• 1
  • 2
2015-11-07, 00:56
Medlem
flygandekiwis avatar
Är student och behöver inreda min lägenhet. har hittat en del möbler till riktigt bra pris på jysk. Funderar på att köpa en soffa därifrån, undrar bara om ni har erfarenheter från jysk? Vill inte lägga ner pengar på något som ska gå sönder efter 1 år eller så.
Citera
2015-11-07, 01:12
Medlem
Svaret är att det inte är världens bästa saker. Men om du ska börja bygga dig ett fungerande hem så är det ett bra ställe att börja på.
Citera
2015-11-07, 01:56
Medlem
Handla aldrig på Jysk det är så dålig kvalitet att man inte tror det är sant visst kanske bra priser men det kvittar. Köpte säng där 6000 för en dubbelsäng den höll ett år madrassen är sönder och ojämn allt tyg är utslitet. Garanti ja då får man köra in säng med madrasser och allt till Jysk så får dom titta på om det är något dom kan hjälpa till med vilket dom inte trodde.
Citera
2015-11-07, 02:00
Medlem
StigAllans avatar
Kolla på nätet efter begagnade möbler istället.
Finns fina möbler av bra kvalitet till priser som kan passa en som ska starta upp ett hem.
Men man kan få kolla runt en stund.
Citera
2015-11-07, 02:13
Bannlyst
Jysk är skit! Köpte soffa där för 28k. Hela skiten rasade ihop efter ett halvår.
Citera
2015-11-07, 02:57
Medlem
Jag skulle aldrig köpa en stor, dyr, viktig möbel ifrån Jysk. Deras kvalitet är halvdan, kan vara värt det när det gäller små dekorativa möbler, men köp aldrig en säng, soffa eller liknande på Jysk. Som någon annan sa så finns det massa möbler på blocket som går för en billig peng eller till och med skänks bort! Satsa på det
Citera
2015-11-07, 03:01
Medlem
Allt är skräp på Jysk, inte ens sängkläderna håller kvalitet.
Citera
2015-11-07, 07:13
Bannlyst
Dom säljer nästan bara skit.

Deras sängar håller dock bra.
Citera
2015-11-07, 07:35
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag köpte WELLPUR GOLD F85 skummadrasser för 2.900 kronor styck för ett år sedan med 25 års garanti och är det så att det är det minsta fel på dom om 24 år dvs år 2039 så får jag väl hoppas att inte JYSK har gått i konkurs så jag har möjlighet att reklamera dom.

http://jysk.se/sovrum/madrasser/skum...ld-f85-wellpur
Citera
2015-11-07, 17:12
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotgrandma
Jysk är skit! Köpte soffa där för 28k. Hela skiten rasade ihop efter ett halvår.

Trodde inte ens Jysk hade soffor i den prisklassen.
Citera
2015-11-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag köpte WELLPUR GOLD F85 skummadrasser för 2.900 kronor styck för ett år sedan med 25 års garanti och är det så att det är det minsta fel på dom om 24 år dvs år 2039 så får jag väl hoppas att inte JYSK har gått i konkurs så jag har möjlighet att reklamera dom.

http://jysk.se/sovrum/madrasser/skum...ld-f85-wellpur

Deras garantier är skit när man väl ska byta så låter det helt annorlunda. Jag hade med garanti på en dubbelsäng den var jag tvungen att lämna in hos Jysk som i sin tur skulle skicka den till sin leverantör för Jysk vill inte ta hand om sina garantier för i slutändan är det inte deras utan leverantörerna som har garantierna. Jag tröttnade efter flera försök att förklara att ja inte tänkte köra in min säng o vara utan den i ett par veckor och kanske få ersättning ja köpte en ny men inte på Jysk.
Citera
2015-11-08, 08:07
Medlem
SkepticalHippos avatar
Jysk är skitsaker. Gå till IKEA eller Blocket i stället. Begagnade grejer är ofta jäkligt bra, har de klarat någraårs användning hos någon annan så vet man att det är kvalitet. IKEA är jäkligt bra att ha att göra med gällande reklamationer och andra ärenden.

Jag har köpt två möbler där. En kontorsstol och en bokhylla med plats för tjock-TV (det var the shit då jag flyttade hemifrån). Kontorsstolen ramlade det bokstavligt talat delar, skruvar och hjul från. Bokhyllan säckade ihop och ändrade form av TVns tyngd trots att den inte överskred rekommenderad maxvikt. Träet böjde sig liksom.

Det finns en tråd om Jysks usla kvalitet här på Flashback. Ska se om jag hittar den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in