2015-11-05, 00:20
Medlem
Hej,

Jag säljer min kropp, och för det får jag givetvis pengar i utbyte. Jag har satt in en del av pengarna jag tjänat via en insättningsbankomat. Jag har satt in pengarna successivt, summan ligger på ca 50.000 kr.

Nu till frågan: Det jag undrar är, kommer skatteverket undra vart pengarna kommer ifrån? Hur går jag tillväga för att skatta på mina intjänade pengar? Vill helst ej ringa till skatteverket och fråga som ni märker.

Tacksam för svar.
Citera
2015-11-05, 00:53
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morkaogon
Hej,

Jag säljer min kropp, och för det får jag givetvis pengar i utbyte. Jag har satt in en del av pengarna jag tjänat via en insättningsbankomat. Jag har satt in pengarna successivt, summan ligger på ca 50.000 kr.

Nu till frågan: Det jag undrar är, kommer skatteverket undra vart pengarna kommer ifrån? Hur går jag tillväga för att skatta på mina intjänade pengar? Vill helst ej ringa till skatteverket och fråga som ni märker.

Tacksam för svar.

Kan inte svara på hur det ser ut rent skattemässigt med inkomsten, men det torde inte vara olagligt i och med att försäljning av sex är tillåtet.

Skulle du inte kunna göra tvärtom och leva på kontanterna du drar in och låta pengarna på kontot sitta kvar? Förutsatt att du har en "vit" inkomst då.
Citera
2015-11-05, 00:56
Medlem
Skaffa en f skattesedel du måste ju skatta fattar du väl.
Citera
2015-11-05, 01:07
Medlem
Starta enskild firma
Citera
2015-11-05, 01:42
Avstängd
Glöm inte namnge din arbetsgivare, torsken, han ska stå för dom sociala avgifterna.
Citera
2015-11-05, 05:28
Medlem
50,000 är inte så mycket. ingen kommer lägga märke till dom. om någon ändå gör det så säg att du sålt något begagnat, möbler osv eller ngt. tjänar du mkt mer så får du läsa på om pengatvätt. plocka svamp och bär funkar väl att redovisa lite som kanske också.
Citera
2015-11-05, 07:21
Medlem
Puffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morkaogon
Hej,

Tacksam för svar.

Du måste skaffa f-skattsedel, såg en dokumentär om en prostituerad i sthlm för kanske tio år sedan som var den första att skatta för sig. Vill du så kan du.
Citera
2015-11-05, 09:32
Medlem
Ratozs avatar
Den största frågan är om du är skydlig att betala in moms eller inte. Formellt är det ju kunderna som ska betala momsen fast näringsidkaren är den som ska sköta inbetalningen och uppsamlingen av kund. Eftersom kunden inte får köpa går det att argumentera för att kunden inte är skyldig att betala moms på tjänsten. Men då du får sälja går det samtidigt att argumentera för att du ändå är skyldig att samla in momsen.
Citera
2015-11-05, 11:19
Medlem
rakarnas avatar
antingen startar du firma som folk säger eller tvättar du dem eller så lever du ett liv med svarta pengar.

Dock om jag vore dig skulle ja spara å tvätta pengar sedan investerat dem i något företag så du kan tvätta större summor å göra större investeringar. Sedan sitter du där och tjänar pengar och inte behöva göra så mycket. men du kan ju givetvis fortsätta sälja dig ifall du får ut något annat än ekonomisk vinning av de
Citera
2015-11-06, 00:28
Medlem
Tack för att ni tog er tiden att svara. Det uppskattas!

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in