• 3
  • 4
2016-04-03, 15:03
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannover
Tack, synd att den sista lägenheten har så hög avgift på drygt 6000 kr. Den i Märsta var väl inte illa den heller.

Vad tycker ni att jag ska göra? Läget är som följer. För tillfället bor jag själv i farsans lägenhet och betalar 3000 kr, resten av lönen kommer jag kunna lägga undan (jag har nyligen fått jobb men är inte fastanställd), jag har 200.000 i sparkapital och lån hos CSN på 140.000. Totalt har jag 60.000 själv ungefär och bil också iofs. Problemet är att relationen mellan mig och farsan är katastrof och han vill hyra ut lägenheten som jag bor i och ta ännu mer för att göra vinster, så jag vill bara fly. Jag har även bundit 20.000 i lägenheten för att jag får bor där och de kommer jag nog inte få tillbaka.

Vi har slutat prata pga det här och han är ju inställd på att bara tjäna mer och mer. Tycker ni det är en bra idé att köpa eget (hyresrätt kommer jag aldrig få tag i verkar det som) när jag inte har fastjobb?

Sluta nämna csn-skulden hela tiden, den är sjukt irrelevant. Inte ens bankmännen kommer att ta upp den när ni pratar bolån. Glöm den nu. Kan du skaka fram 200.000 eller 60.000 eller 260.000 i handpenning? Du drar för fan inte bort csn-lånet från din likvid. Flera har sagt åt dig i tråden, vad är det du inte förstår? Eller förstår inte jag din meningsbyggnad?

Har du 260.000:-, bil och körkort, ett arbete och en civilingenjörsutbildning så är det väl för fan bara att lyfta luren och skaffa dig en lägenhet med passande avgifter. Vad ligger lönen på? Vart ska lägenheten finnas? Har du några krav på boarea eller liknande?

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsr...gen-11-8974877

Där, en liten lägenhet på 40m2 i Södertälje, 2500:- i månaden, runt miljonen i inköp. Förstår inte riktigt vart det låser sig för dig.

Hitta ett par lägenheter du kan tänka dig, säg till din farsa att du är utflyttad inom 2 månader och så skrapar du ihop all likvid du kan hitta, ännu snabbare om han kan tänka sig ställa upp på att gå i borgen. Det är klart att han vill ha avkastning på sina investeringar, sin 28-åriga son hade han nog räknat med vara utflugen vid det här laget. Ta tag i livet för fan, det klarar du!
Senast redigerad av framtand 2016-04-03 kl. 15:06.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in