2015-11-06, 23:03
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
De flesta svenskar, från vänster till höger, är ju beredda att betala ganska saftiga pengar just för att slippa bo nära mångkulturella områden. Oavsett om de erkänner detta eller ej.

Att hitta 15.000 svenska hushåll som är beredda att för bara 2000 kr i månaden husera en nyinvandrad arab, neger eller afghan det kommer sannolikt bli jävligt svårt.

Första månadernas intäkter går ju åt oavkortat när man tvingas köpa ett vapenskåp till köksknivarna så man inte blir IKEA-mördad om illbattingen skulle få avslag på asylansökan. Nej tack.

Du har självklart rätt! Tänkte inte själv på detta med att detta är folk som ännu ej fått sitt efterlängtade PUT. De kommer gå besärk när de får avslag på sin ansökan och anser att de inte har något att förlora (läs; IKEA-mördaren). Vem fasiken vill ha en tickande bomb i sin lägenhet?
Citera
2015-11-06, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag fattar inte.... Två tusen är ju fan mer än en sådan där gynnare kostar i form av ökad förbrukning av el och vatten. De eldar ju så in i helvete de där människorna! En stor anledning till varför lägenheter som bebos av babbar blir så pajjiga att man måste totalrenovera dem, är ju att de vräker på med varmvatten, nästan aldrig vädrar, röker som skorstenar och använder ugnen som extra värmekälla! Är det tänkt att man ska hålla herrefolket med mat också? Inte för den pengen väl? Sjukt dålig ersättning för det omak och extra utgifter det innebär att ha en PTSD-skadad babbe i huset! Vad händer om han blir missnöjd med käket och slår i sönder hela huset? De tenderar ju att leva ut sitt missnöje, de små liven! Kan inte tänka mig att försäkringsbolagen ersätter stöld och åverkan utförd av en person du med vett och vilja släppt in i huset som gäst...

MP är en samling riktigt dumma jävlar. Borde vara skottpengar på asen!

Har själv förut jobbat på ett slikt ställe och de eldar något så fruktansvärt och när det blir för varmt så sänker de inte värmen, nej då, de öppnar istället alla fönster och dörrar på vid gavel för att vädra...

Sönderslagna saker är kutym och de anser sig ALDRIG vara ansvariga utan det är alltid någon annans fel. De håller varann om ryggen så det är hart när omöjligt att få någon att ta ansvar för sina handlingar och därtill få dem att betala för grejerna de haft sönder. Får de inte som de vill så gaddar de ihop sig och hotar sig till fördelar, hela tiden!

Afghaner är de värsta av dem alla! Totalt inkompatibla och rent av hjärndöda...
Citera
2015-11-06, 23:17
Medlem
Förstår inte varför pengar blandas in i detta överhuvudtaget? Människors lika värde och Sveriges värdegrund är plattformen för de 87% som måste ta sitt ansvar. Öppna era hjärtan (skinkor) och gör er plikt. Det finns inga gränser i Europa, inga tak och inga volymer att tala om.

Att börja tala om pengar i detta läge för att härbergera invandrande är snudd på fascism. Här är det godhetskontot som skall belastas.
Citera
2015-11-06, 23:18
Medlem
Skulle inte ta in en våldtäktsmän i mitt hus för alla pengar i världen.
Citera
2015-11-06, 23:21
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd finns i Integration och invandring.

Skickas dit för sammanfogning.

Politik - Inrikes --> Integration och invandring
/Moderator
Citera
2015-11-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutalSten
Skulle inte ta in en våldtäktsmän i mitt hus för alla pengar i världen.

Äsh bra betalt nog och du kan ju hyra in en stor otäck väktare eller två

Nej men skulle man göra det för 2000 / månad skulle man ju göra det av ideallistiska skäl. inte för pengarna, tycker faktiskt miljöpartisterna skulle föregå med gått exempel här och bjuda hem en kamelryttare var. Vore riktigt fint
Citera
2015-11-06, 23:22
Medlem
2000 kronor - vilket hån! Tänk er när den lille telningen på 25 år kommer med gråtögd blick och skall börja i sjunde klass och inte har den senaste Iphonen eller Canadian Goose-jackan. Tror ni den naive uthyraren vänder sig till Migrationsverket och/eller gode man för detta, när illbattingen skriker i högan sky och hotar att döda alla i familjen? Hur skall denne ha tid för detta?

Nej, det blir självklart att ta ur egen ficka och det är detta MP räknar med - att de som tar in telningarna blir bundna, känslomässigt (hur man nu fan kan bli etta) och ekonomiskt till dessa och därmed kommer de stå för utgifter som egentligen staten skulle stått för...

Även intressant att veta hur kontrakten skrivs och på hur länge, för alla som jobbat med dessa vet att det är långsiktighet som räknas och inte att flytta runt på dem för ofta, för de är ju såå traumatiserade redan... Hur mycket skall inte bara administrationen av dessa kontrakt kosta och ta i anspråk av tid?
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2015-11-06 kl. 23:25.
Citera
2015-11-06, 23:26
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tråd finns i Integration och invandring.

Skickas dit för sammanfogning.

Politik - Inrikes --> Integration och invandring
/Moderator

Trådar sammanfogade. Utgången rubrik: MP: Ta in araber i huset och du får pengar!

/Moderator
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2015-11-06 kl. 23:32.
Citera
2015-11-06, 23:26
Medlem
Jag förväntar mig att alla som är för öppna gränser tar emot flyktingar i sina hem. Eftersom gränser inte existerar i deras värld borde ju deras hem logiskt sett vara lika mycket flyktingarnas som det är deras.
Citera
2015-11-06, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
har redan hänt i min kommun..studenter som mer eller mindre blivigt utslängda då hyresvärden "glömt" bort att lägeheten var utlovad till annan,,precis i paritet med denna anstormning
En beklaglig utveckling studenter borde gå i första hand anser jag, men det är inte jag som bestämmer i landet (eller i din kommun)!
Citera
2015-11-06, 23:37
Medlem
HilmerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag förväntar mig att alla som är för öppna gränser tar emot flyktingar i sina hem. Eftersom gränser inte existerar i deras värld borde ju deras hem logiskt sett vara lika mycket flyktingarnas som det är deras.

Jag håller med dig. Rent logiskt borde det faktiskt vara så. Dessvärre brukar dock de som gapar mest om att vi ska ta emot en massa utlänningar, vara dem som minst av alla är med och bekostar "kalaset". Därför tenderar alltid kostnaderna att falla på oss skattebetalare. Jag tycker t.ex. att Fredrik Reinfeldt med sitt "öppna hjärta" kunde ha hyst in några i sin lyxbostad, vilket väl inte har skett ännu. Hur var det egentligen då med hans "öppna hjärta"?
Senast redigerad av HilmerX 2015-11-06 kl. 23:42.
Citera
2015-11-06, 23:43
Medlem
FittJannes avatar
Bra! Då kan man trolla bort ytterligare några skattekronor när, redan bidragsetablerade "medborgaren", Abdallah bjuder in sina 42 släktingar i 4:an i Rosengård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in