2015-11-07, 00:57
Medlem
Screwattacks avatar
Länkade till första undersökningen nedan i ett inlägg innan trådarna slogs ihop. Efter lite slösurf tänkte jag det var dags igen.

MP baserar alltså sitt beslut på följande undersökning:

http://www.ipsos.se/150927-DN-Ipsos-svenska-folkets-attityder-till-flyktingar

Dock finns följande att läsa på DN nu:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/valjarna-vander-i-flyktingfragan-1/

Mycket intressant händelseutveckling. Inte otippad dock.

Edit: Kan inte heller låta bli att förundras över de två procent av de tillfrågade inom SD som anser att vi bör ta emot betydligt fler/något fler flyktingar än idag.
Senast redigerad av Screwattack 2015-11-07 kl. 01:01.
Citera
2015-11-07, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HilmerX
Precis! En moderat bryr sig bara om sig själv och sina rikedomar. Han/hon har väl inget hjärta för någon annan.

Oj då , då generaliserar vi kraftigt! Jag var moderat under många år och varit med i ordenssällskap som hjälper många via bidrag från sällskapet. Så du kan ju fundera på vad du skriver här. Ta reda på fakta , jag vet att många i sällskapet ger många tusen varje år så sluta raljera!
Citera
2015-11-07, 01:28
Medlem
Börjar det inte bli tydligt nu, att det inte har med en vilja att hjälpa utsatta som detta får fortgå?

Anledningen till varför detta händer:

Invandringen fortsätter för bryta ryggen av ekonomin.
För att kunna ställa olika grupper mot varandra och hetsa dem till konflikt.
För att pengar som genereras via asylindustrin ska vräkas ut till personer som arbetar hårt med att följa agendan.
För att förstöra den homogenitet och sammanhållning som det svenska folket (och även andra europeiska folk) har.
För att kunna förstöra den svenska kulturen.
Det ska packas in en massa galningar i varenda ledigt skrymsle så att när väl systemkollapsen kommer så kan det bara gå åt ett håll.

Men varför? Jo, för att kunna komma med en sedan långt tillbaka designad "lösning" på det problem man själv har skapat. Vad detta kummer att innebära är helt enkelt att du kommer få lämna ifrån dig dina rättigheter som medborgare. Yttrandefriheten (eller åtminstone delar av den) försvinner. Samt att en hel hög nya lagar och regler introduceras.

Det blir inget lyckligt slut på detta.
Citera
2015-11-07, 01:36
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Vi har tomma ladugårdar i släkten. Kan säkert trycka in ett par hundra i dom! Blir bra pengar det här,
Citera
2015-11-07, 01:47
Medlem
HilmerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Oj då , då generaliserar vi kraftigt! Jag var moderat under många år och varit med i ordenssällskap som hjälper många via bidrag från sällskapet. Så du kan ju fundera på vad du skriver här. Ta reda på fakta , jag vet att många i sällskapet ger många tusen varje år så sluta raljera!

Hahahaha... kom och hoppa upp i mitt knä en stund min lilla mopps.
Tack för det goda skrattet du gav mig!
Senast redigerad av HilmerX 2015-11-07 kl. 01:57.
Citera
2015-11-07, 02:08
Medlem
pupkinyess avatar
MP är verkligen ett parti som samlar på efterblivna människor.

0 verklighetsförankring, snudd på komiskt att se såna här förslag.
Citera
2015-11-07, 02:13
Medlem
Kaktussallads avatar
Hur många migranter var det Carola hade boendes hos sig..? Det måste bli en fin extrainkomst om det här förslaget går igenom. Hon kanske t.o.m. helt kan sluta spela in julskivor.
Citera
2015-11-07, 02:28
Medlem
en 18-årig arabisk tjej får mer än gärna komma och bo hos mig.

Var skriver jag på?
Citera
2015-11-07, 02:32
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wm88tSXK

Var skriver jag på?

Lär bli svårt att hitta någon tjej då 98% är män i 20-35 årsåldern.
Citera
2015-11-07, 02:52
Medlem
2000 i månaden när vissa aktörer för 50-60,000 i månaden. Hur kom man fram till 2000? Vad gör något så mycket bättre, eller 30 gånger bättre, än Svenssons tjänst?
Citera
2015-11-07, 02:57
Medlem
2000:- är sååå lite för att inhysa en person i sitt hem, en person man inte vet något om och kan vara av vilken mental sort som helst... Det täcker i stort sett bara matkostnaderna/extrautgifterna. Ett förslag för de med riktigt öppna hjärtan eller riktigt feta plånböcker kanske, men inte för den vanlige svenssonen.
Citera
2015-11-07, 03:02
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wm88tSXK

Var skriver jag på?
sen kommer anhöriga efter och vid den tiden är du enligt lag skyldig att husera dom åxå...så grattis lilla husslav
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in