2015-11-03, 15:38
Medlem
Varje gång jag startar min dator då får jag ett meddelande om att windows defender inte är aktiverat. Kan man ställa in det så att det är aktiverat hela tiden och inte behöver göra det varje gång man startar datorn?
Citera
2015-11-03, 15:40
Medlem
arselbebiss avatar
låter som rent virus
Citera
2015-11-03, 15:43
Medlem
Jag har eset antivirus redan, Är defender extra skydd eller bara onödigt?
Citera
2015-11-03, 15:50
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Varje gång jag startar min dator då får jag ett meddelande om att windows defender inte är aktiverat. Kan man ställa in det så att det är aktiverat hela tiden och inte behöver göra det varje gång man startar datorn?
Kolla inställningarna om realtidsskyddet är påslaget. Det ska vara på.
Citera
2015-11-03, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Kolla inställningarna om realtidsskyddet är påslaget. Det ska vara på.

Jag försökte aktivera det genom kontrollpanelen, men det gick inte. Från sökmenyn när jag går in på windows defenders inställningar står det om du använder e annan app att söka efter skadlig programvara kontrollera appens status med säkerhet o underhåll. Då måste det ju va för att jag använder eset antivirus eller att det kommit nåt virus.
Citera
2015-11-03, 16:42
Medlem
internetpolisens avatar
Citat:
Jag försökte aktivera det genom kontrollpanelen, men det gick inte. Från sökmenyn när jag går in på windows defenders inställningar står det om du använder e annan app att söka efter skadlig programvara kontrollera appens status med säkerhet o underhåll. Då måste det ju va för att jag använder eset antivirus eller att det kommit nåt virus.
Du ska öppna windows defender. Inte kontrollpanelen. Och i defender hittar du "instälningar" och "realtidsskydd".
Citera
2015-11-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internetpolisen
Du ska öppna windows defender. Inte kontrollpanelen. Och i defender hittar du "instälningar" och "realtidsskydd".

Jo alltså jag gjorde bägge delarna. Vet inte vad som är fel. kan det ha o göra med att jag redan har ett antivirusprogram. Är det nödvändigt med defender?
Citera
2015-11-03, 19:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Om du även har Eset så se till att W.defender är avstängt och sedan går du till "åtgärdscenter" och inaktiverar meddelanden om W.defender.
Citera
2015-11-03, 19:27
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag har eset antivirus redan, Är defender extra skydd eller bara onödigt?
Har du redan ett annat antivirusprogram installerat så skall du inte köra Defender samtidigt. Två antivirusprogram igång samtidigt kan innebära strul.
Citera
2015-11-03, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Har du redan ett annat antivirusprogram installerat så skall du inte köra Defender samtidigt. Två antivirusprogram igång samtidigt kan innebära strul.

Ah ok. Tack för svaret. Har inte haft defender innan så visste inte om det bara var extra skydd mot spionprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in