2015-11-06, 19:32
Medlem
Försöker koppla mitt bankkonto/kort till mitt PayPal konto så jag kan föra över pengar emellan dem. Men det kräver clearing/kontonummer och valet mellan Bankgiro, Plusgiro, Bankkonto. Hur får man reda på vliket nummer jag har och vad är skillnaden mellan bank/plusgiro och bankkonto och vilken gäller mig?
Citera
2015-11-06, 19:34
Medlem
TheJackets avatar
Sök på cleringnr bank och välj det som står för din bank....eller kolla ditt kontonr
Citera
2015-11-06, 19:35
Medlem
gottmospahedens avatar
Ditt clearingnummer är de fyra/fem siffror som identfierar vilken bank/bankkontor kontot är vid.

Ditt kontonummer... ja, identifierar ditt konto.

Exempelvis börjar swedbanks clearningnummer ofta på siffran 8. Genom att ringa din bank/logga in i internetbanken kan du se clearing/kontonummer.
Citera
2015-11-06, 19:37
Medlem
Vilket bankkontonummer och clearingnummer du har hittar du när du loggar in på ditt bankkonto.

Plusgiro kommer att upphöra för privatpersoner.
Bankgiro är för företag.
Citera
2015-11-06, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av jovi0104
Försöker koppla mitt bankkonto/kort till mitt PayPal konto så jag kan föra över pengar emellan dem. Men det kräver clearing/kontonummer och valet mellan Bankgiro, Plusgiro, Bankkonto. Hur får man reda på vliket nummer jag har och vad är skillnaden mellan bank/plusgiro och bankkonto och vilken gäller mig?

cccc xx xxx xx har du Nordea så är cccc clearingnummer.

En fråga varför vill du koppla kontot till Pay Pal? det går lika bra att föra över pengar
från kontot till PayPal när det finns behov.

PayPal hat tjatat på mig en längre tid att min Pay Pal profil är skapad bara till 50% och det saknas anslutning av kort eller bankkonto.

Jag tänker inte ansluta något utan även i fortsättningen fulla på från bankkontot när det finns behov,
passar inte detta Pay Pal så kan de dra åt h-e.

Nu kan det finnas undantag för dessa som får betalt till Pay Pal och behöver hämta hem pengarna, det gäller inte mig.
Citera
2015-11-07, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
cccc xx xxx xx har du Nordea så är cccc clearingnummer.

En fråga varför vill du koppla kontot till Pay Pal? det går lika bra att föra över pengar
från kontot till PayPal när det finns behov.

PayPal hat tjatat på mig en längre tid att min Pay Pal profil är skapad bara till 50% och det saknas anslutning av kort eller bankkonto.

Jag tänker inte ansluta något utan även i fortsättningen fulla på från bankkontot när det finns behov,
passar inte detta Pay Pal så kan de dra åt h-e.

Nu kan det finnas undantag för dessa som får betalt till Pay Pal och behöver hämta hem pengarna, det gäller inte mig.

Hur för man över pengar från och till Paypal kontot utan att koppla kontot till paypal undrar jag?
Citera
2015-11-07, 18:30
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Hur för man över pengar från och till Paypal kontot utan att koppla kontot till paypal undrar jag?

Man kan koppla sitt Visakort eller Mastercard till Paypal.
Sedan är ju kortet bundet till kontot.

Så har jag det
Citera
2015-11-07, 18:32
Medlem
Citat:
Paypal erbjuder direktbetalning numer via din internetbank, vad sägs om att läsa lite på paypals hemisida, det finns mycket information där.
https://www.paypal-topup.se/
Citera
2015-11-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Man kan koppla sitt Visakort eller Mastercard till Paypal.
Sedan är ju kortet bundet till kontot.

Så har jag det

Det är ju det jag försöker göra.
Citera
2015-11-07, 23:01
Citat:

Från bankkonto till PayPal har då jag inga problem, klickar bara på fylla på i PayPal, att göra tvärsom tror jag inte funkar utan att knyta bankkonto/kort till PayPal.

Jag förväntar mig inga inbetalningar till mitt PayPal konto så det är inga problem för mig, när jag skall handla för jag över summan till PayPal och den överföringen genomförs omgående.

Jag personligen är helt emot att knyta något konto till något annat om det inte är absolut nödvändigt,kanske är jag överdrivet försiktig men belöningen är att jag har heller aldrig blivit "blåst"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in