2015-11-06, 08:26
Medlem
csts avatar
Prislapp på FFFs Gustaf Nilsson? Blir ju mer och mer intressant för varje gång man ser honom.
2015-11-06, 09:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Prislapp på FFFs Gustaf Nilsson? Blir ju mer och mer intressant för varje gång man ser honom.
Malmö har pengarna plus några spelare de vill bli av med. Dessutom är Abdu mycket intressant. MFF har ju mött honom i U21 spelet och har förhoppningsvis visat intresse.
2015-11-06, 10:25
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Funkar det inte att ha Markkanen på topp med Bangura släpande strax bakom? Fast då behöver ni någon playmaker på mitten. Blomberg?

Visserligen, men man ska inte överskatta Banguras spelintelligens. Han är flaxig och håller stundom boll bra, men något bollgeni är han inte.

Blomberg är inte en playmaker. Tanken med Blomberg centralt har lanserats tidigare, och han har väl även gjort några matcher centralt om jag minns rätt. Gav inget bestående intryck, och det säger väl allt. Möjligtvis Gravius på sikt. Får för mig att han ska kunna spela något högre upp i banan.

Kontentan är väl att vi egentligen både behöver en spelskicklig anfallare och en mer spelteknisk CM. Både Etuhu och Saletros är sittande, så egentligen är det ingen bra kombination att spela bägge. Samtidigt kan inte Saletros fortsätta sitta på bänk. Han kommer inte förlänga sitt kontrakt (löper 2016 ut) om han inte får spela mer frekvent. Håller han idag som mer eller mindre startspelare på CM i ett lag som ska slåss om guldet? Tveksamt. Situationen blir aningen knepig eftersom Etuhu lär spela om han är hel. Spelar Etuhu, så kan inte Saletros spela enligt mig, i alla fall inte vecka ut och vecka in.

Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Vi kommer att spela 4-2-3-1 idag och om vi har tänkt fortsätta med det nästa säsong så behöver vi minst 1 riktigt jävla bra ytter även om vi får in Eero längst fram.

Ja. Min fasta övertygelse är alltjämt att Eliasson kan vara den spelaren. Han behöver förtroende och framförallt speltid. Det finns så fruktansvärt mycket fotboll i honom, men han får inte riktigt ut det. Förhoppningsvis kan han matchas likt Lundholm gjorde initialt i våras. Det vill säga rikligt med speltid, även om det inte släpper. Annars får vi helt sonika skeppa iväg honom likt Lundholm till någon obskyr klubb i Holland för en kasse pengar.
2015-11-06, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Back off. Han är som klippt och skuren för att ersätta Kujo.
Back off själv. Goitoms Ersättare! AIK ska Öka sina farliga fasta situationer
2015-11-06, 15:08
Avslutad
Erton öppnar för Allsvenskan:

"– Min tanke är att jag är absolut är öppen för alla förslag. Jag kommer inte stänga en enda dörr. Jag är öppen för alla förslag både utomlands och i allsvenskan..."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article21714802.ab
2015-11-06, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Sugen på Hallenius + Pablo? Vi kan byta rakt av

Nu har vi ju inte Thorvaldsson kvar längre, men ett rakt byte Hallenius-Rexhepi hade jag tagit alla dagar i veckan.

Känns som det finns en uppsjö intressanta potentiella anfallsvärvningar nu.

Abdu, Gustaf Nilsson, Fejzullahu, Ranegie, Carlos Strandberg och Siriusgubbarna. Om inte någon av dessa spelar i Häcken nästa säsong blir jag fan knäckt. Jeremejeff har utvecklats rejält under året men känns fortfarande inte som en försteanfallare om vi skall ha några toppambitioner.
2015-11-06, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu har vi ju inte Thorvaldsson kvar längre, men ett rakt byte Hallenius-Rexhepi hade jag tagit alla dagar i veckan.

Känns som det finns en uppsjö intressanta potentiella anfallsvärvningar nu.

Abdu, Gustaf Nilsson, Fejzullahu, Ranegie, Carlos Strandberg och Siriusgubbarna. Om inte någon av dessa spelar i Häcken nästa säsong blir jag fan knäckt. Jeremejeff har utvecklats rejält under året men känns fortfarande inte som en försteanfallare om vi skall ha några toppambitioner.

Hur ser Strandbergs situation ut? På transfermarkt ser det ut som att han knappt fått spela alls i Ural?
2015-11-06, 16:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Hur ser Strandbergs situation ut? På transfermarkt ser det ut som att han knappt fått spela alls i Ural?

Jag vet nog inte mer än du, men som du skrev har han knappt spelat något i Ural och det är väl det som gör att man hoppas på ett lån till allsvenskan. Å andra sidan kommer ju Doumbia lämna CSKA nu i vinter och då ökar ju Carlos möjlighet till spel när lånet till Ural löper ut. Men å tredje sidan vet man inte hur hans status är efter ett halvår på bänken i Sibiren, säkerligen tillräckligt bra för allsvenskan men frågan är om han är tillräckligt bra för CSKA?

edit. Sedan var det inga jättepengar CSKA lade på honom, vi fick 1 miljon euro plus en prestationsbaserad bonus.
Senast redigerad av trazke 2015-11-06 kl. 16:51.
2015-11-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag vet nog inte mer än du, men som du skrev har han knappt spelat något i Ural och det är väl det som gör att man hoppas på ett lån till allsvenskan. Å andra sidan kommer ju Doumbia lämna CSKA nu i vinter och då ökar ju Carlos möjlighet till spel när lånet till Ural löper ut. Men å tredje sidan vet man inte hur hans status är efter ett halvår på bänken i Sibiren, säkerligen tillräckligt bra för allsvenskan men frågan är om han är tillräckligt bra för CSKA?

Okej, tänkte om det gått rykten eftersom du nämnde hans namn.
Jag gissar att det inte är särskilt många här som följer ryska ligan slaviskt (pun intended) så chansen att någon har särskilt bra koll är väl liten. Hade varit kul att se honom i Allsvenskan men å andra sidan minst lika kul om han hade tagit plats i startelvan i CSKA!
2015-11-06, 17:03
Medlem
elpirros avatar
http://www.expressen.se/gt/sport/erik-dahlin-overens-med-ifk-goteborg/

Härligt. Gillar Erik, gjorde det bra senast hos oss.
2015-11-06, 17:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Erton öppnar för Allsvenskan:

"– Min tanke är att jag är absolut är öppen för alla förslag. Jag kommer inte stänga en enda dörr. Jag är öppen för alla förslag både utomlands och i allsvenskan..."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article21714802.ab
Frågan är om inte Norrköping vore ett intressant alternativ? Säga vad man vill om Sveriges äldsta fjortis men att han i form var en dominant spelare råder det inga tvivel om, säkert en hyfsad ersättare till Kujovic också.

Är tveksam om Djurgården är ett gångbart alternativ.
2015-11-06, 19:03
Medlem
Hur kommer det sig att Häcken dumpar u19 killen? Läste att han öser in mål, vunnit skytteligan 2 år i rad nu i u19 serien. Har han ingen A-lags potential?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in