2015-11-06, 23:46
Medlem
KalleNixons avatar
ATT TÄNKA PÅ....

”Den stora strömmen av flyktingar till Sverige gör nu att Miljöpartiet före slår en ny boendeform för asylsökande. Tanken är att den som tar emot en flykting i sitt hem ska få betalt. ”

Här lite annat att tänka på. Miljöpartiet är ett vänsterextremt parti som vill ha höga skatter och sedan lämna tillbaks lite av dessa pengar till rättrogna. Jag tycker nog de rättrogna ska öppna sina hjärtan utan att gå över bidrags och skattesystemet. De är ju ändå 87 procent.

Risken med ett sådant system, är att mindre nogräknade landsmän hyr ut platser till mängder med asylsökande i små lägenheter och på så sätt tjänar stora pengar.

Besittningsrätt är ett slags lagligt skydd för lokalhyresgästen, dvs när du hyr lägenhet, butikslokal, kontor eller andra typer av lokaler.

Det innebär i praktiken att du som hyresgäst inte kan avhysas från den hyrda lokalen, i alla fall inte så länge som Du uppfyllt villkoren i hyreskontraktet, oftast betalar hyran i tid. Men det finns även andra faror som få känner till…

Som hyresvärd eller ägare till lokalen kan du bli av med lokalen/lägenheten om det inte står att hyresvärlden har besiktningsrätt. Hyresgästen kan vid andrahandsuthyrning kräva att få förstahandskontrakt.

Du måste ha ett avtal där hyresgästen avsäger sig besiktningsrätten annars har du ingen rätt att säga upp denne om han inte misskött sig.
Det är även farligt att hyra ut i andra hand. Risken är stor att kontraktsinnehavaren förlorar sitt förstahandskontrakt till hyresgästen.

Vi såg hur det var i zigenarlägret i Malmö där zigenarna med hjälp av jurister hävdade att de hade besittningsrätt till privat mark som de ockuperade och inte betalade någon hyra för.

Skulle inte bli förvånad om det är islamisten och bostadsministern Mehmet Kaplan som ligger bakom detta förslag…
Citera
2015-11-06, 23:47
Medlem
Beakta att ett sådant här förslag innebär att ALLA först får betala in mer och mer av sin inkomst för att finansiera flyktingmottagningen, och därefter är det de invandringsförespråkare och som profiterar på sveriges boenden som kommer att få tillbaka pengarna och gå plus.

Om det hade funnits någon rättvisa i det här så borde det vara så att de som vill ha den stora flyktingströmmen isåfall får betala för den själv.

Och INTE tvärtom!
Citera
2015-11-06, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilmerX
Jag håller med dig. Rent logiskt borde det faktiskt vara så. Dessvärre brukar dock de som gapar mest om att vi ska ta emot en massa utlänningar, vara dem som minst av alla är med och bekostar "kalaset". Därför tenderar alltid kostnaderna att falla på oss skattebetalare. Jag tycker t.ex. att Fredrik Reinfeldt med sitt "öppna hjärta" kunde ha hyst in några i sin lyxbostad, vilket väl inte har skett ännu. Hur var det egentligen då med hans "öppna hjärta"?

Moderater talar sig varma om det de kallar riktig solidaritet, den man som privatperson själv står för och betalar direkt ur egen plånbok. Naturligtvis handlar det som med allt annat om att betala mindre i skatt. De skulle självklart aldrig visa någon annan människa solidaritet om de inte som nu var tvingade till det, det vet vi ju redan. Moderaters falskhet och förljugenhet är ingenting att bli förvånad eller upprörd över, det är ju trots allt moderater vi talar om.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2015-11-07 kl. 00:01.
Citera
2015-11-07, 00:04
Medlem
HilmerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Moderater talar sig varma om det de kallar riktig solidaritet, den man som privatperson själv står för och betalar direkt ur egen plånbok. Naturligtvis handlar det som med allt annat om att betala mindre i skatt. De skulle självklart aldrig visa någon annan människa solidaritet om de inte som nu var tvingade till det, det vet vi ju redan. Moderaters falskhet och förljugenhet är ingenting att bli förvånad eller upprörd över, det är ju trots allt moderater vi talar om.

