Citat:
Ursprungligen postat av
Panzarkraft
Hej! Har precis fått ett kontrakt på en 1:a i Göteborg, väldigt roligt och en del nya saker att behöva tänka på!
En sak jag verkligen har noll koll på är el-avtal. Det enda jag vet är att det är Göteborgs Energi jag skall höra av mig till och teckna ett avtal.
Jag bor ensam i min etta och sitter mest framför gaming-datorn när jag är hemma.
Ska jag köra på fast eller rörligt? Hur många månader ska man teckna? Finns det dyrare alternativ som passa sig för?
Tacksam för hjälp!

Gött att du fått lägenhet i Gbg!
Som dictionary här ovan säger är det
Göteborg Energi som äger elnätet, så du måste ha ett elnätsabonnemang hos dom. Sedan kan du välja att köpa elen via dom eller via en annan leverantör.
Det enklaste är att bara ringa Göteborg Energi och förklara ungefär som du gjorde i trådstarten. Dom hjälper dig då med elnätsabonnemanget. När det gäller förbrukningen kan du antingen välja att kolla runt lite eller att köpa det via Göteborg Energi också. I en liten etta torde skillnaden mellan olika leverantörer vara liten.
Fast eller rörligt är lite upp till dig. Rörligt blir ofta dyrare på vintern när man dessutom förbrukar mer el än på sommaren. I gengäld kan det kompenseras på sommaren.