Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-11-02, 18:39
  #1
Medlem
Hur i helvete tänker regeringen när det är dyrare att åka tåg än att åka bil?

Jag betalade just 800 kr för en resa till flickvän. Jag är student.. Ja menar.. Va fan?

Nu är hela min budget förstörd för den här månaden. Hur kan detta vara humant?

Varför är inte tågen billigare än att åka till exempel bil? Vad tycker ni andra om detta? Kan man söka nåt bidrag som täcker detta? Kan man göra nåt för att påverka?
Citera
2015-11-02, 18:41
  #2
Medlem
Vilken sträcka boka du? För just nu har dom kampanj till studenter med biljetter för 195:- i andra klass och 295:- i första klass. Om du har Mecenat.
Citera
2015-11-02, 18:41
  #3
Medlem
Itons avatar
vet inte vad man kan tänkas göra men jag håller med dig. Svenska tågpriser är hutlöst dyra!
Citera
2015-11-02, 18:42
  #4
Medlem
Betteroffalones avatar
Oftast billigare att använda bilen.
Citera
2015-11-02, 18:44
  #5
Medlem
SJ kör ju stenhårt på billiga priser om man bokar 3-4 veckor i förväg och sen kraftigt höjda priser ju närmare i tiden man bokar.

Att boka dagen innan är rent vansinne, då ligger priset på minst det dubbla.

Så boka istället buss eller flyg om du är ute i sista minuten.
Citera
2015-11-02, 18:53
  #6
Medlem
Två polare tog hyrbil från Stockholm till Göteborg i helgen, drog in 2 pers från skjussgruppen på facebook som pröjsa 400 kr var ner till Gbg. Kom undan billigare än 2 biljetter T/R Stockholm - Göteborg.

SJ är röva om man ska göra nått spontant.
Citera
2015-11-02, 18:54
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
SJ kör ju stenhårt på billiga priser om man bokar 3-4 veckor i förväg och sen kraftigt höjda priser ju närmare i tiden man bokar.

Att boka dagen innan är rent vansinne, då ligger priset på minst det dubbla.

Så boka istället buss eller flyg om du är ute i sista minuten.

Stämmer inte. Studenter och pensionärer kan boka en resa i sista minuten ( 24 timmar innan ) för det absolut billigaste priset.
Citera