Precis! En moderat bryr sig bara om sig själv och sina rikedomar. Han/hon har väl inget hjärta för någon annan.
Citera
2015-11-07, 00:06
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Känner på mig att detta snabbt kommer ersättas av "Ta in araber i huset eller få böter"
Det låter inte otroligt. Bara för att de inte vill ge SD rätt. Vilken mardröm det skulle vara om det hände, och det skulle ta bort människors integritet.
Citera
2015-11-07, 00:08
Medlem
herrgurkas avatar
Bert Karlsson får 350kr/dag, alltså ca 10.000kr/mån per skalle. Vi ska få 2000kr/mån för att staten ska spara pengar? haha... helt otroligt. T.om. under en normal marknadshyra. Jag finner inte ord. MP är för roliga dom. Helt frånvarande från verkligheten.
Senast redigerad av herrgurka 2015-11-07 kl. 00:10.
Citera
2015-11-07, 00:08
Medlem
Jag fattar ingenting. Vill man som privatperson göra det valet frivilligt så får man ju göra det liksom, men att regeringen ska försöka locka människor till att inhysa flyktingar är för mig helt obegripligt. Finns det inte nackdelar med det här? Hur ska det gå till. Ska det vara personal som kollar till ibland eller ska man ringa polis eller migrationsverket om det uppstår problem. Såvitt jag vet så krävs det nån sorts koll innan man flyttar hem till någon. Man vill ju gärna vet vem som flyttar in. Jag vet att många är flyktingar som bara vill ha någonstans att bo och hela situationen är tragisk, men jag har inget ansvar för att ta in en flykting lika lite som att jag skulle ta in en hemlös alkis eller pundare. Jag förstår inte varför regeringen SABBAR Sverige med att påstå det finns ingen gräns för hur många vi kan ta in när det visar sig att vi faktiskt har en gräns. Så ska Stefan Löfven må dåligt över alla de miljoner flyktingar i världen som inte har någonstans att bo. Ska han hämta dom. Alla hemlösa i Afrika, indien med mera ska de också hit. Det är tragiskt, men verkligeten är grym och vi kan inte lösa problemen så här. Grundproblemet är inte i sverige utan där flyktingarna kommer ifrån.
Citera
2015-11-07, 00:11
Avslutad
Bert Karlsson får ju 350 kronor om dagen per flykting, då ingår ju dock kostnaden för maten som Bert Stjärt får stå får. Jag skulle antagligen inte ställa upp att inhysa en flykting om jag så fick en tusenlapp om dagen.

Visst får man in snabba pengar, men det kan snabbt bli en förlust om de totalt vandaliserar ens bostad och slår halvt ihjäl en så att man inte är arbetsför längre... Räkna på det inkomstbortfallet...

Det enda jag skulle gå med på är om de köper loss min bostad av mig för en bra bit ovanför marknadspris. Då kan man lämna landet och flumma några år på solkusten i Spanien eller Portugal.
Citera
2015-11-07, 00:20
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Man skulle få hela 2000:- per mån / flykting, medan Bert Karlsson får 9300:- per mån och flykting. Varför skall privatpersoner få sämre betalt än Bert Karlsson för?

Och har man ett rum över, som kan hyras ut, så är marknadspriset på det i Stockholm i alla fall på ca 3500:- till 4000:- /mån. Så man skall alltså subventionera politikernas idiot politik genom att ge rabatt åt flyktingar?

