Hejsan.. Jag fick min router (technicolor tg799vn v2) för en månad sedan med hastighet 30 mbit från Telia.
Problemet den senaste månaden är att själva routern eller vad man ska säga får inte respons från DNS-servern.
Det varierar ibland så kan jag ha internet upp till en timma sen dör den. Ibland kan jag ha internet i tio minuter sen lägger den av igen, (lampan lyser röd) Jag har försökt förnyat IP:t, även testat googles 8.8.8.8 - 8.8.4.4.
Har ringt kundservice 6 gånger.. Men det ända dom frågar är samma saker varje gång. "Har du restartat routern?" "Vi ska göra en uppdatering på routern" blabla.. Dock den senaste gången jag ringde så funkade allt i ett helt dygn efter dom uppgraderat den mm. Men sen la den av igen och det är samma problem som vanligt.
Jag är då alltså tillbaka på ruta ett igen.
Dom har även skickat ut två supportrar som har kollat på ledningarna och dom konstaterade att inget var fel. Jag förstår inte vad jag ska bära mig åt? Har försökt med allt ungefär.. Kollat igenom varenda tråd på nätet och följt guider.
Kan det vara så att det helt enkelt är fel på själva routern? Det vore konstigt då den är helt ny..
Tillägger att jag kör med internetkabel.
Mvh en arg Teliakund.