2005-11-03, 02:29
Medlem
Sinnes avatar
Jag har ett litet företag och vill klämma upp en sida för det på en domän jag ändå sitter på. Jag har inte tillräckligt mycket omsättning för att det ska vara rimligt att betala någon för det, vilket lämnar mig själv.

Innehållet ska vara rätt enkelt. Jag vill till en början i princip ha ett visitkort på nätet. I framtiden kommer jag nog också vilja lägga upp artiklar.

Jag är inte så haj på hur man konstruerar en sida men har programmerat tillräckligt i mina dar för att tro att jag kan lära mig det. Grafik och sånt är svårare. Går det att skapa en väldigt enkel sida som ändå ser professionell och snygg ut? Helst helt utan grafik med undantag möjligen för streck och sånt som jag kan dra ihop själv. Har någon exempel jag skulle kunna inspireras av? Att sidan är enkel och stilren passar med företaget så det är bara bra.

Jag tycker mig minnas en tävling där man skulle göra en snygg hemsida som skulle vara riktigt liten. De borde ju inte innehålla för mycket grafik. Någon som vet vad jag menar?
Citera
2005-11-03, 12:46
Medlem
pekmezs avatar
Du har pm!
Citera
2005-11-03, 16:39
Medlem
subcomandantes avatar
Har ungefär samma tanke , så det skulle vara trevligt om ni istället för att skicka pm kunde posta här
Citera
2005-11-05, 22:35
Medlem
Samma här!

Finns det några schyssta gratisprogram eller "andra nedladdningsbara" program som är "enkla" att lära sig?
Citera
2005-11-07, 22:25
Medlem
zizacons avatar
introsidan till 2advanced.com är väldigt enkel men färgvalet och loggan är fantastisk. Less is more...Sen är tyvärr inte resten av sidan lika genialt färgsatt och för mycket flash, och lite för mycket i allmänhet.
Citera
2005-11-07, 22:31
Medlem
Jag kan starkt rekommendera programmet "Web page maker", föredömligt enkelt med fantastiska funktioner. Finns att ladda ned från download.com (14 dgr). Hittade det idag och uppdaterade min gamla hemsida för firman ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in