Citat:
Ursprungligen postat av
fullan
Hur i helvete tänker regeringen när det är dyrare att åka tåg än att åka bil?
Jag betalade just 800 kr för en resa till flickvän. Jag är student.. Ja menar.. Va fan?
Nu är hela min budget förstörd för den här månaden. Hur kan detta vara humant?
Varför är inte tågen billigare än att åka till exempel bil? Vad tycker ni andra om detta? Kan man söka nåt bidrag som täcker detta? Kan man göra nåt för att påverka?
Regeringen skiter fullständigt i såna som dig, och på ett vis med rätta. Låt mig utveckla;
1. Du borde ha råd att en månad ha en extra utgift på 800:-. Att du själv saknar förmåga att få ihop en sån struntsumma är i sig ett argument för att du inte borde bli curlad i ännu större utsträckning.
2. Andra människor är inte här för din skull. Att de vill ha betalt för att arbeta är självklart. Det vill nog du också, eller tänke du volontärarbeta efter att du är klar med din utbildning?
3. Tåg är mycket billigare än att ta bilen. Om du nu inte fått en el bil av någon godhjärtad människa. Och att samma människa betalar din försäkring.
4. Om det är billigare att ta bilen, gör det.
Om du bokar din resa i god tid så är det väldigt billigt. Jag bokade precis själv en resa till jul, 140 mil tur & retur för en tusenlapp. Jag rekomenderar dig att gå ut på gatan och suga en kuk eller två, beroende på hur skicklig du är så tjänar du ihop till en resa och ett par cheeseburgare på under en timme. Lycka till!
Ps
Det är mer skämmigt att skapa en grin-tråd på flashback om hur oduglig du är än att snaska lite kotte.
Ds