2015-11-03, 16:18
Medlem
Jaha, det hr r ju ett gammalt klassiskt felmeddelande och jag vet i princip vad det innebr, men den hr gngen blir jag inte klok p varfr jag fr det.

Stationr PC med Windows 7, moderkortet r ett Gigabyte. Jag har bara en hrddisk, jag har kopplat bort DVD-lsaren temporrt fr att eliminera den. I bios har jag deaktiverat floppy (finns ingen men den var aktiverad frn brjan).

Det lustiga r att det bara hnder nr jag kallbootar (startar efter att burken varit avstngd), gr jag en varmboot direkt drefter (Ctrl+Alt+Delete) startar Windows utan problem.

Ider ngon? Det r inte batteriet eftersom bios hller kvar alla instllningar jag ndrar.
Senast redigerad av sjuochenhalvtum 2015-11-03 kl. 17:05.
Citera
2015-11-03, 16:28
Medlem
dANiis avatar
Om du har win7 CD'n, stt in den, starta om, kr bios, be den lsa frn cd rom, tryck p valfri tangent, vlj reparera.

Kram.
Citera
2015-11-03, 16:46
Medlem
Jo, jag har skivan. Du menar att jag bara kr en vanlig reparation? Tveksam men jag provar! ;-)
Citera
2015-11-03, 17:57
Medlem
Alkoliserads avatar
Nej, g in i BIOS och kolla din boot order, eller vad det heter. Du har troligtvis cd lsaren fre hrddisken. ndra s att hrddisken r frst.
Citera
2015-11-03, 20:49
Medlem
Jag har tagit bort CD/DVD frn boot order. Jag trycker F12 nr burken bootar s kan jag vlja CD/DVD eller HD.
Citera
2015-11-03, 22:52
Medlem
Jag har nu provat att kra en reparation, jag fr upp att Windows upptckt ett fel i startfunktionen men nr jag vljer att reparera gr det inte att starta alls och jag blir hnvisad till en terstllning. Provat tv gnger.
Citera
2015-11-04, 15:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Lter som du har ngon defekt skada p HDD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in