2012-07-17, 20:29
Medlem
maximum2s avatar
jahopp, här sitter man och ser på de gamla filmerna emellanåt så ska någon rik mupp i U$A tjäna lite mer pengar.

kan de inte kräva att nyinspelningar inte får ske inom 50 år eller liknande
Citera
2012-07-21, 10:33
Medlem
Roxanas avatar
Helgerån!

Remakes får aldrig samma charm och själ som originalet. Snyggare effekter och grafik hjälps inte.Vissa rollkaraktärer är desutom starkt förknippad med en viss skådis. Ja, vissa roller känns tom som om de vore gjorda för just den skådespelaren.
Citera
2012-07-21, 10:42
Medlem
FBMinchias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxana
Helgerån!

Remakes får aldrig samma charm och själ som originalet. Snyggare effekter och grafik hjälps inte.Vissa rollkaraktärer är desutom starkt förknippad med en viss skådis. Ja, vissa roller känns tom som om de vore gjorda för just den skådespelaren.
Well, det här är något jag garanterat aldrig kommer ladda ner eller hyra för den delen. (Kommer den på bio, så skulle jag bli mycket förvånad.)
Mycket av kvalitén i filmen utgjordes av musiken, det är en grej som garanterat inte kan göras bättre. Redan där borde de ha backat.

De gjorde både uppföljare och serie, men resultatet blev sådär. Fel, resultatet blev pannkaka.
Citera
2012-07-21, 10:48
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBMinchia
Well, det här är något jag garanterat aldrig kommer ladda ner eller hyra för den delen. (Kommer den på bio, så skulle jag bli mycket förvånad.)
Mycket av kvalitén i filmen utgjordes av musiken, det är en grej som garanterat inte kan göras bättre. Redan där borde de ha backat.

De gjorde både uppföljare och serie, men resultatet blev sådär. Fel, resultatet blev pannkaka.

Å, den där serien hade jag nästan glömt... Filmskaparna borde ta lärdom av första filmens tagline: There can be only one.
Citera
2015-11-06, 22:50
Medlem
Highlander

Jag tycker Highlander den första filmen är en klassiker och kultfilm. Lambert gjorde en enastående insats som Connor Macleod. De andra skådespelarna var minst lika bra Beatie Edney som Macleods kärlek Heather. Sean Connerys Ramirez var fantastisk och till sist the ultimate badguy Kurgan spelad av clancy brown som var minst sagt vidrig men väldigt undehållande. det som gör filmen fulländad är soundtracket av Queen. Kind Of Magic och Who wants to live forever passar perfekt. Sen finns det så många fraser i filmen som är oförglömliga. There Can be only one är den bästa. Vad tycker ni om filmen?
Citera
2015-11-06, 23:02
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Jag tycker Highlander den första filmen är en klassiker och kultfilm. Lambert gjorde en enastående insats som Connor Macleod. De andra skådespelarna var minst lika bra Beatie Edney som Macleods kärlek Heather. Sean Connerys Ramirez var fantastisk och till sist the ultimate badguy Kurgan spelad av clancy brown som var minst sagt vidrig men väldigt undehållande. det som gör filmen fulländad är soundtracket av Queen. Kind Of Magic och Who wants to live forever passar perfekt. Sen finns det så många fraser i filmen som är oförglömliga. There Can be only one är den bästa. Vad tycker ni om filmen?

En riktigt solid 80-talsrulle som jag spelade in på VHS från TV4 någon gång under 90-talet. Slet ut den VHS-rullen rätt så snabbt. Sean Connery är ju hilarious som spanjor (egyptier) med sin sedvanliga skotska dialekt. He doesn't give a fuck.
Citera
2015-11-06, 23:51
Medlem
Skarphedens avatar
Helt okej underhållning, det enda som egentligen gör ettan sevärd är soundtracket och Sean Connery i sin röda plyschdress med tillhörande påfågelsmantel.

Tvåan däremot... Bättre pilsnerunderhållning går inte att få tag på för allt smör i Småland.
Citera
2015-11-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpheden
Helt okej underhållning, det enda som egentligen gör ettan sevärd är soundtracket och Sean Connery i sin röda plyschdress med tillhörande påfågelsmantel.

Tvåan däremot... Bättre pilsnerunderhållning går inte att få tag på för allt smör i Småland.

ha ha ja tyvärr, men tv serien var grym och ja glömde låten Princes Of The Universe som definerar Highlander
Citera
2015-11-07, 00:29
Medlem
Den gick inte på biograferna utan var en Sat,tv/video produktion ,, men bra har den kvar på vhs med orginalomslag.
Citera
2015-11-07, 01:31
Medlem
Fantastisk film.

Jag minns att att den var ovanligt fint klippt. Övergångarna mellan de olika scenerna i filmen, tex hoppen mellan olika tidsperioder, skedde i många fall nästan omärkligt.

Musiken håller jag med var absolut otrolig.

Gillade även balansen mellan mystiken, det vemodiga (hethers död), det livsbejakande ( connerys karaktärs nästan frivilliga död), och det hoppingivande slutet.
Citera
2015-11-07, 10:08
Medlem
T.H.F.C.s avatar
En av mina absoluta favoritfilmer när jag var yngre - och den håller fortfarande. Fantastisk musik av Queen och snyggt foto.
Citera
2017-02-20, 20:44
Medlem
urverksapelsins avatar
Highlander ett - Inget vidare omdöme i en dåtida recension: http://web.comhem.se/~u11139598/film/highlander.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in