2015-11-04, 14:31
Medlem
Nu har jag sökt i flera timmar utan ett vettigt svar.

Jag har laddat över mina bilder från Iphone till Iphoto, Bilder, och säkerhetskopierat. Men hur får jag bilderna till en mapp? Jag vill inte vara låst till Iphoto eller Mac överhuvudtaget utan vill ha det som när man lägger över SD-filer från exempelvis GoPro till datorn. Då lägger man det i en mapp.

(för uppenbarligen kan man inte bara kopiera rakt in i en mapp, för det kommer inte upp något såsom det gör när man laddar från SD-kort.)

Snälla, vet du hur man gör - hjälp!

Med mapp menar jag http://maximac.se/wordpress/wp-conte...nts-folder.jpg
Citera
2015-11-04, 14:36
Moderator
Rassas avatar
Starta Bildinsamling (i Programmappen), välj iPhone-symbolen. Du ser nu alla bilder du har på telefonen. Välj mapp under "Importera till:" och markera bilderna du vill importera eller tryck på "Importera allt."
Citera
2015-11-04, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Starta Bildinsamling (i Programmappen), välj iPhone-symbolen. Du ser nu alla bilder du har på telefonen. Välj mapp under "Importera till:" och markera bilderna du vill importera eller tryck på "Importera allt."

Tack för svar, men det kommer inte upp några bilder! Bildinsamling hittar min Iphone men inga bilder kommer upp så jag kan importera dem?
Citera
2015-11-04, 15:03
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooobiiin
Tack för svar, men det kommer inte upp några bilder! Bildinsamling hittar min Iphone men inga bilder kommer upp så jag kan importera dem?

Då har du väl raderat dom från telefonen efter import i iPhoto eller Bilder.
Citera
2015-11-04, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Då har du väl raderat dom från telefonen efter import i iPhoto eller Bilder.

Alla bilder finns kvar i telefonen och på "bilder". Telefonen är även upplåst så Bildinsamling ska kunna hitta dem..
Citera
2015-11-04, 15:28
Medlem
Edit: Startade om datorn och kunde portera över dem i en mapp via bildinsamlingen! hoppas denna tråd hjälper andra stackare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in