Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Är det inte mer avhängigt hur det går med Mrbati? Kanske blir lite mycket med båda, känner jag Pelle Olsson rätt så lär han inte starta med två kreativa mittfältare (ser inte Erton som någon toppforward).
Kerim lär bli kvar, i alla fall till i sommar om det inte dyker upp ett bud som inte går att tacka nej till (men det känns inte så sannolikt efter bara en säsong i AS). Pelle är ju benhård med att alltid spela två anfallare och jag ser inte varför Erton skulle kunna vara en av dem. Personligen tycker jag inte att Kerim och Erton spelar på samma position.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Tror Norrköping kan komma med ett mer fördelaktigt kontrakt än vad Djurgården kan, Kujovic kommer med största sannolikhet dra nu i vinter och med det kommande Europaspelet och fortsatta ambitioner vore det inte konstigt om det blev Norrköping för Erton.
Hur är egentligen statusen i det ekonomiska? Erton i sin kåthet på pengar är inte billig. Vore det inte bättre för er del om ni lät Bosse fynda?
Vi kommer att behöva en anfallare till nästa år och jag är rätt säker på att man budgeterat för en allsvensk topplön oavsett vem det blir. Har svårt att se varför Erton skulle gå till Norrköping, han har inga kopplingar dit och jag tror inte direkt att Norrköping som stad lockar. Ser det fortfarande som mest sannolikt att han hamnar utomlands igen.
Det viktigaste för DIF är att lösa situationen med Jawo, det går inte att ha en spelare som tjänar närmare 200 tuss i månaden i U21-laget. Det löneutrymmet skulle kunna ge oss en allsvensk toppspelare. Eftersom att Stenman lämnar blev det väl lite mer utrymme i lönebudgeten så jag håller det inte allt för osannolikt att vi kommer att se ett lite större namn i vinter än vad vi gjorde förra året.
Känns dock som om hela DIFs silly är avhängigt vad som händer med Mush, blir han klar är det nog osannolikt med fler anfallsvärvningar. Johnson och Mush är tillräckligt bra för att starta men både Jawo och Basse känns som dödvikt sett till pris.
Tror inte heller att det blir några förstärkningar till försvaret mer än klara Une-Larrson så länge inga fler försvinner. Tre ytterbackar är nog tillräckligt i truppen så blir nog ingen ersättare för Arvidsson.
Det vi egentligen skulle behöva mest av allt är en vänsterytter som faktiskt presterar i de viktiga matcherna. Berntsen inledde fint men visade sig vara de oviktiga matchernas man. Finns säkert mer utvecklingspotential i honom men ett ordentligt alternativ där vore trevligt. Har väl ryktats en del om Östersunds Hopcutt men vet inte hur seriöst det har varit, och han är väl först och främst central mittfältare?
Tror en hel del på truppen vi har faktiskt, ska bli intressant att se vad de kan göra med ett års allsvensk erfarenhet samt i exempelvis Karlströms fall ett år av utveckling. En anfallare känns som det enda som verkligen måste in.