• 1
  • 2
2015-11-04, 09:06
Medlem
70Ds avatar
Senaste tiden har det dykt upp massa appar som gör det möjligt att se vilka som har besökt din profil på Instagram. Även Facebook har liknande appar och hemsidor. Testade en av de här apparna och fick, till min förfasa, upp personer som MYCKET VÄL skulle kunna gått in på min profil nyligen, varav ett antal som jag kan tänka mig snoka utan att följa mig. Det handlar alltså inte om mest likes eller kommentarer.

Trodde bara den här typen av applikationer var trams, men nu blev jag tveksam. Funkar de verkligen?
Citera
2015-11-04, 09:08
Medlem
bolibumpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 70D
Senaste tiden har det dykt upp massa appar som gör det möjligt att se vilka som har besökt din profil på Instagram. Även Facebook har liknande appar och hemsidor. Testade en av de här apparna och fick, till min förfasa, upp personer som MYCKET VÄL skulle kunna gått in på min profil nyligen, varav ett antal som jag kan tänka mig snoka utan att följa mig. Det handlar alltså inte om mest likes eller kommentarer.

Trodde bara den här typen av applikationer var trams, men nu blev jag tveksam. Funkar de verkligen?

Ingen aning. Blev nyfiken, vad heter appen?
Citera
2015-11-04, 09:22
Medlem
Smugens avatar
Också intresserad men är tveksam till om dom fungerar!
Citera
2015-11-04, 09:27
Medlem
Det fanns något liknade sådant för en tid sedan. Men efter att folk kom på att den inte var älta, togs den bort eller så slutade folk helt enkelt använda den.

Vet inte riktigt om det var en app dock.

Men "bedraget" gick ut på att folk dök upp som du har sett. Men de mixade det, så det såg ut som om att det var de som checkade p dig, och inte tvärtom. Jag har inte super koll hur det gick till, jag var skeptiskt redan från början. Så använde aldrig det.

Datorn, eller vad nu kan kalla det. Kollade av hur många du spanat in och/eller chattat med. Vilket den uttnjyttade den sortens information och vände det hela, och gjorde så att det syndes som om personen kollat in dig ex antal gånger.

Det verkar väl logiskt? Folk som man chattar med, och visserligen checkar ju hen din profil. Jaha, vilken höjdare!

Men ack..Det visade sig vara scam i alla fall.

Just därför är jag skeptiskt för denna app. Hur fungerar den?

Är det själva Facebook som har gjort appen?

Du säger att den är pålitligt, genom att folk kan absolut ha kollat på din profil. Hur kom du fram till det?

Hur kan du vara hundra procentig?

Jag försöker inte frågesätta med uppkäftighet. Jag är bara skeptiskt av mig, och försöker få in information, som lanske kan visa att detta är en app som absolut visar vem som har spanat in sin profil. Det skulle vara spännande om det verkligen existerar!!
Citera
2015-11-04, 09:28
Medlem
ladda ner 3 st och titta om dom visar samma?
Citera
2015-11-04, 09:33
Medlem
Tror dessa är en av apparna
https://itunes.apple.com/us/app/who-...026603103?mt=8
Finns flera stycken med liknande namn fast från olika utgivare(?)

Läser man recensionerna så ser det inte lovande ut.
Testade med mitt konto. Man får se en top 5 lista gratis, vill man ha top 10, top 20 osv så måste man betala. De på min top 5 lista är folk jag följer/eller följer mig.

Misstänkte att appen är bara ett lurendrejeri och tar slumpmässigt folk från din följ/följer lista.

Så jag loggade in med mitt fake konto som bara har 0 följare men följler 2 kända personer.
Japp, appen påstår att 2 instagram kändisar hade besökt mitt fake konto. Har svårt att tro att de har tid att kolla igenom alla deras miljontals följare. Har även förr besökt mitt fakekonto med mitt mainkonto, men den syntes ju inte i top 5 listan.

Jag säger fake.
Citera
2015-11-04, 11:07
Medlem
Fettbacks avatar
Citat:

Nej de funkar ej.
Det är din narcissism som sätter griller i huvudet på dig. Get over it.
Citera
2015-11-04, 11:09
Medlem
Dock så är ju detta sjukt intressant om det skulle fungera, fortsätt mata in tips på appar som ni testat
Citera
2015-11-04, 11:49
Medlem
Fridfullts avatar
Facebooks hjälpcenter står följande:

Citat:
Nej, Facebook tillåter inte någon att spåra vilka som tittar på deras profil. Appar från tredje part har heller inte någon sådan funktion.

Om du stöter på en applikation som påstår sig ha den funktionen bör du anmäla applikationen.

Jag kan dock med stor sannolikhet säga att "personer du kanske känner" på Facebook är personer som kollat på din profil! Har flera exempel, t.ex. så flyttade jag nyligen till en ny lägenhet där den gamla lägenhetsinnehavaren inte hade någon som helst koppling till mig (inga gemensamma vänner, jag hade aldrig hört talas om personen tidigare). Några dagar efter att flytten genomförts kom personen plötsligt upp som förslag på personer jag kanske känner.
Citera
2015-11-04, 12:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Självklart inte. Du ger appen tillåtelse att se din facebook-info (vänlista, wall, allt) sen "hittar den på" info om vilka som har besökt dig. Förmodligen funkar den så att personer som faktiskt besöker dig och kommenterar/gillar dina poster hamnar där. Sen lägger den till lite randoms från din vännerlista och folk du har mycket gemensamma vänner med och kanske lite helt slumpvis utvalt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Facebooks hjälpcenter står följande:

Jag kan dock med stor sannolikhet säga att "personer du kanske känner" på Facebook är personer som kollat på din profil! Har flera exempel, t.ex. så flyttade jag nyligen till en ny lägenhet där den gamla lägenhetsinnehavaren inte hade någon som helst koppling till mig (inga gemensamma vänner, jag hade aldrig hört talas om personen tidigare). Några dagar efter att flytten genomförts kom personen plötsligt upp som förslag på personer jag kanske känner.

Intressant, jag har undrat länge hur personer jag inte har gemensamma vänner med kommer upp "personer du kanske känner" . Vissa har jag iofs varit med i samma grupper som.
Senast redigerad av langaocb 2015-11-04 kl. 12:13.
Citera
2015-11-04, 12:13
Medlem
Nej, detta finns inte Det enda appen gör är att ranka de personer som har interagerat mest med din profil/den profilen du interagerat mest med, flest gemensamma vänner etc..
Kan förstå att det är lätt att falla för detta tricket för vissa
Citera
2015-11-04, 12:46
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridfullt
Nej nej.

Facebook marker bara att er aktivitet kom/kommer från liknande koordinater.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in