2017-02-22, 04:59
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Highlander ett - Inget vidare omdöme i en dåtida recension: http://web.comhem.se/~u11139598/film/highlander.jpg
När filmen var helt färsk tyckte recensenten likadant om den som jag tycker nu, cirka 30 år senare. Highlander är ingen film som har åldrats väl, och tydligen gav den ett lika löjligt intryck på sin tid.
Citera
2017-02-22, 05:09
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
En av mina absoluta favoritfilmer när jag var yngre - och den håller fortfarande. Fantastisk musik av Queen och snyggt foto.
Instrumentalmusiken av Michael Kamen är också riktigt bra. För övrigt har inte den här filmen mycket som jag gillar.
Citera
2017-02-22, 21:35
Medlem
XtraXs avatar
Ricky Bobby: Wow. I feel like I’m Highlander!
Jean Girard: What is the Highlander?
Ricky Bobby: It’s a movie. It won the Academy Award.
Jean Girard: Oh for what?
Ricky Bobby: Best movie ever made.
Citera
2017-02-23, 00:18
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Ricky Bobby: Wow. I feel like I’m Highlander!
Jean Girard: What is the Highlander?
Ricky Bobby: It’s a movie. It won the Academy Award.
Jean Girard: Oh for what?
Ricky Bobby: Best movie ever made.
Va? Highlander fick inte en enda Oscarsnominering.
Citera
2017-02-23, 19:05
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Va? Highlander fick inte en enda Oscarsnominering.

http://www.imdb.com/title/tt0415306/?ref_=nv_sr_3

Nej jag vet,är en rolig scen ur den filmen
Citera
2017-02-26, 09:22
Medlem
Äger den första filmen och har sett den många gånger. Den är lite cheesy, men ändå bra. Har försökt se tvåan nån gång (en vän till mig har den på dvd och tycker den är bättre än ettan, skumt nog). Men den känns bara så himla dålig, och nästan spottar på den första filmen i och med att Sean Connery återvänder.

Bör jag se den? I såfall, varför?
Citera
2017-04-09, 22:27
Medlem
Har inte sett filmerna men kollade på serien när den gick på TV6 för några år sedan.

När serien avslutades 1998 gjordes en spin-off till serien som heter "Highlander: The Raven", någon som har sett den ?
Citera
2017-04-09, 22:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
När serien avslutades 1998 gjordes en spin-off till serien som heter "Highlander: The Raven", någon som har sett den ?
Sett den men meh, lades ned efter en säsäong
Citera
2017-04-10, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Sett den men meh, lades ned efter en säsäong
Är den lika bra som originalserien eller är den dålig ?
Citera
2017-04-11, 01:04
Medlem
Wendigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olah27
Är den lika bra som originalserien eller är den dålig ?
Den följer Amanda, en tjuv och lurendrejare som redan synts till i Duncan McLeods äventyr. Nu får hon sin egen historia och det bjuds på äventyr (lite), spänning (lite), romans (mycket) och vågade urringningar (för hey, tittarsiffror). Serien är inte bättre eller sämre än sin föregångare skulle jag säga, den har en lite annorlunda känsla men mycket är sig likt. Prova ett par avsnitt och se vad du tycker, den är absolut bättre än "The Quickening"
Citera
2017-04-11, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wendigo
Den följer Amanda, en tjuv och lurendrejare som redan synts till i Duncan McLeods äventyr. Nu får hon sin egen historia och det bjuds på äventyr (lite), spänning (lite), romans (mycket) och vågade urringningar (för hey, tittarsiffror). Serien är inte bättre eller sämre än sin föregångare skulle jag säga, den har en lite annorlunda känsla men mycket är sig likt. Prova ett par avsnitt och se vad du tycker, den är absolut bättre än "The Quickening"
Tack för infon.

Såg på IMDb att Highlander: The Raven har 5.3 i betyg och det var därför jag frågade men dom siffrorna behöver man inte alltid lita på.
Citera
2020-12-08, 22:20
Medlem
urverksapelsins avatar
Uppdaterar recensionen ur samtida filmtidning: http://www.pilum.nu/highlander-filmvideo-6-86/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in