Detta har hänt flera gånger och är jävligt irriterande, ofta om jag tar en tupplur kan jag vakna med ett ryck av att det verkar ringa på dörren fast det inte gör det. När jag vaknar av detta känner jag mig obehaglig till mods som om det vore en ond sträng person som ringer på dörren. En slags paranoia.
Jag misstänker att jag får den här drömmen när jag ligger obekvämt på något sätt men det är bara en hypotes. Någon som känner igen sig?
Väntar du någon som kan tänkas komma förbi, eller är du rädd att en viss person ska dyka upp? När jag är stressad kan jag vakna av inbillade ljud som dörrklockan, telefonen, larmet eller någon som smäller i dörren.
Vad skulle det ha med saken (ts) att göra?
Jag brukar oxå kunna vakna av att det plingar på dörren, fast det inte är nån där!
Ofta är det inte just nystädat, om man säger så...
Jag bumpar upp tråden lite..
Är fortfarande nyfiken :varför skulle detta spela någon roll?
Jag menade att du är orolig att få oplanerat besök eftersom du kanske har det ostädat hemma.
Inget mera med det och menade jag. Som att du ligger och halvsover och plötsligt blir påkommen med då att ha det ostädat hemma. Eller något annat och som du kanske vill "dölja".
En oro alltså och som du då känner i denna sömnen.
var med om en likande sak, låg och mediterade 1-2 timmar innan jag skulle till jobbet, väntade på en arbets kamrat som skulle hämta mig, medans jag ligger och mediterar, så lyckas jag somna då jag låg ner, vaknar upp i drömmen av att jag står i lägenheten och kollar mot ytterdörren som har ett fönster i sig, så ser min arbets kamrat stå utanför dörren, och då pang vaknar jag upp ur sängen helt yrvaken går mot dörren men ingen står där, då det var en dröm.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!