• 1
  • 2
2005-11-03, 02:51
Medlem
CpGurrAs avatar
Har använt Imovan som sömn piller men börjar bli verklösa nu så jag ska beställa ny tid. Fick Imovan utskiver i början av sommaren och har fått det när jag velat ha mer.

Bara det att jag får den där smaken i munnen och tål den bara inte mer så jag vill byta till något annat.

Ska även ta upp min dåliga blodsirkulation i kroppen och att jag dem senaste veckorna inte vill eller har någon lust att visa mig ute bland folk när det är ljust. Att cykla till och hem från jobbet är skit jobbigt och att handla i affärer börjar jag också backa ifrån om jag är själv. Känner mig stressad och orolig fast livet går på räls.

Vad tror ni min läkare kommer säga. Vilka mediciner kommer hon att rekomendera och vilka kan jag rekomendera till henne om hon inte tar upp det??
Citera
2005-11-03, 05:30
Medlem
Jean-Luc Pickards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Har använt Imovan som sömn piller men börjar bli verklösa nu så jag ska beställa ny tid. Fick Imovan utskiver i början av sommaren och har fått det när jag velat ha mer.

Bara det att jag får den där smaken i munnen och tål den bara inte mer så jag vill byta till något annat.

Ska även ta upp min dåliga blodsirkulation i kroppen och att jag dem senaste veckorna inte vill eller har någon lust att visa mig ute bland folk när det är ljust. Att cykla till och hem från jobbet är skit jobbigt och att handla i affärer börjar jag också backa ifrån om jag är själv. Känner mig stressad och orolig fast livet går på räls.

Vad tror ni min läkare kommer säga. Vilka mediciner kommer hon att rekomendera och vilka kan jag rekomendera till henne om hon inte tar upp det??

Förklara att de inte verkar längre och att du mår piss av att inte få sova, har du en bra läkare får du byta.

Själv brukar jag växla mellan Imovane och Flunitrazepam, men den sistnämnda är jag rädd är ganska svår att få om inte ens läkare har stort förtroende för en....

Annars är väl Nitrazepam ganska okay också, bara nackdelen att du vaknar och känner dig torr som en öken i käften dan efter.

Stilnoct ger jag inget för, blir bara dålig i magen av dem, och även använda på rätt sett ger de mig max någon timmas sömn.

Xanor kan funka att sova på, ~1mg.

Tänk på att alla ovanstående preparat kan vara svårt att sluta med efter långtidsbruk. Men det borde din läkare också veta......
Citera
2005-11-03, 14:38
Medlem
CpGurrAs avatar
Snacka med hon o växeln nyss och berätta om mina sömn problem, kom frma till att jag sovit 10timmar men fick skylla på att jag överdoserat Imovanen, blev 8st 5mg innan jag gav upp. Fick en tid på måndag iaf.

Jag skulle vilja byta till stilcont med du säger att dem inte ger något så vad ska man be om då? Jag försöktre förklara att jag blivit lite folk skygg så hon kanske ger mig något lugnande och sövande i samma medicin, vore skönt det.
Fick inte den läkare jag ville ha för det var sånn vänte tid på henne.
Citera
2005-11-03, 15:46
Medlem
Lukesters avatar
Citat:
Snacka med hon o växeln nyss och berätta om mina sömn problem, kom frma till att jag sovit 10timmar men fick skylla på att jag överdoserat Imovanen, blev 8st 5mg innan jag gav upp. Fick en tid på måndag iaf.

