• 1
  • 2
2005-11-05, 00:11
Medlem
Spanky_O_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Super Moto
Jag har gjort ett sånt prov när jag började på mitt jobb. Dom kollade inte efter benso.

Vad kollade dom efter då?
Citera
2005-11-05, 00:43
Medlem
ElakeKjells avatar
När jag gjorde drogtest när jag var nyanställd kollade de bara efter vissa specifika droger som cannabis, kokain och heroin tror jag det var. Anledningen var att det var för dyrt och komplicerat att kolla efter en massa andra droger också.
Men jag skulle ändå inte chansa om jag skulle på ett sånt test, sluta med bensot nu för säkerhetsskull, man vet ju aldrig vad just ditt företag kan få för sig att kolla efter.
Citera
2005-11-05, 08:57
Medlem
Jag fick genomgå ett drogtest via företagsvården (Previa) hösten 2004, och det testet inkluderade Bensodiazepiner. Efter testet fick jag ett papper där det stod vilka "droger" de hade söket efter.

Kunskapen om Bensodiazepiner hos gemene man är mycket bristfällig, så du gör rätt i att vara helt ren. Man vet aldrig hur ens arbetsgivare skulle reagera på ett positivt utslag, och vilka konsekvenser det skulle få. Min hagga till produktionschef blev alldeles till sig då de fann benso i mitt urin - det skall dock tilläggas hon med fler kände till mitt alkoholbruk sedan tidigare, så de hade inte givit mig en lugn stund på mycket länge - jag fick göra ett ADDIS-test, blev skickad mellan olika beroendeenheter och träffade den ena idioten efter den andra. Efter några månader fick jag nog och sade upp mig.

Se inte detta som skrämselpropaganda. Var ren c:a 2 veckor före testet, lämna ett negativt urinprov. Sedan är den här lilla saken ur världen, och du kan lugnt knapra vidare, om du så önskar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in