• 1
  • 2
2015-11-04, 18:53
Medlem
Luftgevars avatar
Hej!

Varför har Svea Fireworks utbud verkligen blivit sjukt dåligt? Monster mix-tuberna har försvunnit, tigerrakets-tuberna likaså, allting är dyrare. Varför? Minskad efterfråga?
Citera
2015-11-04, 19:39
Medlem
Bara o fixa från ett annat företag som säljer det du vill ha?
Citera
2015-11-06, 20:52
Bannlyst
tycker deras Liberty shields. är bra ....................
Citera
2015-11-06, 21:03
Medlem
Dom har ju inte släppt årets kampanjer ännu så det återstår väl att se vad priser och utbud blir. Brukar alltid köpa några packar av deras 12-pack airbombs, riktigt fina och bra knall i dom.
Citera
2015-11-07, 12:44
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Dom har ju inte släppt årets kampanjer ännu så det återstår väl att se vad priser och utbud blir. Brukar alltid köpa några packar av deras 12-pack airbombs, riktigt fina och bra knall i dom.
Dem är borttagna.
Citera
2015-11-07, 14:12
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Varför har Svea Fireworks utbud verkligen blivit sjukt dåligt? Monster mix-tuberna har försvunnit, tigerrakets-tuberna likaså, allting är dyrare. Varför? Minskad efterfråga?

Men helt ärligt finns där 18 åringar som springer runt med tuber av småskit?
Citera
2015-11-07, 16:15
Medlem
Sverige08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Backar upp detta till fullo! Helt seriöst, 18åringar ska ju ändå anses vara vuxna människor, och man vill springa runt med såna här små tjutraketer och små knasterkulor? Kommer aldrig förstå detta, det kan ju vara dags att växa ifrån detta när man är 18+.
Sen är det ju även vida känt att tjejer tänder på 18åriga män som skjuter tjutraketer.
Citera
2015-11-07, 17:30
Medlem
Pyronostalgis avatar
Riktiga män använder bara tum och kilo när de beskriver sina fyrverkerier
Citera
2015-11-07, 19:51
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
Backar upp detta till fullo! Helt seriöst, 18åringar ska ju ändå anses vara vuxna människor, och man vill springa runt med såna här små tjutraketer och små knasterkulor? Kommer aldrig förstå detta, det kan ju vara dags att växa ifrån detta när man är 18+.
Sen är det ju även vida känt att tjejer tänder på 18åriga män som skjuter tjutraketer.
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Ej relevant för frågeställning, återgå gärna till diskussionsfrågan.

OT: Sitta hemma utan tjutraketer och knasterkulor på nyår, hur kul är ni då?
Citera
2015-11-07, 20:20
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Ej relevant för frågeställning, återgå gärna till diskussionsfrågan.

OT: Sitta hemma utan tjutraketer och knasterkulor på nyår, hur kul är ni då?

Min fråga är ju högst relevant. Finns där 18 åringar som springer runt med tuber av småskit?

Antagligen inte! Så du svarar själv på frågan, ingen marknad. Hade där varit kvar 15års gräns så tror jag nog tuberna hade funnits kvar.

Men helt OT nu: Kan ni förklara vad det roliga är med massa tjutraketer och knasterbollar? Att små saker är roligt att tända på, vist. Men det minsta jag skjuter i stora mängder runt nyår är airbombs och större knallraketer (likt extremefireworks), romljus och mindre tårtor. Men just tjutraketer? Jag sluta köpa dom när jag var 13-14år.
Citera
2015-11-07, 22:23
Medlem
tigerrakets avatar
Svea hade innan ett digert utbud av sk 10-kr:s artiklar.

Nu verkar man dock äntligen ha fattat att stridsvagnar och annat skit endast lockar till sig små små barn.

Sveas utbud kan verka tråkigt. Men jag tycker att oftast håller deras tårtor bra kvalité. Bra färger, bra ljud, och det är inte ofta en Svea-tårta går åt helvete rent tekniskt.
Citera
2015-11-07, 22:58
Medlem
Pyronostalgis avatar
Håller med. Bra färg och kvalité. Priserna som tyvärr inte rimmar riktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in