Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Har använt Imovan som sömn piller men börjar bli verklösa nu så jag ska beställa ny tid. Fick Imovan utskiver i början av sommaren och har fått det när jag velat ha mer.
Bara det att jag får den där smaken i munnen och tål den bara inte mer så jag vill byta till något annat.
Ska även ta upp min dåliga blodsirkulation i kroppen och att jag dem senaste veckorna inte vill eller har någon lust att visa mig ute bland folk när det är ljust. Att cykla till och hem från jobbet är skit jobbigt och att handla i affärer börjar jag också backa ifrån om jag är själv. Känner mig stressad och orolig fast livet går på räls.
Vad tror ni min läkare kommer säga. Vilka mediciner kommer hon att rekomendera och vilka kan jag rekomendera till henne om hon inte tar upp det??
Förklara att de inte verkar längre och att du mår piss av att inte få sova, har du en bra läkare får du byta.
Själv brukar jag växla mellan Imovane och Flunitrazepam, men den sistnämnda är jag rädd är ganska svår att få om inte ens läkare har stort förtroende för en....
Annars är väl Nitrazepam ganska okay också, bara nackdelen att du vaknar och känner dig torr som en öken i käften dan efter.
Stilnoct ger jag inget för, blir bara dålig i magen av dem, och även använda på rätt sett ger de mig max någon timmas sömn.
Xanor kan funka att sova på, ~1mg.
Tänk på att alla ovanstående preparat kan vara svårt att sluta med efter långtidsbruk. Men det borde din läkare också veta......