Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Funkar det inte att ha Markkanen på topp med Bangura släpande strax bakom? Fast då behöver ni någon playmaker på mitten. Blomberg?
Visserligen, men man ska inte överskatta Banguras spelintelligens. Han är flaxig och håller stundom boll bra, men något bollgeni är han inte.
Blomberg är inte en playmaker. Tanken med Blomberg centralt har lanserats tidigare, och han har väl även gjort några matcher centralt om jag minns rätt. Gav inget bestående intryck, och det säger väl allt. Möjligtvis Gravius på sikt. Får för mig att han ska kunna spela något högre upp i banan.
Kontentan är väl att vi egentligen både behöver en spelskicklig anfallare och en mer spelteknisk CM. Både Etuhu och Saletros är sittande, så egentligen är det ingen bra kombination att spela bägge. Samtidigt kan inte Saletros fortsätta sitta på bänk. Han kommer inte förlänga sitt kontrakt (löper 2016 ut) om han inte får spela mer frekvent. Håller han idag som mer eller mindre startspelare på CM i ett lag som ska slåss om guldet? Tveksamt. Situationen blir aningen knepig eftersom Etuhu lär spela om han är hel. Spelar Etuhu, så kan inte Saletros spela enligt mig, i alla fall inte vecka ut och vecka in.
Citat:
Ursprungligen postat av
The_dude2
Vi kommer att spela 4-2-3-1 idag och om vi har tänkt fortsätta med det nästa säsong så behöver vi minst 1 riktigt jävla bra ytter även om vi får in Eero längst fram.
Ja. Min fasta övertygelse är alltjämt att Eliasson kan vara den spelaren. Han behöver förtroende och framförallt speltid. Det finns så fruktansvärt mycket fotboll i honom, men han får inte riktigt ut det. Förhoppningsvis kan han matchas likt Lundholm gjorde initialt i våras. Det vill säga rikligt med speltid, även om det inte släpper. Annars får vi helt sonika skeppa iväg honom likt Lundholm till någon obskyr klubb i Holland för en kasse pengar.