Är det någon mer här som har blivit uppringd av Microsoft någon gång? Om så är fallet, vad var anledningen?
Själv blev jag det idag, men svarade inte. Det stod i telefonen att numret var från Los Angeles, men jag antog att det var något sälj- eller bluff-företag.
Numret som stod i mobilen var i alla fall +1 213 806 7300.
Är det ens möjligt att numret är falskt på något sätt? Typ "spoof:at" eller så?
numret tillhör microsoft. de ringer upp i vissa fall för bekräftelser eller ifall man har något större för sig. men tror ej det är från det numret dock.
Att dem inte ringer upp någon utan anledning är jag medveten om. Det är också därför jag undrar om det är möjligt att lura en arbiträr (mobil-) telefon att det är ett visst nummer, fast än det inte är det?
Testa att svara nästa gång, jag gjorde det. Någon stackars Indisk tjej (bröt ganska svårt) som hävdade att jag hade laddat ner skadlig programvara, och de ville absolut hjälpa mig att rätta till detta. Hade ganska kul med henne i typ 12 minuter, sedan ledsnade jag och lade på. Kul tidsfördriv om de ringer på en fredagskväll om du har tråkigt, bara hitta på massor med roliga saker som de ska försöka klura ut för att få dina uppgifter.
kHaoS: Det har jag tänkt på länge, att jag vill göra någon gång. Men med tanke på att det var min jobbmobil och på jobbet, så var det lite problematiskt. Sedan trodde jag inte att dessa kukiga individer "spoof:ade" numren, utan försökte övertyga personen som svarade att de var från Microsoft via deras dåliga historier. Jag trodde inte heller att det var möjligt att "spoof:a" nummer, men det verkar det ju vara. Konstigt är då att inte fler gör det också?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!