Håller med TS om att Queen var ett ganska ultimat band. Dom har ett genomslag som är i princip universellt över generationer och kulturer på ett sätt som få band har.
The Beatles var den ultimata supergruppen, så mycket talang som bara ägde sönder 60-talets musikscen.
The Smiths... Tidernas bästa låtskrivarpar, den största textförfattaren inom musiken inom musiken parad med en kompgitarrist av guds nåde. Som att ha ett supermodellgangbang i sina öron.
Queen tycker jag i alla fall visade hela världen vad de gick för på live aid. De 17 minuterna på scenen var magiska. Sen vet jag att de filmade tyvärr inte många av sina konserter och de var synd för var minst lika bra där. Jag tycker Queen är ett av de banden som hade så mycket mer att ge, men tyvärr gick Freddie bort och att spela in de sista albumen trots att han var sjuk var magiskt.
Jag är väl för ung för att uppskatta redan nämnda band. Så dessa säger jag är det bästa bandet någonsin: Nine Inch Nails (trots att det bara är Trent Reznor som är originalmedlem). Andra värda att nämna är väl Sigur Ros, Loscil (artsit förvisso), Aphex Twin (artist igen) och ja varför inte Abba i sina bästa stunder.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!