2015-11-03, 00:06
Medlem
Detta har hänt flera gånger och är jävligt irriterande, ofta om jag tar en tupplur kan jag vakna med ett ryck av att det verkar ringa på dörren fast det inte gör det. När jag vaknar av detta känner jag mig obehaglig till mods som om det vore en ond sträng person som ringer på dörren. En slags paranoia.

Jag misstänker att jag får den här drömmen när jag ligger obekvämt på något sätt men det är bara en hypotes. Någon som känner igen sig?
Citera
2015-11-03, 00:40
Medlem
Väntar du någon som kan tänkas komma förbi, eller är du rädd att en viss person ska dyka upp? När jag är stressad kan jag vakna av inbillade ljud som dörrklockan, telefonen, larmet eller någon som smäller i dörren.
Citera
2015-11-03, 01:27
Medlem
Jag har vaknat flera gånger av att jag inbillat mig att jag hört någon knacka på dörren.

Ofta mitt i natten och då känns det olustigt att gå o kolla (bor ensam mitt ute i skogen).
Citera
2015-11-03, 01:29
Har du ostädat hemma?
Citera
2015-11-20, 18:45
Medlem
sossemongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Har du ostädat hemma?

Vad skulle det ha med saken (ts) att göra?
Jag brukar oxå kunna vakna av att det plingar på dörren, fast det inte är nån där!
Ofta är det inte just nystädat, om man säger så...
Citera
2015-12-09, 16:56
Medlem
sossemongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Har du ostädat hemma?

Jag bumpar upp tråden lite..
Är fortfarande nyfiken :varför skulle detta spela någon roll?
Citera
2015-12-09, 18:13
Citat:
Ursprungligen postat av sossemongo
Jag bumpar upp tråden lite..
Är fortfarande nyfiken :varför skulle detta spela någon roll?

Jag menade att du är orolig att få oplanerat besök eftersom du kanske har det ostädat hemma.
Inget mera med det och menade jag. Som att du ligger och halvsover och plötsligt blir påkommen med då att ha det ostädat hemma. Eller något annat och som du kanske vill "dölja".
En oro alltså och som du då känner i denna sömnen.
Citera
2015-12-09, 18:24
Medlem
sossemongos avatar
Jaha... jag som trodde det kunde vara nåt mer spännande än så.. haha näe det oroar jag mig inte för!
Tack för svaret!
Citera
2015-12-25, 02:13
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hypnopomp_hallucination
Citera
2015-12-26, 20:31
Medlem
var med om en likande sak, låg och mediterade 1-2 timmar innan jag skulle till jobbet, väntade på en arbets kamrat som skulle hämta mig, medans jag ligger och mediterar, så lyckas jag somna då jag låg ner, vaknar upp i drömmen av att jag står i lägenheten och kollar mot ytterdörren som har ett fönster i sig, så ser min arbets kamrat stå utanför dörren, och då pang vaknar jag upp ur sängen helt yrvaken går mot dörren men ingen står där, då det var en dröm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in