-se.facebook.com/frikonservativ/posts/1591814661087571

Trams strunt förbannad lögn.

Om alla betalade så hade den höjts ändå. Med argumentet att utbudet ska breddas eller någit liknande.

SVT/SR är landets största skyddade verkstad för menlösa utexaminerade genusexperter, vänsterpolitiker, miljöflummar och liknande som aldrig kan få ett jobb i det privata näringslivet.

Denna propagandaorganistaion borde skäras ned till en TV-kanal och en radio-kanal.
Citera
2015-11-07, 20:55
Medlem
Hur funkar det med licensen om man har kanaler tex via Canal Digital eller Viasat, får Radiotjänst reda på det via leverantören eller är det bara att säga upp skiten och fortsätta titta på sin satellit-tv utan att det blir krångel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in