Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 13:18
  #385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Vad är TV för jävla skit som dykt upp? Går det få bort på något sätt?

Gå in i inställningar, sen fjärrkontroll, och någonstans där kan man välja att gå till hem istället för "tv"
Citera
2017-11-30, 17:07
  #386
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Lugn och fin! Kan du inte bara låta blir att använda den, som ett första steg, så du slipper hjärtinfarkt?
Jag tycker appen verkar ha sina poänger, men låter tiden utvisa.
Jo, men så mycket smidigare att komma till hemmaläge när man trycker på hemknappen, istället för till ytterligare en app.

Citat:
Ursprungligen postat av twostepahead
Gå in i inställningar, sen fjärrkontroll, och någonstans där kan man välja att gå till hem istället för "tv"
Tack. Ska lösa direkt ikväll. 👍🏼
Citera
2018-01-02, 13:50
  #387
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Någon klok som kan säga om man behöver 32 eller 64 GB om man köper en gen 4? Ska främst användas till SVT play, netflix och andra webb TV-tjänster. Verkar mest vara spel och sånt om nämns i artiklar när jag googlat och kan inte tänka mig spel på en apple TV skulle bli aktuellt, inte heller musik. Kanske strömma filmer från dator/telefon men där spelar väl lagringsutrymmet ingen roll?
Citera
2018-01-02, 14:35
  #388
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Någon klok som kan säga om man behöver 32 eller 64 GB om man köper en gen 4? Ska främst användas till SVT play, netflix och andra webb TV-tjänster. Verkar mest vara spel och sånt om nämns i artiklar när jag googlat och kan inte tänka mig spel på en apple TV skulle bli aktuellt, inte heller musik. Kanske strömma filmer från dator/telefon men där spelar väl lagringsutrymmet ingen roll?

Om du inte ska ladda ner program och spel i nån större omfattning så räcker det gott med 32 Gb. Jag har laddat ner ca 15 spel och lika många appar av andra slag och använder ca 10 Gb utrymme. Alla streamingtjänster mellanlagrar väl en viss buffert men det är nog försumbart.
Citera
2018-01-02, 15:20
  #389
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Någon klok som kan säga om man behöver 32 eller 64 GB om man köper en gen 4? Ska främst användas till SVT play, netflix och andra webb TV-tjänster. Verkar mest vara spel och sånt om nämns i artiklar när jag googlat och kan inte tänka mig spel på en apple TV skulle bli aktuellt, inte heller musik. Kanske strömma filmer från dator/telefon men där spelar väl lagringsutrymmet ingen roll?

Jag trodde ju att man kunde ”ladda ner” de inköpta filmerna, så att man kunde se de offline. Men detta gick visst inte. Så köp 32 Gb. Räcker mer än nog.
Citera
2018-01-02, 20:09
  #390
Medlem
Delta99s avatar
64 GB räcker gott och väl kör ändå bara Netflix och Amazon Prime för serier o dyl. 32 GB hade också räckt gott och väl...
Citera
2018-01-02, 21:23
  #391
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Om du inte ska ladda ner program och spel i nån större omfattning så räcker det gott med 32 Gb. Jag har laddat ner ca 15 spel och lika många appar av andra slag och använder ca 10 Gb utrymme. Alla streamingtjänster mellanlagrar väl en viss buffert men det är nog försumbart.
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag trodde ju att man kunde ”ladda ner” de inköpta filmerna, så att man kunde se de offline. Men detta gick visst inte. Så köp 32 Gb. Räcker mer än nog.
Citat:
Ursprungligen postat av Delta99
64 GB räcker gott och väl kör ändå bara Netflix och Amazon Prime för serier o dyl. 32 GB hade också räckt gott och väl...
Tack! Perfekt när man kan vara ekonomisk utan att grubbla över om man är dumsnål
Citera
2018-02-08, 13:47
  #392
Medlem
Är det någon som har en framgångsrik erfarenhet av att få sin Apple TV att acceptera VPN-inställningar som möjliggör att man kan titta på svenska sändingar utomlands, utan att behöva köra via exempelvis en vpn-inställd ipad med airplay?

Då tänker jag att man kan trixa med inställnignar med dns i sin apple tv eller att köra en sekundär vpn-router som man bara har till apple tvn? någon idé?
Citera
2018-02-08, 21:17
  #393
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babakula55
Då tänker jag att man kan trixa med inställnignar med dns i sin apple tv eller att köra en sekundär vpn-router som man bara har till apple tvn?

Ja, men styr allt från en kompetent firewall som lägger all trafik från ATVn i en GRE-tunnel som terminerar i min fw hemma.

/capmac
Citera
2018-03-21, 21:19
  #394
Medlem
GormDenGamles avatar
Finns det någon ad-block till ATV4?
Jobbigt med reklamen på YouTube - både i början och mitt i.
Citera
2018-03-24, 09:49
  #395
Medlem
Har till min AppleTV ett spel som heter Oceanhorn.

Problemet är att det inte sparar det man gör, varje gång man startar, frågar den om man vill köra från ”savefile i iCloud”, men nästa gång får man samma fråga, och det man gjorde senast finns inte kvar.

Skaffade det först till mobilen, men för att ungarna inte ska sitta med min mobil, installerade jag det på AppelTV istället.

Osäker på om det här blev rätt forum?
Citera
2018-06-20, 20:14
  #396
Medlem
526s avatar
Kan man koppla ihop ATV4 med Apple Airport?
Vill hitta en lösning med alla hårddiskar med film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback