Citat:
Ursprungligen postat av
RosaRosaRosaRosa
Herregud vilka konspirationsteorier. Så varje gång när de gudomligt goda rasisterna, på goda grunder, blir anklagade för att ligga bakom hot eller våld så är det i själva verket deras politiska motståndare som ligger bakom? Vad lägligt.
Ser det ut som en anka och låter som anka så är det troligen en anka. I vart fall tills motsatsen gjorts mer sannolik.
Jag skriver bara att om det var en false flag, så skulle man så klart markera med invandringskritisk propaganda. Du anförde ju propagandan som ett tecken på att det inte var en false flag-operation.
Just i det här fallet tror jag ingenting, men det är känt från den våg av kyrkbränder som drabbade USA på 1990-talet att det i själva verket var väldigt få som var anlagda av rasister med rasistiska motiv. De gärningsmän som blev dömda visade sig vara alltifrån småpojkar till brandmän vilka blev inspirerade av den enorma mediala uppmärksamhet bränderna fick. Jag tror vi ser samma sak här i Sverige och vi har ju sett hur islamister och vänsterister utnyttjat etablissemangets fokus på hatbrott för att arrangera händelser och skuldbelägga svenskar i syfte att utverka fördelar och framstå som offer.