2015-11-03, 20:13
Medlem
Tjena!

Skulle uppdatera alla jailbreak tweaks etc. i min iphone 4s igår. Jag fick då en snapchat och skulle dra bort den notisen men mobilfan fick det som att jag klickade på den. Det var tydligen någon bugg i cydia för då skulle den helt plötsligt byta till snapchat istället. det går inte att stänga ner cydia när man uppdaterar men bytta app via notiser går tydligen... uppdateringen la av totalt och stog bara och tuggade i någon halvtimme då jag la mobilen bredvid sängen med laddaren i och tänkte att den får stå där och tugga tills den är färdig.

I morse när jag vaknade upp så var det bara en apple logga på skärmen. Den som är där när man startar mobilen så jag tänkte att "perfekt, nu startar den om sig och är färdig." men den där förbannade loggan var på skärmen i 5h tills batteriet tog slut i mobilen. När den väl dog så tänkte jag att nu får jag väll ta och ladda den så den startas om riktigt så ska det nog funka. Men den står bara och tuggar vid den där förbannade loggan...

Så jag tänkte att jag har lite säkerhetskopior i datorn. dom må vara nästan ett år gamla men dom är antagligen bättre än inget. så jag kopplade in telefonen i datorn för att mötas av en dator som inte ens känner igen att det är en mobiltelefon som är i pluggad.. Den känner inte av att det är någonting alls och jag har provat i både min pc och min mac. HJÄLP!

Hur tusan ska jag kunna göra en systemåterställning? skiter i om jag förlorar allt jag har på telefonen. det enda jag behöver är sms funktionen och att jag kan ringa. Just nu så har jag inte den ekonomin som krävs för en ny mobiltelefon så jag får vänta tills det att jag får börja jobba igen (studerar just nu). Jag behöver alltså ha telefonen i bara några månader till sen kan jag ta vinkelslipen och kapa av skiten på mitten. Finns det något jag kan göra eller måste jag gräva fram en gammal hederlig sony ericsson från mobilkyrkogården?

MvH Oskar
Citera
2015-11-03, 20:17
Medlem
Testa detta....

https://support.apple.com/sv-se/HT201263
Citera
2015-11-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Testa detta....

https://support.apple.com/sv-se/HT201263

glömde tillägga att knappen till viloläget är kass. Så jag använder den där svarta knappen på skärmen för att låsa. har startat om idag genom att låta batteriet ta slut och sedan stoppa i laddaren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in