2015-11-05, 17:36
Medlem
Adelaides avatar
Jag tar studenten i sommar och har bestämt mig för att köpa studentmössan nu för att få det ur tankarna sen. Men så kommer vi till det där med färgerna på mössans strimmor, som i regel ska symbolisera för vilket program man gått i. Men färgen som symboliserar programmet jag går i är så jävla ful tycker jag, så jag har beslutat mig för en annan färg. Nu är min fråga, är det ok att ta en annan färg än från sitt eget program eller är det "obligatoriskt"?
Senast redigerad av Adelaide 2015-11-05 kl. 18:21.
Citera
2015-11-05, 18:40
Medlem
Vill du inte ha färgen, ta den inte.
Helt enkelt.
Du väljer ju själv vad du vill betala för och inte någon annan. Sen finns det väl någon grink*k som tycker du gör fel men det får man leva med
Citera
2015-11-05, 18:52
Medlem
Adelaides avatar
Hehe, tänkte typ om folk kommer fråga mig varför jag valde fel programband, fast det kanske inte är så viktigt?
Citera
2015-11-05, 20:10
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Ta den absolut billigaste, alternativt den du tycker är värd sitt pris utseendemässigt. Tror knappt att någon kommer märka en skillnad allvarligt talat.

Min klass mössor kostade över 1000 spänn och man använde de 2 typ en dag och en kväll. Helt ovärt att lägga så mycket pengar på något som används så lite. Företagen som säljer dessa mössor tjänar enorma summor på det grupptryck som skapas när de åker runt och säljer mössorna i skolorna.

Spar pengarna till något annat som du faktiskt kan ha användning av!
Citera
2015-11-05, 21:09
Medlem
Skolan har väl i teorin rätt att bestämma att alla måste ha en särskild färg på mössan, för att få vara med på utspringet. Men risken att det faktiskt skulle hända tror jag är väldigt liten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in