• 1
  • 2
2005-11-03, 02:56
Medlem
Går det bra att träna när man är påverkad av Tramadol? Jag är rätt slö och tycker det suger att träna, men med Tramadol i kroppen så kan jag stå och pumpa väldigt länge utan att känna den där jobbiga känslan som gör att man bara vill lägga ner hantlarna. Men är det helt ofarligt att träna påverkad? Vore bra isf, sitter här med världens träningsverk och det var inte ens jobbigt att träna igår Brukar aldrig få träningsverk annars, jag ger upp långt innan jag kommer upp i den nivån. Känns som Tramadol tar bort allt det jobbiga med att träna, kmr det tex en fet uppförsbacke när jag är ute så brukar jag i vanliga fall frustandes snigla mig upp, men med Tramadol så tappar jag inte ens farten, det känns som att trampa i luft typ.
Citera
2005-11-03, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PLAY_
Går det bra att träna när man är påverkad av Tramadol? Jag är rätt slö och tycker det suger att träna, men med Tramadol i kroppen så kan jag stå och pumpa väldigt länge utan att känna den där jobbiga känslan som gör att man bara vill lägga ner hantlarna. Men är det helt ofarligt att träna påverkad? Vore bra isf, sitter här med världens träningsverk och det var inte ens jobbigt att träna igår Brukar aldrig få träningsverk annars, jag ger upp långt innan jag kommer upp i den nivån. Känns som Tramadol tar bort allt det jobbiga med att träna, kmr det tex en fet uppförsbacke när jag är ute så brukar jag i vanliga fall frustandes snigla mig upp, men med Tramadol så tappar jag inte ens farten, det känns som att trampa i luft typ.

Jag vet hur det känns. Jag har själv provat. Problemet är att det tar på kroppen SOM FAN. Det där med att det blir jobbigt är ju kroppens varningsignaler.
Och lyssnar du inte på dom kan det ju bli fel.
Dessutom märker jag att jag går ner i vikt eftersom att jag totalt
tappar matlusten på Tramadol. Och när man tränar utan käk i magen
så förbränner kroppen musklerna.

Så nej. droger+träning=skit i längden.
Citera
2005-11-03, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeopleShit
Jag vet hur det känns. Jag har själv provat. Problemet är att det tar på kroppen SOM FAN. Det där med att det blir jobbigt är ju kroppens varningsignaler.
Och lyssnar du inte på dom kan det ju bli fel.
Dessutom märker jag att jag går ner i vikt eftersom att jag totalt
tappar matlusten på Tramadol. Och när man tränar utan käk i magen
så förbränner kroppen musklerna.

Så nej. droger+träning=skit i längden.

Skulle aldrig träna utan att äta riktigt, har protein pulver osv. Tappar också aptiten av Tramadol Kommer nog nog inte träna med Tramadol så mkt iaf, men ngn gång ibland. Tar det endå bara var 3:e dag när jag väl har!
Citera
2005-11-03, 10:55
Medlem
Skaderisken lär vara enorm!

Det är just när det börjar bli riktigt jobbigt då hjärnans egna endorfiner börjar sätta in, om du inte känner av detta kan det bero på att din endofinproduktion är sänkt pga att du knarkar för mycket.
Citera
2005-11-03, 12:55
Medlem
Jag har tränat med Tramadol i kroppen funkar jättebra tills
man vaknar och har ont för att man inte kände varningssignalerna.
Jag tränar iofs. kampsport och att inte klappa av när det är dax
är INTE att rekomendera...
Citera
2005-11-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pillertrillaren
Jag har tränat med Tramadol i kroppen funkar jättebra tills
man vaknar och har ont för att man inte kände varningssignalerna.
Jag tränar iofs. kampsport och att inte klappa av när det är dax
är INTE att rekomendera...

Precis. Kroppens varningsignaler finns ju där
av en annledning.
Tramadol ger ju Amfetaminliknande effekter.
Och hur många har inte dött i maratonlopp och
cykellopp för att dom "dopat" sig med uppåttjack?
Citera
2013-03-16, 15:42
Medlem
vilken dos av tramadol tar ni?
som angivet, alltså 1-2 kapslar 50-100mg 3-4 ggr dagligen?
Citera
2013-03-16, 17:06
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susannaok
vilken dos av tramadol tar ni?
som angivet, alltså 1-2 kapslar 50-100mg 3-4 ggr dagligen?

Tråden är åtta år gammal. Troligtvis kommer du inte att få något svar, men du kan ju alltid hoppas!

Ingen av dem har varit aktiv under 2013 heller.
Citera
2013-03-16, 17:12
Bannlyst
Opiater/Opioider sänker ju dels proteinsyntesen vilket gör att det kanske inte är optimalt att träna på Tramadol.
Sen får man ju även ha med kramprisken i beräkningen.
Inte alltid så kul att få ett EP-anfall när man spelar bänkpress.
Citera
2013-03-18, 05:49
Medlem
Despised66s avatar
Har gymmat hela veckan och har haft sub i kroppen varje dag. Sista dagen nu i fredags så drog jag en lina sub 1-2 timmar innan gymmet och jag kan säga att det var det värsta på länge!! Jag hade käkat stadig frukost, men den illamående känslan man fick + någon annan känsla som inte går att beskriva var sjuk. Detta kom efter 40 minuters pump och fick nästan krypa ner till omklädningsrummet och sitta ner ett bra tag och ta det lugnt innan jag kunde duscha osv. Allt gick över efter 1-2 timmar men detta bevisar att något inte stämmer med opiater+gym.

Måndag-Torsdag som jag körde i veckan som jag nämnde, hade jag bara sub i kroppen från natten innan, tränar på morgonen, så det förklarar väl varför jag inte fick denna smärta dessa dagar.
Citera
2013-03-18, 12:10
Medlem
Danne796s avatar
för det första så förstör du tram ruset när du tränar och för det andra så förvandlar alla morfinpreparat muskler till fett.
Citera
2013-03-18, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danne796
för det första så förstör du tram ruset när du tränar och för det andra så förvandlar alla morfinpreparat muskler till fett.

Muskler blir inte till fett, inget kan bli något det inte är.
Utan man förlorar väl aptiten så man äter alldeles för lite vilket i sin tur bryter ner musklerna och man blir skinn och skelett.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in