Jag skulle vilja byta till stilcont med du säger att dem inte ger något så vad ska man be om då? Jag försöktre förklara att jag blivit lite folk skygg så hon kanske ger mig något lugnande och sövande i samma medicin, vore skönt det.
Fick inte den läkare jag ville ha för det var sånn vänte tid på henne.
Jag fick 100st Imovane 7,5mg utskrivna via telefonkontakt med min vårdcentral. Efter ett par veckor ringde jag och sade att jag inte kunde ta dem p g a den bittra eftersmaken. Vatten och mat gick inte ner. Då fick jag 100st Stilnoct 10mg, som ett brev på posten. Nämnde bara att jag hade fått Imovane av dem vid ett tidigare tillfälle... Gick som på räls. Behövde inte ens träffa eller prata med läkaren. Men jag hade väl en stor portion tur också kanske.
Citera
2005-11-03, 16:24
Medlem
CpGurrAs avatar
Vissa har tur, men jag ska be om något som gör mig lugn och inte orolig vid sömn och något som gör att jag vågar gå ner till ICA själv.
Det jobbiga är att hon jag jämt får komma till och och verkar vara den som bara har tid, iaf så är det som att prata med en vägg med henne, hon sitter på din datorn med fass typ och skuggläser lite men svarar inte med att jag kan göra så här och så här, är det så att dem är så vana att folk bara kommer dit och säger vad dem vill ha och sen så singlar läkaren slant om hon ska skriva ut eller inte, verkar nästan som det.
Citera
2005-11-03, 16:30
Bannlyst
Citat:
Vissa har tur, men jag ska be om något som gör mig lugn och inte orolig vid sömn och något som gör att jag vågar gå ner till ICA själv.
Det jobbiga är att hon jag jämt får komma till och och verkar vara den som bara har tid, iaf så är det som att prata med en vägg med henne, hon sitter på din datorn med fass typ och skuggläser lite men svarar inte med att jag kan göra så här och så här, är det så att dem är så vana att folk bara kommer dit och säger vad dem vill ha och sen så singlar läkaren slant om hon ska skriva ut eller inte, verkar nästan som det.

Du behöver kanske nån benzo?
Citera
2005-11-03, 17:55
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:

Det här med att du tycker det är jobbigt att visa dig ute bland folk osv, låter som att du håller på att utveckla någon form av social fobi eller agorafobi.
Citera
2005-11-04, 00:11
Medlem
CpGurrAs avatar
Det känns jobbigt när jag är själv, är jag med någon polare så är lugnt men hur ofta går man och handlar mat med sin kompis? Aja tid på måndag morgon, får se vad hon säger.
Citera
2005-11-06, 00:43
Medlem
socs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangorabatt
Det här med att du tycker det är jobbigt att visa dig ute bland folk osv, låter som att du håller på att utveckla någon form av social fobi eller agorafobi.
Dom läkare jag träffat vill gärna ge mig antidepressiva för liknande symptom.
Citera
2005-11-06, 10:05
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soc
Dom läkare jag träffat vill gärna ge mig antidepressiva för liknande symptom.

Det kanske kan hjälpa dig om du har socialfobi eller agorafobi. Det kan ju va värt ett försök , eller hur?

Seroxat (Paroxetin) Har visat sig bäst i studier angående de här fobierna.
Citera
2005-11-06, 12:43
Bannlyst
Har man inte slutat använda Seroxat mer och mer pga att den har nästan mest biverkningar bland SSRI-preparaten? Efexor funkade helt ok för mig mot soc.fobi innan biverkningar gick ut för mycket över de positiva effekterna, efter något år eller så. Nåt som är bra med antidepp i din fludderjagande situation är ju att man ofta slänger på nåt uttag med benso för insättningsbesvären, lättare att få än benso på egen hand.
Citera
2005-11-06, 15:01
Medlem
Tangorabatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pister
Har man inte slutat använda Seroxat mer och mer pga att den har nästan mest biverkningar bland SSRI-preparaten? Efexor funkade helt ok för mig mot soc.fobi innan biverkningar gick ut för mycket över de positiva effekterna, efter något år eller så. Nåt som är bra med antidepp i din fludderjagande situation är ju att man ofta slänger på nåt uttag med benso för insättningsbesvären, lättare att få än benso på egen hand.

Seroxat skrivs ut lika mycket som det gjorts innan, men har börjat diskutera kring den ökande självmordsrisken vid insättning av Seroxat. Annars är det samma biverkningsprofil som andra SSRI.
Efexor däremot får fler mycket biverkningar av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in