Jag har en bättre ideé , det är vi ta pengar ifrån MP partistöd ( Som är alldeles för högt ) och lägg dem på dessa skräp människor. 9 av 10 MP politiker är korrupta, så det har inkomster vid sidan om så att säga, så det behöver inget partistöd.

men 30% av sveriges befolkning vill ta in flyktingar gratis inte behövs väl ge nått betalt?själv skulle jag inte ta in en "flykting" för under 50 000 månad skattefritt och då max 6 månader.
Citera
2015-11-07, 00:29
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruccoless
Och sen när finns det flyktingar där ifrån?
Flashbacks begåvningssreserv förnekar sig aldrig

enligt regeringen och media är 100% av alla människor som kommer till sverige flyktingar från krig.man ska ju lita på sina makthavare och journalister eller?
Citera
2015-11-07, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crumbzzz
Nej negrer diskriminerar inte, alla berikas.

Många tolkar nog detta som ett rasistiskt blaj.
Det tragiska är att det stämmer.
En liten by i Norge, Sula, fick efter påtryckningar från norska väntern till slut ett asylboende trots ortsbornas protester. En tid därefeter fick gamlingarna på äldreboendet intill oväntat besök.
En av kvinnorna på äldreboendet blev utsatt för ett våldtäktsförsök.
Sginalement? Enligt polisen var offret i 80-årsåldern oförmögen att lämna något signalement.

Och ca en månad tidigare blev en äldre kvinna utsatt för en fullbordad våldtäkt i sitt hem, en lite bit därifrån. Polisen ser ett klart samband.

Det var första gången i historien någon på denna lilla ort blev utsatt för något liknande.
Ole Norrman med mormorsåtrå? Sure, visst.

http://www.dagbladet.no/2015/08/23/nyheter/innenriks/seksuelle_overgrep/voldtekt/sunnmore/40756043/
Senast redigerad av MrStreamer 2015-11-07 kl. 00:35.
Citera
2015-11-07, 00:37
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleNixon
ATT TÄNKA PÅ....

”Den stora strömmen av flyktingar till Sverige gör nu att Miljöpartiet före slår en ny boendeform för asylsökande. Tanken är att den som tar emot en flykting i sitt hem ska få betalt. ”

Här lite annat att tänka på. Miljöpartiet är ett vänsterextremt parti som vill ha höga skatter och sedan lämna tillbaks lite av dessa pengar till rättrogna. Jag tycker nog de rättrogna ska öppna sina hjärtan utan att gå över bidrags och skattesystemet. De är ju ändå 87 procent.

Risken med ett sådant system, är att mindre nogräknade landsmän hyr ut platser till mängder med asylsökande i små lägenheter och på så sätt tjänar stora pengar.

Besittningsrätt är ett slags lagligt skydd för lokalhyresgästen, dvs när du hyr lägenhet, butikslokal, kontor eller andra typer av lokaler.
,

Det innebär i praktiken att du som hyresgäst inte kan avhysas från den hyrda lokalen, i alla fall inte så länge som Du uppfyllt villkoren i hyreskontraktet, oftast betalar hyran i tid. Men det finns även andra faror som få känner till…

Som hyresvärd eller ägare till lokalen kan du bli av med lokalen/lägenheten om det inte står att hyresvärlden har besiktningsrätt. Hyresgästen kan vid andrahandsuthyrning kräva att få förstahandskontrakt.

Du måste ha ett avtal där hyresgästen avsäger sig besiktningsrätten annars har du ingen rätt att säga upp denne om han inte misskött sig.
Det är även farligt att hyra ut i andra hand. Risken är stor att kontraktsinnehavaren förlorar sitt förstahandskontrakt till hyresgästen.

Vi såg hur det var i zigenarlägret i Malmö där zigenarna med hjälp av jurister hävdade att de hade besittningsrätt till privat mark som de ockuperade och inte betalade någon hyra för.

Skulle inte bli förvånad om det är islamisten och bostadsministern Mehmet Kaplan som ligger bakom detta förslag…

Tror besittningsrätten infaller efter 24 månader, men så länge lär dom ju bli kvar....winning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in