• 1
  • 2
2015-11-05, 16:04
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Okej en annan fråga som jag inte riktigt har fattat mig på.

Vi säger att jag fick min sista anmärkning för 6 månader sedan. Jag har en total skuld på kronofogden på 150.000 kronor. Jag betalar alla inkassobolag och allting så jag har bara kronofogden kvar. Och jag betalar av kronofogden på 2 år. Är jag då helt skuldfri 6 månader efter det? Det vill säga att jag inte får nya anmärkningar. För då var det 3 år sedan jag fick en betalningsanmärkning och jag har inga skulder på kronofogden?

Eller är det efter skulden på kronofogden är betalad och 3 år efter det?

Sista månaden du haft skuldsaldo hos fogden syns 25 månader efteråt i UC. Din sista skuldsaldo
kommer då synas fast du inte har betalningsanmärkningar om du dragit ut på tiden med att pröjsa fogden. Ett skitsystem men man blir hårt straffad av att inte betala i tid tyvärr.
Senast redigerad av alienfin 2015-11-05 kl. 16:07.
Citera
2015-11-05, 17:46
Bannlyst
Total skuld på fogden 150 k

Trafikförsäkringsförening 40 k

Inkasso 10 k

Jag har pratat med både trafik och inkasso om avbetalningsplan dom kommer inte ge några anmärkningar. Nu i början några 100 sen när fogden är klar så blir det mer. Om jag betalar av fogden på 1 år. Får inga nya skulder då har jag 0 skulder på fogden och 39 k på trafik och 9 på inkasso.och dom 2 ger inga anmärkningar sköter jag det och betalar av dom 50 k på 3 år då är jag skuldfri och inga anmärkningar? Eller måste dessa 2 också få in alla pengar innan nedäkningen på dom år betalninganmärkningar ligger kvar?
Senast redigerad av rezpekt1057 2015-11-05 kl. 17:55.
Citera
2015-11-05, 18:02
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Total skuld på fogden 150 k

Trafikförsäkringsförening 40 k

Inkasso 10 k

Jag har pratat med både trafik och inkasso om avbetalningsplan dom kommer inte ge några anmärkningar. Nu i början några 100 sen när fogden är klar så blir det mer. Om jag betalar av fogden på 1 år. Får inga nya skulder då har jag 0 skulder på fogden och 39 k på trafik och 9 på inkasso.och dom 2 ger inga anmärkningar sköter jag det och betalar av dom 50 k på 3 år då är jag skuldfri och inga anmärkningar? Eller måste dessa 2 också få in alla pengar innan nedäkningen på dom år betalninganmärkningar ligger kvar?

Säg att du fick sista anmärkningen tex i juni 2015. Då försvinner den som sista anmärkning juni 2018. Däremot så om du betalar sista betalningen tex till fogden januari 2018 så syns det ändå i UC:n att du har haft skuldsaldo hos KFM i 25 månader efter januari fast du inte har ngn anmärkning.
Så det är bra att bli av med KFM så fort som möjligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in